Är det mensvärk ?
Jag har ont i magen sen jag börjat käka mina piller i mellan åt och undrar då om det är mensvärk eller om det är vanlig ont i magen av pillerna. Jag kan stå ut med det men är nyfiken då jag aldrig haft mänsvärk innan :) Smärtan är inte precis vid äggstockarna utan uppåt på magen :)
Har det nu och har haft det i helgen med och några dagar fram kan sägas :)
Det är omöjligt för oss att svara på.
Svårt att säga men mensvärk brukar oftast vara längre ner. Är det ovanför naveln eller nedanför den?
Typ lite både och :)
#4 Svårt att säga men jag tycker inte det låter särskilt troligt att det är mensvärk om du har ont ovanför naveln. Sen igen fungerar väl alla olika men jag som brukar ha en massa mensvärk har aldrig fått ont ovanför naveln då jag har haft mensvärk. Mensvärken brukar uppstå långt ner vid "triangeln" för mig.
Vad är det för piller du käkar? Om det är en biverkning så får du nog vänta och se i typ 3 månader om det går över, om inte så får du byta piller! För asså lite underligt låter det ju, p-piller/mini-piller brukar ju oftast dämpa mensvärk eller få den att försvinna helt! 🤔
Dom heter prionelle 28 Kan säga att jag älskar dom då jag inte har någon mens och i så fall inte ofta ju :)
#8 Jaha, det var du som skapade en tråd förut om de pillrena. Får du ingen mens alls av dem? Inte ens på sockerpillerna? 😮
Har ingen mens än i alla fall men får se :) Jo vid sockerpillerna men har inte kommit så långt på kartan än ;)
#10 Klart du inte har mens nu, du har ätit dom EN VECKA.
Jag tycker att det låter som vanligt "ont i magen" faktiskt eftersom det inte verkar sitta där livmodern är. Har du aldrig haft mens-värk innan?
Medarbetare på Skor iFokus
Nä faktist inte helt ärligt :) Har sluppit undan det ;)
#14 vad skönt! Men mensvärk brukar kännas som det krampar, det går liksom i vågor. Det sitter en bit under naveln (där livmodern är) och kan stråla ut i ryggen eller ljumskarna, ibland även hela låren. Dock är mensvärk olika för alla, jag beskrev den allmänna bilden jag fått från mina vänner och från mig
Jag drabbades av smärtor första månaden när jag åt minipiller, men det gav med sig.
Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar 
Aha så det är inget konstigt då :)
#16 hade du haft mensvärk tidigare eller kom den för första gången? #17 tänk på att det inte är mini-piller du har, de fungerar annorlunda (om du svarade #16 och inte mig)
#18 Jag har haft mensvärk tidigare (i 11 år) då jag har endometrios
#0 Man brukar säga att det tar ungefär 3 månader för kroppen att vänja sig vid ett preventivmedel, så ha lite tålamod
Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar 
Det kom när jag började käka pillerna :)
#0 Ha tålamod. Det kan, som sagt, ta upp till 3 månader för kroppen att vänja sig. Jag tror att värken är ett sätt för kroppen att säga "Hörru du! Det här känner jag inte igen. Vad är det här?"
Ska försöka ha tålamod :)