Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 880 ggr
[Mia_Ifokus]
1

Ska jag lämna han?

Jag är en kvinna i 30 års åldern dem senaste 10 åren har jag spenderat med min man vi har 2 fina barn tillsammans! 

Allt var bra fram tills för cirka 2 år sedan då det började, kommentarer.. när jag stod och lagade mat kunde han komma fram och peta till mig retsamt och fråga framför barnen om jag verkligen kunde laga mat, jag tog inget av detta seriöst men det ökade mer och mer våldet han har även vart sexuell mot mig på ett annorlunda sätt om vi har sex så kan han helt plötsligt dunka in mitt huvud i väggen ganska hårt han skrattar bara om jag säger att det gör ont, jag har skällt ut han ordentligt men han fortsätter varenda gång. Jag börjar känna mig rädd när jag kommer hem från jobbet varje dag, till och med rädd för mina barn han blir mer lätt arg hela tiden det kan räcka med att jag säger något "fel" eller dukar fram besticken på "fel" sätt eller inte sätter på tvn när han säger till. Det värsta han gjorde var när han gav mig en smäll i ansiktet framför vår dotter som började storgråta, han har huset och vart ska jag och mina barn gå om vi ens lämnar?

Alibi
2

Jag hade försökt ordnade så jag kunde stanna hos en vän eller kvinnojour eller liknande ett litet tag tills ni hittat något eget, hade inte stannat med den mannen en dag till om jag varit i din situation. Men det är ju bara vad jag hade gjort. Jag räder dig till att lämna honom, en smäll är en smäll för mycket!

I'm gonna let my little light shine

Rainee
4

Men herregud, JA du borde dra därifrån. Det finns väl kvinnojourer som kan hjälpa dig med hur du ska gå tillväga.. Läskigt att se sin partner förändras sådär, jag lider med dig :(

nickiee
1

gör som nr 2 säger direkt

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

[HelwardMann]
0

Våld och nedvärderingar ska ingen behöva stå ut med. Ja, du bör lämna honom.

Vänner och kvinnojourer, som #1 och #2 nämner, känns som en väg att gå. Visst, vänner har väl sitt liv, men i en sån här situation måste ju vänskap vara värt något. Och även om en vän kanske inte har möjlighet att hysa in dig, kanske de har kontakter som kan hjälpa till att hitta något. Och kvinnojourer kanske har tillgång till någon typ av akuta korttidsboenden att ta till tills man löser sin situation. Detta är inget jag vet, men det känns som det skulle vara rimligt.

Socialtjänsten är kanske också ett alternativ. De är inte bara till för att ösa pengar över folk som inte förtjänar dem. Såna här ärenden ingår också i deras område. Och i de flesta kommuner har socialtjänsten en jour som finns tillgänglig även på kvällar, nätter och helger.

Tjeja
3

Ring  kvinnofridslinjen 020-50 50 50

eller sök Kvinnojouren i ditt område! 

Här kan du hitta din jour och information http://unizon.se/#help

Du behöver lämna honom snarast och du behöver hjälp att planera bra så du kommer undan tryggt! 

Dem kan hjälpa dig med både kontakter med socialtjänst och annat som du kan behöva hjälp med för att ordna med att på ett tryggt sätt få med dig barnen och lämna honom!

Han älskar dig inte längre, för den man älskar är man rädd om! Var rädd om dina barn och dig själv och rädda er innan det går för långt och något riktigt allvarligt händer! 

Stor lycka till kram!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Stallmima
1

JA du ska omedelbart lämna, sök hjälp enligt ovanstående kommentarer.  Jag önskar dig all lycka till i framtiden och ta hand om dina barn.  🌺