Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettfysisk-hälsa
Läst 1441 ggr
Rödluvan
0

Hjälp! Pinsamt problem

Hej. Det här blir pinsamt but here I go. 

Jag beställde en analplugg fast med en liten ring för fingret istället för en plugg i änden och idag kom den, så jag skulle testa den. För att göra en kort historia ännu kortare så gled den in hela vägen och nu kan jag inte få ut den! Jag har försökt att krysta ut den men det går inte, det gör inte ont men känns obehagligt, speciellt när jag rör mig.

Vet inte vad jag ska göra!

Officielle
0

Jag skulle ringa eller besöka vårdcentralen, alternativt vänta och se vad som händer.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Rödluvan
0

#1 Vårdcentralen öppnar inte fören på måndag och det börjar göra lite ont.

Officielle
0

#2 Då tycker jag att du ska besöka ett sjukhus.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Rödluvan
0

#3 Jag gör nog det, tack för svar.

Karmatarerskanise
0

Berätta hur det gick!

Rödluvan
0

#5 Det ska jag, åker snart.

Tjeja
0

Jag tror att får den vara i fred kommer den att komma ut av sig själv tillsammans med avföringen inom ett dygn.

Men nu åkte ju TS till sjukhuset så kanske dem röntgar och hjälper henne att plocka ut den direkt då eller så får hon helt enkelt rådet att vänta ut den.

Håller tummarna att det löser sig lätt för dig i alla fall TS och hoppas allt går bra!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Fingerprints
4

Jag hade nog bara väntat tills jag behövde bajsa. Den lär ju hänga på ut då ju.

Regnbåge

Maria
3

Det bästa är alltid att ringa först innan man åker till akuten.

Risken är att man kan få tillbringa många timmar där.

/Maria

Haku
0

Jo håller med, rådfråga alltid med 1177 om det inte är något som man vet säkert är akut för som #9 säger kan det bli många väntande timmar, plus det är inte alltid nödvändigt!

Tjeja
3

tja… det är ju inte omöjligt att TS blir nödig under timmarna medans hon väntar och då kan den ju komma ut av sig själv innan hon ens hinner få hjälp. 

Vi får väl hoppas att hon får ut den snart i alla fall och slipper spendera några timmar på akuten.

Haku
0

hur gick det ts

Rödluvan
6

Jag kände att jag behövde gå på toa men när jag försökte så kunde jag inte så då tyckte vårdguiden att jag skulle åka in till akuten så det gjorde jag och fick vänta i fyra timmar på att få träffa en läkare, var så otroligt trött! Men sen fick jag träffa en väldigt trevlig kvinnlig läkare och efter ett par försök så lyckades hon få tag i den.

Det pinsammaste var att förklara varför jag sökte hjälp på akuten och sen fick jag berätta/förklara för läkaren vad en analplugg är för något x)

Tack för alla svar!

Karmatarerskanise
0

Så bra att det gick bra :)

Maria
7

Jag förstår att det var pinsamt

Var försiktig nästa gång. Om du nu ska göra om bravaden så ha ett snöre i öglan😉

/Maria

Tjeja
1

Vad skönt att läkaren fick tag på den och fick ut den!

Märkligt att du var tvungen att förklara vad det var! ha ha.. tycker det skulle vara mest pinsamt för läkaren att inte känna till. Det fysiska kan jag förstå kändes pinsamt för dig men skulle egentligen inte behövas kännas det. I läkarnas värld är det istället hon som borde veta mer och inte behöva få en sådan sak förklarad för sig.

Sexualitet är en av hälsovårdens områden och lika naturligt och "opinsamt" för läkarna som att prata om magsjuka.

Rödluvan
1

#15 Gör nog inte om det när jag är ensam XP När jag satt på akuten så slog jag mig själv mentalt för att jag inte knöt fast ett snöre i den..