Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 2291 ggr
Anonym
0

Mår dåligt över hans kommentar

Jag dejtar en kille som jag för övrigt trivs väldigt bra ihop med. Han har berättat att han inte haft så många tidigare… Men många olika bröst har man förstås sett ändå. Bland någon av de första gångerna vi hamnat i säng kommenterade han mina bröst - som jag tidigare fått väldigt mycket positiv uppmärksamhet för. Men han säger plötsligt "vilka små bröstvårtor/ vårtgårdar du har. Men jättesöta." Jag har inte så utstickande vårtor och det har jag mått dåligt över en lång period, började väl släppa det för något år sedan. Vårtgårdarna är enligt mig normalstora. Men den här kommentaren mår jag så dåligt över. Jag frågade upp om där fanns ett bekymmer, men han svarade direkt att det var inte menat som en förolämpning, han tycker brösten är söta. Men kommentaren lät alldeles för häpen för att vara genuint positiv. Jag känner det lite som att jag skulle kommentera att hans penis är söt. Man vill väl inte höra sånt? Det har gått flera veckor och jag kan inte släppa detta. Han drar verkligen upp ett av mina gamla komplex! Det känns så ovärt att träffa någon som tycker att min kropp uppenbarligen faller utanför ramen "normal" när det finns så många som gett mig bekräftelse för samma kropp tidigare. Jag mår så dåligt…

Karmatarerskanise
10

Verkar som problemet sitter hos dig. Jag hade aldrig tagit illa upp av att någon kallade mina bröstet söta. Han verkade ju gilla dom, inte tvärt om.

Anonym
2

#1 Fast varför skulle man ha intresse av att kommentera storleken på något om det inte är uppenbart positivt? Jag skulle aldrig säga "vad liten snopp du har, söt!"

Karmatarerskanise
6

#2 Att han tyckte dom var små behöver inte betyda annat än att han tyckte dom var små och han tyckte om dom.

Att påpeka att någons snopp, som ju de flesta vill ska vara stora är en helt annan sak. Normen är ju inte att kvinnor strävar efter stora Bröstvårta.

[Daisy-Moa-Elsa]
1

Nej nej häng inte upp dig vid det. Alla kvinnor har olika stora bröstvårtoro och bröst.

Du är född som du är, stora eller små bröstvåtror, var stolt över dina brösta oavsett , dem är fantastiskt vackra.

Zepp
7

Min snopp är inte jättestor.. damer kan få kommentera den om de vill!

Vill de umgås med den får de ta den som den är eller strunta i det.. för den lär aldrig bli annorlunda!

Inte så mycket att kommentera helt enkelt.. oftast är det inte snoppen/bröstvårtorna det hänger på.. utan samspelet!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

sisela
2

Han kanske bara har varit med tjejer med jättestora bröstvårtor förut. En kille sa till mig att han aldrig sett så stora bröst förut, och alltså, jag hade C kupa så inte direkt superstora bröst. Jag tänkte bara att han inte kan ha sett så mycket i sitt liv…

Scorpio97
1

Fast det är ju inte säkert att han ser små bröstvårtor som negativt/sämre än stora? Personligen tycker jag små bröstvårtor/vårtgårdar är finare än stora. Så i mina öron skulle det vara en komplimang. Speciellt när han använder ordet söt, för det ser jag som något positivt oavsett vad kommentaren var om. 

Sen kan man bli lite förvånad när man ser något som man inte är van vid att se. Han kanske bara hade sett kvinnor som hade större bröstvårtor än vad som är "normalt" och därför reagerade på att dina var mindre. Det måste inte betyda att han såg det som negativt eller positivt. 

Att något faller utanför det "normala" måste inte heller vara negativt.

//Jessie

Thotis90
2

Jag förstår inte varför han inte bara kunde säga att dina bröst är söta. Han var alltså tvungen att kommentera storleken på vårtgårdarna/bröstvårtorna? Det är ungefär som att du skulle säga "Vilken liten snopp du har, men den är söt ändå". Jag tror inte att han skulle uppskatta det, men jag kan ha fel.

Jag har också fått kommentarer om mina vårtgårdar och bröstvårtor, att de är onormalt stora. Jag har liten byst, men stora vårtgårdar och bröstvårtor. Jag har komplex för mina bröst, så det var inte så roligt att höra att de är onormala.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Karmatarerskanise
5

#8 Jämförelsen med snopp är fortfarande opassande. Jag kommenterar gärna saker i positiv mening. 

Förstår inte hur man kan vända en komplimang till något negativt för att man själv har komplex.

Anonym
1

Tack #4, din kommentar värmer! ❤️ #8 Det är det jag inte förstår heller… Vi skriver nästan precis samma saker. ;)

Kalli
2

Jag har faktiskt också fått den kommentaren. Aldrig tänk på att de skulle vara särskilt små men tydligen hade personen jag var med mest upplevt större. Har inte heller tagit det som kritik eftersom den inte varit menad som sådan och utifrån vad du skrivit kan jag inte se det som att killen menade något illa.

