Mens liknande smärta (gravid)
Går in i vecka 32 på lördag, alltså i vecka 31 nu (30+4). Väntar på det första barnet, så jag vet inte så mycket. Tror jag har haft sammandragningar hela dagen idag (lite kraftigare mens smärta liknande och som gärna går ner i bena med och som gör så att jag blir lite illamående med), tidigare har jag bara haft det då och då. Men idag har jag haft ont större delen av dagen och samtidigt haft ont i huvudet som känts tungt. Jag har också varit väldigt trött idag och några dagar tbx, tar mig knappt ur soffan. Det är väl inte på G redan? Kollar runt lite på nätet först och ser om det håller i sig eller om det blir värre. Eller borde man ringa in? Magen har också sjunkit en del den senaste tiden, men bäbisen är aktiv. Förutom i förrgår då hon var väldigt stilla och seg på att få igång, men kom sedan igång och var väldigt aktiv igår och idag.

Ring till din barnmorska. Man kan få barn för tidigt. Jag fick i 34 veckan, första barnet. Barnet fick ligga i kuvös i 2 veckor. Ring barnmorskan.
De Lapsus Resurgam
tycker oxå du borde ringa din barnmorska eller om du inte får tag i den personen ring direkt till förlossningen
tycker dina symptom är lite oroande och du borde bli undersökt tror inte heller det är någon god idé att avvakta om förlossning är på gång eftersom du bara är i 32 veckan
Åkte in och kollade, och allt vad som det skulle. :)
#3 skönt det 🙂
Första gången jag var in till förlossningen, var läskigt och nervöst. Var beredd på att bli skräckslagen över att höra en massa skrik och allt vad det nu är (tack och lov hördes inget eller syntes inget), och sen så kände jag ännu mer nervös över att tänka, nästa gång kan det vara våran tur att åka in dit med en massa massa smärta. Hua, blir mer och mer nervös inför förlossningen. Speciellt nu när det närmar sig allt mer så tänker man bara mer & mer på det, lite smått rädd och kanske lite lite med skräck & panik inblandat med… :/

Förlossningen är ett arbete som din kropp är specialanpassad för att klara av. Det är inte något som drabbar dig. Att det sker på sjukhus ger resurser att ta hand om de problem som trots allt en liten andel kvinnor får. De allra flesta föder barn utan problem. Se till att ha en barnmorska som du har pratat med och ställ krav.
De Lapsus Resurgam