Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 863 ggr
Anonym
0

Svamp i underlivet?

Hej undrar om jag har Svamp.

Det kliar runt vaginahålet och det kommer mer vitt slem än vanligt. Men jag kliar inte såklart utan låter de vara om det inte blir jättejobbigt, det kliar inte hela tiden. Jag läste att det man drabbas om man haft långutdragen mens, och det hade jag efter mina p-piller tog slut, typ tre veckor.

Karmatarerskanise
3

Det Jan vara Svamp. Men behandla inte det fören du fått det bekräftat av gyn.

Scorpio97
2

Ja, det kan vara Svamp. Men det bästa är att gå till gyn/UMO och få det kollat. Inte bra att ta medicin mot Svamp om det inte är Svamp nämligen, utan man bör alltid få det kollat först.

//Jessie

Anonym
0

kan det inte gå bort av sig själv? jag vill inte gå och kolla

[Devya]
3

Du blir så illa väl tvungen att kolla om det blir värre. Vill du verkligen börja få problem med ditt underliv bara för att du inte vill gå och kolla? =/

Alibi
0

Om jag inte är helt ute och cyklar så finns det självtester att köpa på Apoteket. Dock vet jag inte hur säkra de är.
Varför vill du inte gå och testa dig? Tycker du att det är obehagligt att någon ska vara där nere på dig? I så fall går nog det att lösa genom att du för ta testet själv och bara lämna till din barnmorska på plats, tror jag fick det förslaget nämligen, för som någon ovan säger är det inte jättebra att behandla sig för Svamp om det inte verkligen behövs.

I'm gonna let my little light shine

Karmatarerskanise
0

#5 Jag har aldrig blivit testad för Svamp och aldrig hört talas om att man kan testa hemma. Detta är något som syns vid en undersökning.

Alibi
0

#6 Har för mig att jag har sett det där bakterietestet hänga där bland hyllorna bara. x)

Alibi
0

Aah, hittade här :)

Karmatarerskanise
0

Googlade precis själv och såg det :) Det var nyheter för mig!

Anonym
0

Det har inte blivit värre, men vet inte om det blivit bättre. Kliar mer sällan nu också och jag låter bli. kollade med spegel och det ser bara lite rött och irriterat ut precis bredvid blygdläpparna, men vet inte. trodde även jag hade hemorojd så kollade men det är bara en röd "finne" precis under butthole och sådär och så var det nåt vitt i fiffi-hålet?? asså? vad e de vita för nåt!

Rumblebee
0

#10 om det är tjock och grötigt så är det på grund av svampen. Det bästa är stt kolla upp det så att du är söker på att det är Svamp. Annars finns det receptfria medel men är det inte Svamp du har så är det dumt arr använda sådant i onödan. Dock kastar jag sten i glashus nu då jag själv haft Svamp som jag inte kollat upp, utan körde med en Canesten kur. Det hjälpte. Har haft ytterligare en par svampinfektioner men då jag ogärna trycker i nig läkemedel så provade jag svavelpulver. (Methylsulfonylmethan). Ett organiskt och naturligt kosttillskott som har hjälpt mig de gånger då svampen återkommit.

Karmatarerskanise
0

Håller med ovan. Kolla upp det.

Anonym
0

tänkte isåfall gå till umo, vart bokar man eller ska man  bara gå dit på dropin?

Scorpio97
0

Googla på "UMO *stad*" så borde det komma upp. UMO:n här där jag bor föredrar att man bokar tid, men har dom drop-in-tider kan man gå då också.

//Jessie