Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 3736 ggr
Anonym
0

Trosor illaluktande?

Vet att denna fråga är lite annorlunda, men vad kan göra att trosor snabbt luktar äckligt? räcker med att jag har på mig trosorna i några timmar och så börjar det lukta. Funderar på om jag har illaluktande flytningar? måste byta trosor så ofta.. sköter min hygien annars helt bra osv så kan inte bero på det!

Någon som kan gissa vad det kan bero på?

[postmortum91]
0

Vad använder du för trosor? Om det är syntet kan det påverka att du inte andas där nere vilket bidrar till illaluktande. Bästa trosorna är gjorda av 100% bomull. Testa det och vädra helt utan trosor på natten. Kolla dina flytningar så de inte är missfärgade. Det låter som du har ett dåligt pH-värde i underlivet vilket bidrar till illaluktande. Tvätta dig inte med tvål, det finns intintimprodukter att använda.

fiafia89
0

Haft samma problem. Använder nu bara bomullstrosor och tvättar med lactasyd:)

Anonym
0

#2 körde med den intimtvålen förut måste börja igen den funkar bra!

Aleya
2

Man ska tvätta med bara vatten. Aldrig någon tvål i underlivet

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

OlgaMaria
0

Lactacyd är väldigt bra för intimhygien, i och med att den innehåller mjölksyra som huden skyddar sig med från illaluktande bakterier. Men tycker man det fungerar bra med bara vatten kan man gott fortsätta med det.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Karmatarerskanise
6

#4 Jag skulle aldrig känna mig fräsch med bara vatten.

fiafia89
0

Och sover alltid utan trosor, se till att lufta så mycket som möjligt =)

Fingerprints
2

Jag brukar tvätta med kokosolja :)

Regnbåge

Trollan92
1

#5 Där har du Fel! Använde den imtimtvålen ett tag. Fick så fruktansvärda problem, va så torr å gyn frågade ifall jag använde imtimtvål å hon ska att man aldrig ska använda Lactacyd. Den är uttorkande för underlivet. Många tror inte de men den gjorde ett rent h*lvete för mig tyvärr. Slutade med den å de tog ett tag för mitt underliv att repa sig..

Karmatarerskanise
2

#9 Nej, hon har inte fel. Det kanske inte passade dig, men många andra. Bland annat mig. Absolut inte uttorkande,

Anonym
0

#9 Lactacyd intimtvål är en väldigt mild tvål gjord för användning i underlivet dock är vissa överkänsliga och då reagerar dem så som du gör, man ska dock kunna använda den dagligen utan problem till och med. Det är inte vanlig tvål utan för intim. 

#4 Intimtvål går bra, men jag använder det inte varje dag bara då och då!

fiafia89
0

#9 jag blev väck mina problem genom att börja med lactasyd så det är nog individuellt =)

The_pearl
0

Finns ju andra alternativ istället för lactacyd! Finns oljor och andra slags tvålar att tvätta o smörja med på apoteket.

Anonym
0

#13 Jo klart jag vet det. har du ngt tips?

The_pearl
0

Nä, jag vet bara att jag fick en olja som jag smörjer med då jag lätt blir torr efter sex osv. Vid Svamp med . Så smörjer jag med den. En vit liten tub med rosa text o kork. Men finns massor. Och att fråga apotekspersonal går jättebra, de brukar vara jätteduktiga! Jag har själv stått och tittat på alla de där produkterna i hyllan på apoteket, men kommer inte ihåg vad de heter och så :)

graleh
0

Bakteriell vaginos kanske?

I mitt fall brukar jag använda V-Gel från märket Himalya som finns på eBay för typ 35 kr tuben.

För övrigt hade jag heller aldrig använt Lactasyd eller annat i underlivet.

It's nice to be important, but it's more important to be nice!