Kan jag ha denhär på bröllop?
Beställde en klänning till min systers bröllop som kom igår. Är supernöjd, den är t.o.m finare än på bilderna! Och den sitter som gjutet! Men det slog mig helt plötsligt, det är ju rätt mycket vitt! Visserligen är det mycket mer grönt än på bilden, men iaf… Är det OK att ha den på ett bröllop? Kan inte klädkoden och känner mig rådvill… (Har inga egna bilder, så postar länk, hoppas inte det bryter mot några regler. :) ) http://m.lightinthebox.com/sv/tunn-kortarmad-chiffong-i-strand-tryck_p3004867.html
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Lättast är väl att fråga din syster om det är okej. :)
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Jag skulle fråga bruden om hon är okej med det för det är ju inte hos oss du ska på bröllop ;)
Personligen hade jag nog inte uppskattat så mycket vitt på en gäst.
Jag tror med på att du kan fråga din syster vad hon anser om den. Jätte fin klänning, jag hoppas att hon ger den tumme upp för den var verkligen super fin
Står det inget om klädkod i inbjudan?
Det är ju helt individuellt. vissa gifter sig inte ens i klänning andra gifter sig i helsvart tvärtom mot det traditionella vita och så vidare finns ju massa varianter hur folk är klädda när dem gifter sig
Om dem har en speciell klädkod till bröllopet så måste du fråga din egen syster om det är ok omöjligt för oss här på iFokus att svara på… däremot har jag hört om många som inte tycker gästerna ska ha för mycket vitt för att inte ta uppmärksamheten från hon som ska gifta sig men som sagt inte ens alla som gifter sig i traditionell brudklänning eller bryr sig om sånt så fråga din syster
Tycker också att du bör fråga. Jag tycker inte gästerna ska ha så mycket vitt på sig, men det var en jättefin klänning.
#2 & #6 Det är som sagt inte alla som kör på ett traditionellt bröllop och bryr sig om sånt som att gästerna ska ha för mycket vitt på sig men det får ts fråga sin syster om gällande vad hon har för klädkoder till sitt bröllop om dem har några.
Hade egentligen inte tänkt visa den för någon innan bröllopet, men får väl krypa till korset och fråga. Blir sjukt jobbigt att hitta en annan klänning i tid annars. :/
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Tack för alla snabba svar. :)
//Lamina
För mig är den för mycket på gränsen. En otroligt fin klänning. Men poängen med att inte bära vitt på andras bröllop är ju för att ingen ska vara vackrare o ta uppmärksamhet från bruden. Hur skulle du själv känna om din syrra var vackrare klädd än dig på ditt bröllop?
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
#10 Det är inte alla som tänker så när dem har bröllop jag vet flera som gift sig i en svart klänning eller i vanliga kläder men borgerligt men fortfarande ett bröllop med gäster ^^ andra har "fri klädkod" så du tycker så men inte säkert att hennes syster tänker så, men det är ett vanligt tänk om man vill vara traditionell..
Jag tänker som #10. Den är fin, snudd på så man kan tro det är du som ska gifta dig. Bäst att fråga. (Sen är det ju brudens klänning som ska vara hemlig fram till bröllop, inte syrrans 😊)
Alla har inte klädkloder. Jag var på bröllop nyligen och då var det "det ni tycker är bekvämt" passade mig perfekt :)
#10 fast vem säger att man är vackrare för att man har mycket vitt? Jag anser inte det i alla fall att man behöver vara det :) Och som #11 skrev så gifter sig inte alla i vita klänningar t.ex
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#13 precis, vad många som tror man måste följa såna regler det är långt från alla som vill det.. ^^ och precis man måste inte vara vackrare i vitt, jag passar inte i vitt till min hudfärg till exempel gifter jag mig blir det ej i vitt
#14 Håller helt med👍
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#7 Ja, jag skrev precis det. Att hon bör fråga sin syster. Och att jag tycker inte att gästerna ska ha för mycket vitt. Vad andra gör och har för klädkoder spelar mig ingen roll alls. :)
#16 Jo jag vet men du menar att du tycker det för din egen del eller tycker du andra ska ha det så med?
