Prionelle 28 p-piller
Undrar också vad du menar med "försvinner" eftersom det där är p-piller och inte mini-piller så ska inte mensen försvinna. Mycket möjligt att den minskar, men inte försvinna, du kan också skjuta upp den men det är inte bra om du gör det för mycket för tillslut så kommer du få genomblödning. Om du vill att mensen ska försvinna helt så är det mini-piller som gäller!
Ok oj För den barnmorskan jag hade sa att mensen kan försvinna tillslut dom veckor jag äter pillerna och sen när jag äter sockerpillerna dom gula så skulle den komma tillbaka ! Stämmer det inte då ? Jag vill ju helst inte ha mens under några veckor pga jobbigt :( samt lider pga haft mens så mycket pga andra saker har inte funkat så :(
#3 minipiller och dylikt kan göra så din mens helt försvinner. Eller istället om man har otur blöder konstant. Men med kombinerade så kan man skjuta upp. Men gör man det länge så lär man blöda tillslut ändå. Jag vet inte vad du vill uppnå med dina ppiller eller vad din bm ville uppnå med dom. Men summan av detta: du får mens förr eller senare

Memento mori

Medarbetare för Julen
AA ok ja vill inte ha mens så ofta och mindre mängd än så mycket jag får vanligen :)
#5 om du äter kartan som du ska så får du mens vid sockerpillerna. Mängden kan jag inte svara på om den påverkas eftersom jag inte får blöda så måste jag skjuta upp varje mens konstant. Och även ta ett extra tillägg så jag slipper mens när jag skjutit upp så mensen kommer ändå

Memento mori

Medarbetare för Julen
AA då hänger jag med :)
Jag har varit med om att mensen försvunnit när jag åt en p-pillersort så det är visst möjligt. Dock är det nog inte jättevanligt att det blir så men som många säger går det ju att skjuta på mensen. Sen har du bara ätit dina piller i några dagar, hur din kropp kommer vara och reagera av pillren vet du inte fören 1-3 månader.

Jag tar prionelle 28 och jag blöder vanligtvis mycket, men nu kommer det knappt någonting. Ibland kan det hända jag får riklig mens, men oftast så är det bara några droppar.