Sköra slemhinnor?
Sen jag började på med p-piller så är det jobbigare för mig att ha sex. Det gör mycket mera ont och efteråt kan jag inte ha sex på ett par dagar för jag har fått sprickor vid öppningen där nere.
Vad kan jag göra? Jag vill ju kunna ha sex tre gånger om dagen som jag brukade ha förra året. Nu kan jag ha sex högst var tredje dag och det är ju inte alls lika trevligt.
Är du tillräckligt våt och så?
Blir det skillnad om du använder glidmedel?
Annars finns det möjlighet att byta p-medel eller sort om den inte fungerar för dig :)
#1 Jag har aldrig varit tillräckligt "uppvärmd" förra året då vi hade sex tre gånger om dagen och jag fick aldrig några problem. Men då var jag ju "naturligt" våt redan innan vi började hålla på, jag har tidigare alltid varit väldigt fuktig där nere och därmed inte behövt mycket uppvärmning.
Glidmedel fungerar inte. Det spelar ingen roll egentligen hur våt jag är för jag går ändå sönder. Med andra ord fungerar inte ett längre förspel heller då det har inte något att göra med om jag är våt eller ej. Mina slemhinnor går helt enkelt sönder väldigt lätt oberoende om jag är våt eller ej.
Jag skulle helst inte orka börja byta p-piller då det annars fungerar jättebra för mig, men finns det något annat man kan ta?
Låter som att du i första hand ska byta pillrena mot en annan sort då det förmodligen är det som är problemet.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Ja pillerna vekar va problemet. Och då fungerar de väl inte jättebra om du får sånna problem.
En anledning till man tar dem är väl för att man ska kunna sexa som man vill och inte få problem att ha sex.
Jag tycker du ska prata med en barnmorska om detta problem för det finns säkerligen ett annat piller som är bättre.
Jag fick sköra slemhinnor av p-piller, det är bristen på östrogen som gör det. Jag bytte sort och fick under en period ta Ovesterin för att återställa.