Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpsykisk-hälsa
Läst 1041 ggr
Haku
0

Åka kommunalt

Ni med ångest klarar ni att åka kommunalt? jag har undvikit att åka kommunalt så mycket jag bara kan och nu måste jag åka 2 dagar i veckan, jag vet att det inte är jättemycket och att vissa åker mer men under varenda resa har jag panikångest. Finns det något som hjälper er som är rädda? Och vad föredrar ni pendeltåg buss eller tunnelbana?

Rödluvan
0

Jag har färdtjänst p.g.a. den panikångest jag kan drabbas av i kommunaltrafiken. Men jag försöker ändå att åka kommunalt när jag känner att jag orkar men då är det buss som gäller! Pendeln funkar ibland men t-bana måste jag åka tillsammans med någon och inte ens det funkar för det mesta. När jag är hypomanisk kan jag åka kommunalt hur enkelt som helst men annars är det mycket, mycket svårare.

Jag har börjat åka buss till Lernia där jag pluggar tre dagar i veckan och jag är jättestolt över att jag klarar det!

Du kanske kan prata med din läkare och se om du kan få ett intyg för att kunna söka färdtjänst?

Rainee
1

Jag åker pendel varje dag till och från skolan, kan tycka att det är obehagligt men det hjälper att ha musik i öronen eller att läsa en jätteintressant bok som man slukas upp av. Dock så föredrar jag att sitta längst bak i en buss alla dagar!

slytherpuff_queen
0

Jag tar tåget till Gävle en gång i veckan och det går sådär, blir lätt stressad då andra personer gärna sätter sig i min vagn och det blir fullt väldigt snabbt också. Kan knappt klara av när det bli mycket folk och mycket pratande och oväsen..

Jazmin1e
0

Ja jag åker buss eller spårvagn varje dag.  Lyssnar alltid på musik, annars kan jag tycka det är jobbigt.

myrelina
0