Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: preventivmedel
Läst 739 ggr
Rainee
0

Vad använder du för p-piller?

Vilket p-piller har fungerat bäst för dig? Du får gärna skriva om du upplevt någon biverkning eller ej 🙂

Karmatarerskanise
0

Inget. Alla jag haft påverkade mitt humör något hemskt. Det enda som funkat för mig är p ringar.

Aleya
0

Inte för att vara elak… men räcker inte dina tidigare trådar om diverse piller där folk gett tips? 🤔

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Rainee
0

#1 Har du testat många olika sorter? Jag vill verkligen ha p-ring men jag är så rädd att det ska förvärra min Svamp.. Enligt min barnmorska så tyckte hon inte att jag skulle byta till p-ring då..

Rainee
0

#2 Jo förlåt, kanske men jag tänkte att jag riktar den här tråden endast till de som har p-piller och inte andra p-medel men du kanske har rätt, hade ingen annan tråd till bara p-piller men kanske borde skrivit i en gammal i alla fall :/

[Melbun]
1

Du har väldigt många trådar om preventivmedel :P Har du verkligen inte fått något bra tips ifrån någon av dem? För det är ju så individuellt  vad som fungerar att det enda man (tyvärr) kan göra är att byta runt och välja det som passar dig bäst. Annars har jag själv Yaz och mår toppen på det. Trinovum funkade tex inte alls.

Aleya
0

#4 tycker ändå att du fått mycket info i föregående trådar. Så jag funderar egentligen vad du vill ha svar på?
Du kanske egentligen ska fundera på om kondom inte är ett alternativ istället för att byta preventivmetod stup i kvarten, det är tärande på kroppen.

Då får du en metod som är hormonfri.

Medarbetare för Julen

Rainee
0

#5 #6 Jo självklart har jag fått en massor av tips, jag letar inte efter ett direkt "svar" det är bara det att jag gillar att bolla mina tankar med andra osv. Men jag har inte bytt preventivmedel stup i kvarten, jag har bytt en gång från p-plåster till p-piller och sedan tillbaka till p-plåster. Ja jag vill vara utan men det känns som att man kommer fuska så mycket om jag ska använda kondom typ.. Det känns som att det inte finns något bra alternativ och det gör att jag fegar ur att hålla på att testa massor.. Men Aleya du kanske har rätt, jag borde kanske åtminstonde testa att köra med kondom ett tag i alla fall och låta kroppen vara utan för att se hur det är..

Aleya
0

#7 eller om killen är lat så läs på om femidom. http://www.1177.se/Tema/Sex-och-relationer/Preventivmetoder/Femidom/

Medarbetare för Julen

Rainee
0

#8 Okej, hellre kondom än en femidom 😐

Aleya
0

#9 det jag dock syftade på är att med den är det du som styr. Men sure, om du vill förlita dig på din kille så kör hårt.

Medarbetare för Julen

Rainee
1

#10 Ja men självklart så förlitar jag mig på honom om vi skulle köra utan hormonellt preventivmedel, lite får ju han ta ansvar för också. Är så trött på att jag som tjej måste ta ansvar för allting lite faktiskt..