går man ner i vikt om...
man äter normalt och går en timme varje dag?
Det beror alldeles på (vad du menar med "äter normalt", hur din ämnesomsätning är, hur mycket du brukar röra på dig, om du är normalviktig, mager eller överviktig mm). Att äta normalt och röra på sig en timme om dan låter hälsosamt.
Om du äter som vanligt och har en stabil vikt och sedan lägger till en timmes promenad varje dag så kommer du att gå ner i vikt ja. I ett relativt bra tempo skulle jag säga (av egen erfarenhet). Om du däremot blir hungrig av promenaden och lägger till ett extra mellanmål så är det inte alls säkert att du tappar vikt.
#1 om man äter typ en macka till frukost, sen en normal portion till lunch och middag. Jag är överviktig, väger 3 kilo mer än vad jag ska.

Man går ner i vikt om man förbrukar mer än vad man äter!
Tyvär så är vi rätt energieffektiva vad gäller att röra på oss.. så det är bättre för viktnedgång att gå på alla fyra.. iallafall förbrukar man mer energi då!
Så det handlar till stora delar om dels homeostas, dels aptitreglering!
För en del så ökar aptiten av träning, det blir ett nollsummespel.. vi har alla en ibyggd kaloriräknare.. som fungerar lite si och så för olika individer.
Alla borde gå minst en timme om dagen.. för att hålla igång kroppen!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Ändrar du inget annat utan bara lägger till en timmes promenad om dagen har du tappat de tre kilona på två månader. Dessutom får du bättre kondis och snyggare form. Det är i vilket fall min gissning :-) Lycka till!
Om du vill bli lite extra effektiv kan du lägga till ett par gåstavar

Man kan förbruka ända upp till 100 Kcal på en timmes promenad!
Dvs det ger cirka 4 kilo på ett år.. om man gör så alla dagar på året!
Promenad varje dag är jättebra för kroppen i vilket fall!🙂Se till att äta bra!
Håller inte med #4, sikta inte på att äta för lite. Ät ordentligt och som vanligt men gå promernaderna🙂#7 Du får det att låta som att man kan hålla på så tills man väger 0😛
Jag förbrukar ca 350-360 kcal på en timmes rask promenad. Många förbränner betydligt mer än 100 kcal å en timmes promenad :)
Man förbränner olika. Man ska förbruka mer än vad man äter MEN inte för lite heller och gäller att inte ha "fel" kalorier heller. Viss mat tar längre tid och omvandlas annorlunda i kroppen än viss annan mat :)
Jag äter 3-6 ggr/dag, undviker snabba kolhydrater, rör på mig.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det verkar sunt. Svårt att säga då allas ämnesomsättning är olika, men jag har lyckats på det viset. Lycka till!!

Javisst förbränner du såpass under en timmes promenad.. men du måste räkna bort de cirka 200-250 Kcal du hade förbrännt på samma tid om du inte tagit promenaden!
Finns inte ens i teorin att man kan förbränna nästan en femtedel av sin dagsförbrukning bara genom att promenera en timme!
Vi som art är väldigt energieffektiva när det handlar om att röra på oss!
#11 Nja så mycket förbränner jag inte på 1 timme "bara genom att vara" dvs bara ligga i sängen eller sitta vid datorn t.ex.
Mitt brm om jag ska hålla vikten, dvs inte gå ner, sängliggandes ligger på runt 1300-1400 kcal.
Nja håller inte med dig där.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Håller heller inte med #11. En timmes promenad motsvarar för mig ca en frukost, dvs ungefär en femtedel av dagsintaget. Inte räknat med program utan med praktiskt test, för just mig. Lägger jag inte till en fil talrik när jag går en timme om dagen så tappar jag i vikt. Så så himla energisnålt rör jag mig alltså inte! Däremot verkar det inte göra någon skillnad om jag går eller springer, fortfarande bara en extra frukost för en timmes mortion. Simma drar något mer energi och gymma väsentligt mindre… Allt under en timme verkar inte påverka vikten märkbart, så vill man tappa vikt skulle jag satsa på en timme om dan, helst i sträck. Men det är klart att alla är väl olika;-)