Rainee
2

Asså jag förstår inte? Normen brukar ju vara att man ska ha små rosa bröstvårtor så vad är det som du tar illa upp av? Han tyckte ju obviously att de var jättefina annars skulle han ju inte ha sagt något! Dock så kan jag hålla med om att han kunde lagt fram det på ett snyggare sett, det är just det där "men" som gör att det blir lite negativt inblandat, så jag förstår dina känslor. Det skulle varit bättre om han t.ex. sa "vilka söta små bröstvårtor du har!" men han kanske kom på efter han sagt det att du kunde tagit illa upp och därmed la till "men jättesöta". Tror definitivt inte han var ute efter att såra dig ts, som han sa så var det ju inte menat som en förolämpning, han ville nog ge dig en fin kommentar bara. Jag tycker däremot verkligen inte att det är något att göra slut för eller gå och må dåligt över i flera veckor, då behöver du nog jobba upp ditt självförtroende eller fundera på att gå till en kurator eller liknande om det stör dig så mycket.

Anonym
1

#9 För att det inte var en uppenbar komplimang. Det kändes som kritik tills han sa "men söta". Men som i vadå…? Känner jag. Varför skulle där finnas först en förvåning och sedan ett men? DET har inte med mitt tidigare komplex att göra, det blev däremot väldigt känsligt pga tidigare komplex.

Rainee
4

#13 Tänkte bara säga att om du fortfarande tar så illa upp av kommentaren att du går runt och mår jättedåligt av det så är det inte ett "tidigare komplex" utan då är det fortfarande ett komplex. Inte hälsosamt att må så dåligt över något sånt :/

Anonym
1

#14 Det kanske är så. Jag tror att det är ett tidigare för att jag har mått ännu sämre. Men det finns ju inget att göra åt mer än att lära sig att tycka om sig själv och jag är på väg. :) Men det blir jättekänsliga när någon kommer och petar i sår som inte är färdigläkta.

Karmatarerskanise
2

#1÷ Tycker definitivt att det har med ditt komplex att göra. Nu tog du det som kritik. Personer utan det skulle förmodligen se det som komplimang.

Rainee
1

#15 Jag förstår, har du pratat med honom om att du tog så illa upp av det? Tror verkligen inte att han menade något illa. Kämpar också med att tycka om mig själv så som jag är men det går bättre och bättre, målet är ju att någon dag älska mig själv precis som jag är, trots att jag har defekter, som för övrigt alla har 😉

Sindri
3

Och varför skulle man inte kunna vara positivt häpen? Stackars kille. Många killar har väldigt svårt att ge komplimanger - de är helt enkelt inte så bra på att uttrycka sig. Tjata på honom om att du tog illa vid dig (du har ju redan frågat om det var ett problem) och du kommer inte att få en enda komplimang till. Han kommer att vara livrädd för att säga nåt fel.

Det viktiga är väl hur ert förhållande utvecklas och vart det bär. Inte hur han la en ordföljd nån gång i början av ert förhållande.

Ravynsfair
0

Min sambo kommenterar ibland om hur små/söta mina bröst/bröstvårtor/gårdar är och jag ser absolut inget problem i det eftersom jag vet att han tycker om dem så som de är. 
Han blir sådär "töntigt glad" i rösten, haha!
Nästan i klass med "iiiih, omajgosh". 

Har tidigare skämts som en idiot över mina bröst men eftersom han uppenbarligen tycker om mina bröst så har det gjort det lättare för mig att acceptera dem.  🙂

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[Devya]
2

Nej, snälla vän ta du inte illa upp av en sådan här liten bagatell! Det var uppenbart att han blev positivt överraskad ju! :) 

Jag blev också väldigt överraskad då jag såg min killes penis. Den var så stor att jag tappade faktiskt hakan och sa oj. Tyvärr trodde han först att det var en negativ reaktion men det var det ju inte alls! :)

Ibland reagerar man lite knepigt men du ska ju inte ta det på ett negativt sätt då det uppenbarligen inte var så. Du måste bara lära dig att släppa det här. Jag har hört värre saker såsom: Oj vad små bröst du har, men de är åtminstone fina och fasta (då har jag F-kupor och upplever verkligen inte att mina bröst är små på något sätt och inte fasta heller så jag blev att fundera vad för sorts bröst han har månne sett! :))….. Inte en så pass farlig kommentar egentligen men jag har även komplex för mina bröst så det sved litegrann men jag lät det vara sen. Inget att älta över!

Sen har det här hänt: Min kille (numera ex) började ta på mina bröst för första gången. Fick en konstig känsla att han var besviken. Jag frågade honom och han sa att hade hoppats på att jag hade större bröst. Jag var 16 år gammal just då och har aldrig mått så dåligt över min kropp efter den kommentaren. Tog ett par år och sen kom jag över det.

Människor säger klantiga saker. Min din kille har inte sagt något negativt så du bör nog bara släppa det här innan du förstör ert förhållande.

[Fyratassar12]
0

Tycker faktist det inte är konstigt då kanske inte denna kille sätt sådana bröst som du har. Va stolt över dina bröst mina är små och inte så söta ibland mest hängiga men min sambo uppskattar dom. Även jag är stolt över dom då dom är lagom och perfekta plus sexiga faktist sen underlättar dom en hel del för ryggen vägar ju inget och jag har ont i ryggen varje dag pga svankar :). Vet själv hur det är med kommentarer har fått dom på fel sätt av mina ex hm men är stolt kvinna och det tycker jag även du ska vara <3 Alla har rätt att se olika ut <3