Blödning ca 1vecka efter mens?
Hej! Börjar fundera lite.. Har pcos och äter provera, ingen egen ägglossning vad jag vet av men har gått ner 18kg och äter lchf 5veckor tillbaka. Den 11augusti fick jag mens med hjälp av tabletterna. Blödde i 8 dagar så den slutade alltså den 19 augusti.. I förrgår såg jag lite svag brunaktig flytning på pappret vid torkning men tänkte att det kanske var pga sexet kvällen innan. Igår var den mer färgad, och väldigt slemmigt det som kom ut. Imorse när jag torkade mig var det färskt blod på pappret. Alldeles klarrött, och har sen imorse även haft som svag mensvärk.. Det är inte så mycket så att det kommer i trosorna förutom att flytningarna då är rosa, men när jag torkar mig är det alldeles klarrött blod.. Är det en vanlig simpel mellanblödning eller vad kan det vara? Googlade och läser om både infektioner, nidblödningar, spruckna kärl (men då borde de inte hålla på såhär länge?) och att man kan blöda när ett ägg fäster/lossnar.. Men har ju ingen ägglossning, eller kan det vara på gång att komma igång själv?
Kan vara två saker. mellanblödningar eller sköra slemhinnor. Så tror du inte behöver oroa dig

Memento mori

Medarbetare för Julen
Ja det var dom två sakerna som slog mig också, men har ju den där konstiga mensvärken, men det går nog över :)
Eftersom du har mwnsvärk låter det som en mellanblödning.
Har haft mellanblödning förut ett par gånger men har aldrig upplevt nån värk då, men såklart kan det ju ändras och är så olika med tiden :) men blev lite orolig när jag läset infektioner… men då kanske det inte blir klarrött sen? just nu är det inte blod längre utan bara färgade flytningar så nu är det väl påväg att försvinna.. :)
Fortfarande smärta och illamående under ett par dagar nu.. stått mig i halsen och har knappt kunna ätit nåt, och från och med igårkväll så har det varit som en "strimma" eller "linje" av smärta ner från "fiffi" och uppåt mot mellangärdet, fast lite åt höger.. lite svårt att förklara 🤔 nån som haft liknande?
kissar med ca 3 timmars mellanrum, kan känna mig lite kissnödig tidigare än 3 timmar i mellan, men då kommer det just inget.. har fortfarande lite färgade flytningar, ibland mer och ibland mindre.. Vad fan är det som pågår?
#5 Gå till gynekolog och kolla dig.
ringt till kvinnokliniken.. "du behöver inte komma in, vi vet ju varför du har problem, det är nog ingen fara, och eftersom du börjat ändra kosten så är det nog hormonerna som spökar, det går över ska du se"….