treggings fråga
Tjena, jag är lite större. Inte riktigt fet men större, typ knubbig och får inte plats i några jeans har testat typ alla..
Men är trött på leggings!! och med leggings måste jag ha på mig kjol för genom leggings även dem tjockare syns trosorna/troskanterna igenom, det syns inte genom vanliga jeans.. Så jag undrar hur det är med treggings om någon vet, är dem tjockare i tyget så man slipper ha kjol? kollar på dessa: http://www.hm.com/se/product/28707?article=28707-U&variant=044
Ja dom är tjockare! Ungefär som vanliga byxor men ändå nästan lika bekväma som leggings, jag rekommenderar dom :)
#1 Åh om de är så är det bra, för på vanliga leggings syns hela trosorna så jag måste ha kjol till det och har tröttnat rejält på kjol.. vill bara sätta på mig ett par byxor :) ska köpa och testa!
Jag ær stor och får plats I jeans. Sæker på att du testat modeller ifrån rætt butiker? Jag menar, jag får inte plats I sådana 32/36 jeans oavsætt hur stort jag går opp, men jag får plats I jeans som har storleksformen 42/44 och liknande. Jag køper mina jeans på HM, Cubus, Lindex och Kapphal som regel.
Men før att svara på din fråga så har treggings och jeggings (vet inte vad som ær skillnaden) massor av stretch I sig så bør inte vara ett problem. Att trosorna syns menar jag. Personligen tycker jag inte om dem før de har en førmåga att tøja ut sig vældigt (æven fast jag køper mindre storlek) och manga modeller går det inte att ha bælte till och jag sliter ofta med att byxorna "rullar" ned på høfterna då jag som sagt ær stor och har en pluffsig magen. :P
Följ min viktresa med LCHF på min blogg http://from88kilo.wordpress.com
#2 Jag förstår exakt vad du menar, har samma "problem" bara att jag använder ett långt linne som går ner över rumpan istället för kjol. Dessa treggings är så pass tjocka att trosorna inte syns, var en av anledningarna till att jag köpte dom, också att jag tycker dom är mjukare och bekvämare än vanliga byxor. Träningsleggings kan jag också rekommendera då dom är av lite tjockare kvalité än leggings så trosorna inte syns där heller :)
Har aldrig haft problem med att troskanten syns igenom på mina leggings. Köpt leggings på både cubus och hm, och senast ett par med en vikbar kant på cubus. Kanske beror på trosorna du använder också? Finns trosor "utan kant" också från sloggi (säkert hos andra märken också). :)
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
#5 Jag köper också min leggings på cubus och hm och på mig syns hela trosorna igenom då leggingsen sträcks ut över rumpan och eftersom tyget är så tunt så syns trosorna igenom. Kanten stör jag mig inte så mycket på men att hela trosorna syns är inte något jag uppskattar :p
Ett tips! Molly highwaist jeggings som gina tricot säljer är jätteskönt och bra. Kostar 299kr och finns i flera olika färger. Byxorna töjer ut sig ju mer man använder dom.
#5 Det syns igenom på alla märken jag köpt, brukar använda H&M's leggings som mest. Och jag har även köpt trosor som saknar troskanter, syns ändå genom tyget speciellt om man böjer sig ner! Kollat i spegeln bakifrån för att se.
#6 Sant.. Men jag stör mig också på kanten ser så skumt ut hehe :)
#7 Jeggings är dem också bra och heltäckande?
Ja de är heltäckande och har hög midja. De är som jeans fast tunnare. Har 4 par, är supernöjd med dom.
Har bara treggings sedan några år tillbaka, då jag har smala höfter och är kort - inga jeans passar. Treggings sitter perfekt! Och de är sydda i tjockare bomull med, som jeans.

Vad är treggings egentligen? Det är väl leggings och ett annat ord ihopsatt? Men vilket? Jeggings, är det jeans och leggings?
#11 TRousers & LEGGINGS tror jag.
Och jag tror som du, om jeggings.
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!

#12 aha! Ja det är nog trousers.
Jeggings är mer heltäckande än leggings så det är skillnad.
Jeggings är jeans/leggings, ja. De har i regel (skriver i regel då det kanske finns undantag även om jag aldrig sett det) inte knappar eller gylf utan bara gummiband, som leggings, men är i jeanstyg (stretchigt och mjukare än "vanliga" jeans). Är själv större och älskar dem för de är mjuka, sitter bra, och sköna men samtidigt byxor nog för att man inte ska behöva en längre tröja, kjol, tunika, etc över.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Finns Jeans för oss större kvinnor på Zizzi , Lindex , Kapahl och via postorder Ellos , Cellbes och någon till. Hoppas det löser sig 😊