Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 1386 ggr
Anonym
2

Brasiliansk vaxning?

Är det någon av er som gjort en sk.Brasiliansk vaxning, dvs då man vaxar bort allt hår i underlivet.
Gjorde det väldigt ont? Är det dyrt? Hur många gånger måste man vaxa sig innan allt hår försvinner för gott, m det nu ens gör det?

Jag rakar nästan varje dag, där nere och det tar ju en himla tid och blir stubbigt ganska omgående.
Kom därför på att kanske prova på intimvaxning, då det känns som att vaxning måste hålla håren borta längre än med rakning…

Och snälla, jag vill helst inte ha en diskussion om det är bra eller dåligt med att ta bort hår från underlivet. Jag väljer att inte vija ha det, då jag känner mig fräschare så.

Så snälla, håll er till ämnet och till mina frågor.

Tack på förhand 🙂

[Daisy-Moa-Elsa]
2

En brasiliansk vaxning kommer defintivt inte ta bort din hårväxt för evigt… det är som vilken vaxning som helst på kroppen… det återkommer inom några veckor

Aleya
1

För att få bort hår måste man använda laser, så nej, att vaxa får inte bort håret permanent.

Nu har jag själv inte gått och gjort en vaxning, men tror att det kostade ca 500 här där jag bor.
Så ja, det blir dyrt i längden kan jag tycka.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Melbun]
1

500kr ungefär. Vet inte ifall det tar längre tid emellan vaxningarna ifall man går regelbundet för jag har bara gått sporadiskt då och då. Försvinna kommer det iaf inte göra men de påstår att om man rycker håren tar det längre tid för det att växa. Jag tycker iaf det är värt för jag har känslig hud så rakning fungerar inte för mig. Vid vaxning slipper jag alla röda prickar och det håller längre helt enkelt. Jag tycker iaf att det gör extremt ont och det blir absolut inte lättare för varje gång man gör det som de påstår xD

Karmatarerskanise
5

Det tar längre tid för håren att växa ut igen efter vaxning eftersom man tar bort hela hårstrået. Men tyvärr kan det växa ut stubb på några dagar om du har otur.

Som skrivet ovan blir du inte av med håren med vaxning. Då måste du "döda" hårsäckarna. Och det gör man med laser.

[Melbun]
1

Om man drar samma hår flera ggr, (som vid vaxning) tar det längre tid för det att växa då eller är det en myt? Bara undrar.

Aleya
0

#5 kanske i vissa fall så kan det vara så. Men har inget bevis för det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Melbun]
1

#6 Ok! Jag har ett strå som jag har dragit i många många år och den dyker upp väldigt sällan numera.. Dock har jag lite svårt att tro att det kan fungera på ett område med mycket hår.

bellanova
3

Tja det mesta har väl redan skrivits men tänk på att om du går dit med ganska kort stubb så funkar vaxningen sämre eftersom ju ett långt hår lättare fastnar i vaxet

Sen kan du ju kolla priset Det kan variera en hel del Lycka till