Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettfysisk-hälsa
Läst 1491 ggr
fsigge
0

Sport-bh

Jag behöver lite tips om en bra sport-bh som är bekväm, den ska ge bra stöd för alla sorters träningar och inte kosta mer än 300 har jag bestämt. Har redan testat h&m's sport-bh. Den gav okej stöd men var för hård och obekväm tyvärr :(

Frida

Fridaaaa
0

H&M har mer än en, vilken testade du?
Jag har en därifrån och jag tycker att den ger bra stöd och är skön nämligen :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fsigge
0

#1 har testat denna : http://tablet.hm.com/se/product/85146?article=85146-B&cm_vc=SEARCH Den är hård i materialet och ger en strypande känsla på mig. :/ Nån som har erfarenheter av Nike pro sport bh?

Frida

Fridaaaa
0

#2 aa den har jag inte testat.
Tror inte min finns kvar, inte sett den mer sen :/

IceTee
0

Har du någon outlet som du kan ta dig till? Det är nog det bästa nämligen!

Medarbetare på Skor iFokus

fsigge
0

#4 ja, det finns här :) Men när man köper saker på rea så blir det ofta så (sfär mig) att jag bara köper saker för att de är billiga. Men det är ju smart att kolla där först ändå.

Frida

IceTee
0

#5 ja, det är ju iallafall inte dumt att kolla där!

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Nu vet jag inte din kup stl, skulle du ha en modell större så rekommenderar jag varmt "Stay in place". Dock kostar de inte under 300 kr

http://www.ellos.se/stay-in-place/omega-bra-d-kupa/369833?selArt=170033&extcmp=01_SE_SEM_G4&LGWCODE=170033;86922;4797&gclid=CMCvo-Xz8ccCFarpcgodKd4DVg&gclsrc=aw.ds

smellcaramell
0

använder endast newbody, världens underbaraste sportbhar, olika färger i olika kataloger , jag har själv rosa, blå och svart. Jag har rätt "normalstora"/"stora" bröst som lätt gör ont när jag typ går i trappor utan bh/gör svin ont när jag springer i vanlig bh, i dessa gör det inte ont alls när jag rider, springer osv. jag har 75d/dd i vanliga bhar och medium på dessa sportbhar, då sitter de väldigt tajt över brösten i början men de töjer sig till rätt storlek efter ett tag men tappar för den skull inte funktionen. Hade egentligen behövt en sportbh i small under bysten och large över men medium fungerar utmärkt ändå. Kan varmt rekommendera dessa ! Säljs av främst sportklubbar i typ fotboll, hockey, bandy, slalom,  ridning o.s.v. men kan även säljas av skolklasser.

Em_
0

Jag tycker sportaffärerna har bäst. De sitter så olika beroende på vilken kroppsform man har, så det lättaste tycker jag är att köra lite diskret aerobics i provrummet 😛

fsigge
0

#8 det lät ju väldigt intressant! Vart kan man mer specifikt köpa sport-bh-arna? De finns alltså inte i affärer?

Frida

smellcaramell
0

#10 Som sagt säljs det av olika sportklubbar och klasser, typ som kakorna man kan köpa fast med kläder, de har en hemsida också med de olika katalogerna som finns, bara att googla på newbody :)

IceTee
0

Om du har ett rusta i närheten har de sportbh-ar för 69kr i en vecka ungefär! I alla fall i Halmstad De kanske inte är så bra, men de kostar ju inte så mycket så det är värt att prova

fsigge
0

#12 Är lite anti-rusta typ xD De säljer enligt mig kvaliets-skräp ;) men tack för tipset, ska kolla på hemsidan om jag hittar nån info.

Frida

Fridaaaa
0

Den på rusta till lågtpris är skit!provat :/

fsigge
0

#14 då var det ju lite som jag tänkte mig, synd :/ Förhoppningsvis hittar man väl något på outleten :)

Frida

Carrosh
0

Pierre Robert kör jag med. Kostar ca 200:- på ICA, kanske lite mer på Coop. Vet dock inte var annars man får tag i dem.  Bra stöd, de töjs inte ut nämnvärt (det man töjer ut dras ihop till ursprungsstorlek i tvätten). Köpte min första för 3 år sedan, och använder den fortfarande flitigt.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[Outlawly]
0

Jag har en Casall sports bra 1620 som är hur bra som helst! Kan hoppa och springa och allt sitter på plats. Jag har C kupa.

Jag köpte min för 150 kr på Stadium Outlet, kanon pris.

Annars ligger den på 399 kr.

Eller kolla på tester som: 
http://www.sport-bh.nu/sport-bh-test-hitta-den-basta-sport-bhn/

och

http://iform.se/traningsutrustning/traningsklader/sport-bh-30-kvinnor-har-testat-26-sportbehaar

IceTee
0

Vad är det som gör att vissa sportbh-ar är dåliga? Hur märker man det?

smellcaramell
0

#18 jag tycker en sportbh är dålig när den är för "slapp" så inte brösten håller dig still när man typ springer och rider. Eller när den skaver(typ för smala axelband), eller när brösten ramlar ut, jag köper aldrig en sportbh med "låg" ringning, vill ha max typ 4cm från halsen ner till sportbhn, annars håller den inte mina bröst på plats :)

IceTee
0

#19 men lite kommer väl alltid brösten skumpa? Eller är det bara jag? Mina skumpar lite i min sportbh, men inte så det på något sätt är obehagligt

fsigge
0

#20 det går ju inte att få bort att brösten rör på sig helt, menen bra sport-bh hjälper så att det inte gör ont eller hindrar en.

Frida

Wony
1

Jag använder nästan uteslutande Pierre Roberts sport-bh. Kostar väl ca 260-270kr har jag för mig, och finns i massor av färger. Själv gillar jag den skarpt, men alla är ju olika.

smellcaramell
0

#20 klart brösten alltid kommer röra sig lite, men tränar jag i en vanlig bh måste jag springa och hålla i brösten för det gör så ont, en dålig sportbh gör också ont, men det gör det inte i en bra sportbh :)