Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 2143 ggr
Daehyun_cheesecake
0

Hår på magen..

Har fått mörka (vissa grova) hårstrån på magen - naveln och neråt. Jag tycker det är pinsamt och vill aldrig visa min mage. Går allt och håller för eller täcker med nåt när man är o simmar m.m.
Har använt pincett och drar bort dem.. men de fortsätter komma och den delen av magen är inte lika len som resten….. Vad ska jag göra? Hatar dom.

Blogg: http://nouw.com/KpopLove

Calcifer
9

Acceptera det. En del får hår på magen - jag får det också. Jag rakar helt sonika i samma veva som jag rakar armhålorna. Tar ungefär fem sekunder och är inget besvär alls. Det är inget fel med det och förutom att acceptera det så finns det ingenting att göra. Sen kan du ju raka, plocka med pincett, låta det vara eller ta bort det på något annat sätt om du vill. Eller bleka håren om du nu vill det istället. Dock så kan man ju inte riktigt göra så mycket annat åt det.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maria
0

Jag har alltid också fått hår i en sträng upp till naveln men alltid ryckt bort med pincett.

Nu när jag är äldre så har det försvunnit mer och mer men det är som sagt bara att gilla läget.

/Maria

IceTee
0

Jag har samma sak! Rakar bort det när jag ska visa magen, men annars bryr jag mig inte med folk jag känner
Skulle helst vilja våga låta bli raka helt, men det är inte ett så stort problem att jag orkar ta tag i det

Medarbetare på Skor iFokus

Rainee
0

Asså jag rakade för längesen där för att jag hade mycket hår, dock ljust och nu har det ju blivit grovt hår där så jag fortsätter bara raka det, ser inget speciellt problem med det, syns ju inte när man har rakat.. Kan bli lite stubb men inte så värst farligt :)

[scrappy]
0

Raka bort det eller fortsätt med pincett.

[Lollo 97]
0

Har också så, plockar också bort med pincett, men ibland orkar jag inte 😂

IceTee
0

Jag försökte plocka en gång, men fyyyy vad det gjorde ont! Ni måste ju vara smärttåliga utan dess like!

Medarbetare på Skor iFokus

regskylt
0

Fullkomligt normalt och bara att raka eller ta med pincett, eller vax? Jag har en del hårstrån som är riktigt grova och lite tunnare mörka, en riktig liten raggarrand. Fast för mig är det bara positivt då jag är transperson och har precis börjat med testosteron, men innan jag "kom ut" så var det jobbigt att någon såg (fast jag tyckte om de själv). Brukade raka bort när jag rakade resten av kroppen, ingen som sa något under alla år :)

[Forest]
0

vaxa bort, jag har fått några mörkare hår efter fått barn och jag gillar dom inte heller.  Dom kommer att återkomma, är det så att du känner för lägga ut större peng så finns annars hårborttagning med laser, det krävs olika många behandlingar för att få bukt på oönskad hårväxt.