Ingen mens men inte gravid
Kommer ringa vårdcentralen imorgon men tänkte se om någon upplevt samma symptom som jag har haft de senaste veckorna.
* Otroligt trött/utmattad oavsett sömn
* Hungrig fast jag precic ätit
* Mår illa efter jag ätit
* Kissar konstant - jag brukar normalt gå väldigt sällan
* Vaknar i pölar av svett flera gånger per natt
* Mensen är över 2 veckor sen
Min första reaktion var såklart att ta ett graviditetstest (just tröttheten hade jag när jag väntade min son). Tog ett förra veckan och ett senast idag - båda negativa.
Kommer som sagt ringa vårdcentralen imorgon men tänkte att jag skulle se om någon annan haft samma bekymmer.
Alla syns inte på gravtest utan måste ta blodprov
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Är det så? Hade jag ingen aning om, tänkte att med sonen så blev det ett sådant superklart plus och väldigt tidigt också. 😉
Be dem kolla ditt blodsocker. Kan vara diabetes… …just att du går på toa ofta kan vara ett tecken på det. Eller så är du faktiskt gravid!
#3 Diabetes var en tanke som slog mig, har aldrig haft problem med mitt blodsocker innan men inget som säger att man går säker för det.
#4 Ja, diabetes kan komma när som helst i livet tyvärr. Men be dem kolla både grav och blodsocker. Och övriga blodprov som de vill ta!

Hungern och illamåendet kan vara magkatarr.
Övergångsålder?
#72 Jag är 32 så det hoppas jag verkligen inte. ;)
Happ här trodde jag att man fick tid samma dag, där visar hur ofta jag går till läkaren. 😂
Kan ju även be dem kolla sköldkörteln
Var dig själv, det finns redan så många andra.
Min syster är gravid, de vet hon för hennes mage har växt så otroligt mycket, hon är jätte smal så de syns jätte tydligt.. Hon har gjort 7 grav test å alla har vart negativa. Hon har en son på 6 år så hon känner igen alla symptomer.. Kroppen är verkligen ett mysterium. Men alla plussar inte med en gång men konstigt att du har alla dem symptomens :o
Det kan vara sköldkörteln och hormonrubbningar.
Hoppas din läkare kan ge dig svar snart. Inte kul att gå runt och må så.
Ja, gör det, det är vanligare med sköldkörtelsjukdomar/ hormonrubbningar efter graviditet.
Var dig själv, det finns redan så många andra.
Jag fick liknande är jag sluta med preventivmedel när jag skulle bli gravid med första barnet. Vet inte hur många gravtest jag tog under en tremånaders period. Sen gick det bara över. Skönt du tagit kontakt med vc men ring mvc också och kolla om dom annars har tid :)