Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettkillsnack
Läst 3869 ggr
OsterlindM
0

Träffa någon från internet

Hejsan. Jag undrar om det är någon här som vågat träffa någon från internet? Jag skaffade appen badoo för några dagar sedan och började prata med en kille där. Han verkade trevlig och så så vi bestämde att vi skulle träffas. Han bodde ca 9 mil ifrån mig så jag tog min bil och åkte dit igår. Jag var självklart nervös för att träffa honom (man vet ju inte alls hur han är egentligen) men allting gick bra och jag ångrar inte en sekund att jag åkte dit :) Men tankarna som "Kommer han verkligen träffa mig nu eller har han lurat mig bara?" "Tänk om han är farlig?" osv fanns ju självklart där. Så nu undrar jag om någon här har träffat någon från internet och hur gick det isåfall? Kanske har någon blivit lurad eller träffat någon som verkligen betedde sig skumt när ni väl träffades eller så kanske allting gick bra och kanske tillochmed är ihop nu? Berätta gärna :)

[silkesnosen]
8

Helt ärligt så träffas inte hemma hos någon i början och ja killar kan luras. En del verkar trevliga i början, men är mindre roliga sedan och en del kan vara toppen, men säkerhet först!

fruktgumman
0

Träffade min partner på internet. Vi bodde inte så långt ifrån varann så vi träffades och fikade. Sedan dess har det varit vi.

Rumblebee
2

Jag träffade min kille pver internet, dock genom ett spel. Vi umgicks i spelet i ett år eller så innan han reste hit från Nederländerna under en helg där han tog in på hotell. Vi klickade och är fortfarande tillsammans nio år senare. Men ja det gäller ju verkligen att vara försiktigt. I och med att du nyss träffat honom så åk inte hem till honom än, utan ses på offentliga platser tills du litar på honom.

Rainee
0

Träffade min kille genom badoo/hot or not appen! Vi träffades också på en fika och nu har vi precis firat 1,5 år tillsammans! 😃

obstitant
0

Jag har träffat både vänner, dejter och den jag sen gifte mig med via nätet. Men jag har alltid varit försiktig och träffats på allmän plats först.

Jetaime
0

Jag har träffat ett par stycken 'från' internet. En kille som jag var tillsammans med i ett par månader, men det tog slut efter ett tag då vi sällan hann träffas pga avståndet. Vilket kanske iofs var mest mitt problem eftersom jag aldrig kände att han var en del av mitt liv, så sett. Det hade nog sett annorlunda ut ifall vi bott närmare varandra. Vi har dock fortfarande lite kontakt.

[rumelle]
0

Jag flög själv till Kanada när jag var 18 för att träffa en kille jag blivit vän med på nätet. Nu har vi varit tillsammans i 11 år och gifta i ett år.

Haku
1

Vågar du gå ut så vågar du träffa folk över internet det är ju samma människor som sitter bakom skärmen som du möter ute i verkliga livet skillnaden är väl att man möts på ett annat sätt. Däremot och detta är viktigt och det gäller ju oavsett vad, var försiktig när du träffar främlingar, möts på en offentlig plats med mycket folk gå inte in i någon främmande bil. Om du vill vara extra säker på att den du chattar med inte låtsas vara någon annan kan du be om ett skypesamtal med webcam och be personen göra olika saker osv :)

Jag har vart så försiktig så alla gånger har personen jag träffat med vart som den sagt att den är och vissa träffar har kanske vart misslyckade men enbart på grund av personkemin som kan funka helt annorlunda i det verkliga livet än på internet.

[Majbot]
0

Träffade min pojkvän genom kamrat hahaha… Men visst jag hade kortare relationer med en del hemska typer(vill inte gå in på detalj) men jag stannade hos dem för länge bara för att jag inte kände att jag respekterade mer, vilket jag inser nu. Sålänge en är försiktig och på sin vakt så ska det väl gå hur bra som helst :)

Kan tilläggas att vi har varit tillsammans i 4 år nu i september och vi har pratat en del om förlovning.. :)

[Devya]
0

Jag har träffat säkert ett tjugotal människor via i-net men jag har aldrig någonsin träffat dem hemma hos dem för det är kanske inte så smart innan man vet hur det kommer att gå.

Jag tycker att man alltid bör träffas första gången på ett allmänt ställe. Det handlar om sunt förnuft. Oberoende hur trevlig de kan framstå via nätet så brukar man ju oftast inte få ett grepp om hur de är förrän man har träffat dem ett par gånger. Det här oberoende om man har träffat dem via nätet eller på en klubb. Ännu viktigare tycker jag det är att INTE bjuda hem någon förrän man är riktigt säker på att det här är en ok typ. Jag har endast bjudit hem en kille till mitt hem och det efter att ha dejtat i ca 2månader. Man vill ju inte råka ut för någon som har svårt att ta ett nej sen.

Thotis90
0

Jag träffade min fästman på internet, på e-kontakt. Vi hade bara haft kontakt i 9 dagar när vi träffades IRL. Han tog bilen och åkte hela 48 mil hem till mig. Efter 4 veckor flyttade han in hos mig och i början av denna sommar, efter 3,5 år tillsammans, förlovade vi oss :-)

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

slytherpuff_queen
0

Träffade min nuvarande pojkvän genom en gratis dejting sida - happy pancake - efter att ha varit medlem i några dagar, vi blev ihop rätt så snabbt då vi båda föll för varandra typ direkt xD. Vi träffades irl efter ca 2 månader och lite efter ett år tillsammans så flyttade jag till honom (ca 3 timmar bort) och skaffade lägenhet där och vi flyttade ihop samma dag. Nu efter 2 år tillsammans så är vi förlovade♥

Afturelding
1

Jag har träffat både min man och en drös vänner på internet. Min bästa vän träffade jag på stallet.se 2006, så vi firar snart 10 år. Då var vi bara 12-13 så våra föräldrar var med mycket. Vi har alltid bott minst 50 mil ifrån varandra.

Min man träffade jag genom en annan bekant (som jag träffat på internet i sin tur) på MSN. Där berättade jag inte för mina föräldrar, eller någon annan, att vi skulle träffas (jag var 15), men vi träffades i alla fall ute. Min mamma sa i sitt tal på vårat bröllop att hon var glad att jag hade ljugit dock 😃 Men det är ju inget jag rekommenderar till någon, oavsett ålder.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se