Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettkillsnack
Läst 1324 ggr
Anonym
0

Har inte gått vidare

Jag älskar min nuvarande! Vi har varit tillsammans i över 2 år och jag kan verkligen se en framtid tillsammans med honom.
Jag och mitt ex gjorde slut för ca 3 år sen, och jag trodde jag var över honom när jag träffade min nuvarande. "det kommer väl alltid kännas lite" tänkte jag eftersom hand lämnade mig helt plötsligt

Men jag har insett att jag aldrig kommit över honom ändå. Idag såg jag att han hade facebook igen (kollade igenom mina gamla meddelanden på facebook, trodde helt ärligt att jag raderat de från honom). Helt plötsligt fick jag en klump i magen, och jag gick, av någon anledning, in på hans profil. På de 4 sekunderna jag var inne där höjdes min puls, jag fick en klump i magen och ögonen började tåras. 

Jag vet inte varför jag har haft så svårt att gå vidare från just honom! 

Jag har frågat mig själv "vad skulle du göra om han bad dig om att bli tillsammans igen?" och jag vill säga att jag skulle säga nej, men det beror nog mest på att jag inte vill lämna min nuvarande. Hade jag varit singel hade jag nog gett honom en ny chans

Är jag en hemsk människa? Jag vill egentligen prata med min kille om detta, men jag vill samtidigt inte såra honom… jag förstår om han skulle må dåligt av det här… 

Jag känner mig verkligen genomrutten just nu… 

Jag och exet var tillsammans i nästan 6 månader och jag var 16 då (han var väl 19 har jag för mig…). Min nuvarande och jag har varit tillsammans i över 2 år och jag var 17 när vi blev tillsammans

Vad hade ni gjort i min sits? Borde jag lämna min kille? Jag älskar honom verkligen, men känner mig inte bra nog för honom när jag känner såhär… jag vill inte kasta bort allt vi har, men återigen- jag känner mig genomrutten och som världens sämsta partner

[Dreadlordylord]
1

Du säger att du var ihop med han i 6 månader och att han valde att lämna dig eller hur? du har nu hittat hans facebook och funderar på om du skulle kunna inleda ett förhållande med honom? tänk såhär- tänk om han inte alls är intresserad av dig? ni hade ett ganska kort förhållande och han var den som gjorde slut, din nuvarande har du haft ett ganska långt förhållande med men om du har känslor för någon annan och inte känner för att stanna hos din nuvarande måste du tala om det för honom!

Anonym
0

#1 jag funderar på det i teorin, i verkligheten har jag ingen kontakt med honom alls och vill behålla det så.
Jag vill ju stanna med min nuvarande. Jag älskar att få somna i hans famn, jag älskar när han skrattar, när han fånar sig, när han kramar mig som bara han kan. Jag vill verkligen få behålla det resten av livet! Jag känner bara inte att jag förtjänar honom….

[Dreadlordylord]
1

#2 Varför skulle du inte förtjäna honom? du har väl inte ens gjort något? 

Stanna med din nuvarande om du trivs med det och ni älskar varandra, men vill du bryta dig loss så säg det i tid annars så blir det bara tråkig stämning och bråk om man döljer saker

Anonym
0

#3 jag vet inte… jag känner bara att jag är en dålig människa som känner såhär… jag kan egentligen inte svara på det!
Det känns som att jag är otrogen på något sätt, trots att jag inte vill ha med mitt ex att göra… jag vet inte hur jag tänker alls egentligen, bara att det är negativt

Sarah
5

Det du känner är vanligt och inte konstigt. Det är även lätt att måla upp en fantasibild av en person som gör att det känns ännu mer. Gå inte in på hans fb mer och låt det lägga sig lite. Du är absolut inte dålig och jag tycker inte att du ska göra ngt förhastat och göra slut. Vissa människor är bara lite svårare att komma över och det är ok.

[Dreadlordylord]
0

#4 har du inte träffat ditt ex och har du inte gjort något har du inte vart otrogen :)

Anonym
0

#5 tack, jag behövde höra det… jag ska definitivt hålla mig undan från hans facebook. Vinner inget på att gå in där egentligen! Meddelandena ryker också- såklart

Sarah
0

Tog mig flera år att komma över ett ex helt och hållet. Samma för honom. Stötte vi ihop på stan så stod vi båda som två fån, rodnade och halvt stammande med bultande hjärtan. Men däremellan tänkte jag knappt på honom alls. Ibland ringde han på fyllan och grät, flera år efter och varje gång mådde jag som du gör nu i några dagar. Men ingen av oss ville ju egentligen och vi var lyckligare utan varandra, med våra nya. Det var bara sjukt svårt att släppa känslorna helt. Vi hade ngt speciellt, men det var då och kunde aldrig komma tillbaka.

[Dreadlordylord]
0

#8 varför gjorde ni slut:o

Sarah
0

Destruktiv relation. Ingen av oss ville egentligen göra slut, men vi var inte bra ihop. Efter 4 år insåg vi båda att det aldrig skulle kunna fungera på ett bra sätt.

[Silverräv69]
2

Var inte så hård mot dig själv, det är mänskligt att låta känslor och tankar vamdra och ge inte din kille en anledning att stressa och må dåligt. Du kan bearbeta detta på egen hand, utan att röra till din nuvarande relation.

Jag inledde en relation med en kille samtidigt som jag var tillsammans med en kille som fick mig att känna mig trygg, älskad och stark. Den andra killen väckte helt andra känslor i kroppen och han hade en otroligt stark dragningskraft och karisma.

Men jag jämförde killarna med varandra, utan att blanda in dem i det hela, en mycket ångestfylld period. Det fanns ingen otrohet i bilden och ledtrådarna fick jag genom umgänget, deras egenskaper och konversationerna vi hade. Tankegångarna gick något såhär:
Om jag valde att vara tillsammans med dem, vad kunde var och en av killarna erbjuda för tillvaro, personlig tillväxt, hur ville jag att mitt liv skulle se ut tillsammans med dem? Vem kunde erbjuda mig mest va det jag önskade? Kunde jag se en framtid med någon av dem, eller bara en kort, intensiv, men härlig period?

Den killen jag till slut valde att avsluta relationen med hade jag svårt att släppa och jag har kommit till ro med att jag alltid kommer att älska honom, precis som alla andra long lost friends.