#17 På mitt bröllop tänkte jag :) finns ju alla åsikter om klädkoder, så jag kan inte göra mer än att skriva min egna.
Oavsett färg på klänningen..
Vem vill att ens syrra ska vara snyggare än en själv på ens eget bröllop?
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
#19 Ingen är vackrare än bruden, oavsett kläder.
#19 vad säger att syrran är snyggare bara för hon har på sig en vit klänning? hur vet du hur klänningen ser ut på hon som ska gifta sig den kanske är "finare" än den som TS vill ha. Dessutom hoppas jag allvarligt talat att man på ett bröllop inte går runt och tänker för mycket om ens gäster är snyggare än en själv osv.. det är ju ändå dem som gifter sig som är huvudpersonerna.
Kanske beror mycket på hur traditionellt bröllopet ska vara. Just bröllop är rtt tillfälle där många är just väldigt tradtionella och följer diverse "nåt lånar, nåt gammalt"o.s.v. Och är det ett bröllop i det stuket då är det klart olämpligt med mycket vitt. Men kanske är det inte det stuket på ts systers bröllop? (Vi gifte oss i skogen i gummistövlar). Svaret hänger helt på vad det är för stuk på detta bröllup och om ts inte vet säkert, då är väl fråga syrran det bästa svaret.
Jag tycker absolut att denna klänning är helt ok. Kanske speciellt eftersom du är brudens syster också. Då får man vara lite extra fin. Sen tycker jag överdelen absolut inte ser ut som brudklänning så det gör det också mer ok. Delvis vitt tycker jag för det mesta är okej. En helvitt klänning går ju inte alls däremot.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Jag är precis nygift och för mig hade du absolut fått ha den! Själv var jag som brud inte vitklädd, jag har ju fött barn. En av mina gäster kom i träskor och svartvit klänning, spegade hennes personlighet mycket väl 😃
Äh, den är inte helvit, den ser inte ut som en brudklänning, ingen kan missta sig och tro att det är du som är bruden (vilket är poängen med att inte ha vit klänning). Go for it!

Skulle aldrig ens ha tänkt tanken att den inte var ok på bröllop. Tycker den ser perfekt ut.
Skulle jag ha den klänningen på bröllop så skulle jag även ha något mer på mig kanske en snygg kofta i färg den färgen skulle komma igen på skorna 😉
Tack alla för svar! Vet faktiskt inte varför jag vill hålla klänningen hemlig, det bara känns så. Men jag frågade min syster om det var OK med vit klänning med grönt mönster, och det var det! Vad gäller klädkoder och sånt på bröllopet är jag rätt så rådvill. Det är hennes andra bröllop, och jag får inte känslan av att det skulle vara särskilt "strikt" och traditionellt. Men vi har fått stränga klädkoder om hur lång kjolen ska vara och så… Men det hör ju inte riktigt hit, jag är vara glad att få ha min klänning. :)
//Lamina
Vad skönt att det löste sig så bra 😊
Vad roligt att det går bra för den är verkligen urläcker :) !
Härligt 🙂
Wow! Bland de finaste klänningar jag sett. :)
"På natten är alla katter svarta"
Klänningen är jättevacker!
Om inga kulturella regler och traditioner stå i vägen kan du absolut ha den klänningen på dig!
På vårt bröllop ville vi inte att folk skulle bära helvitt, helrött och helsvart..men där va såklart ändå folk som kom i just de färgerna..men inget att klaga på.
Du får ha så kul på din systers bröllop!
#19 Min syrra var snyggare än mig på mitt bröllop men det var helt okej, det var ändå min och min mans dag.
l'm back
Beror väl på hur traditionellt bröllopet är, jag hade inte brytt mig alls om någon haft vitt på sig när jag gifte mig. Fin klänning för övrigt!
/Christina
Måste säga att det där var en otroligt fin klänning, finare än en tråkig och traditionell brudklänning! :)
Fint att du fick tummen upp av systern. Men det där med att hålla klänningen hemlig förstår jag inte riktigt, det är ju inte du som ska gifta dig precis. :)
Det är bara helvitt som är olämpligt för bröllopsgästerna. Klänningen passar utmärkt till bröllop. Den är mycket fin och ingen kan blanda ihop dig med bruden.