Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettkillsnack
Läst 3882 ggr
[Diddit]
1

Gillar han mig ?

Okej, så har träffat en kille som jag är lite osäker på.

Är dessa tecken på att han gillar mig? Frågade om han ville bli tillsammans men fick då till svars '' inte än, vill se hur du är som '' flickvän ''

Vi hade sex, och det var första gången vi umgicks på redigt, därefter på kvällen så ville han ha sex igen för att han sa att han tyckte att han inte presterade så bra första gången( vi var i hans rum och det skulle låtit då hans familj var hemma)

Han frågade mig om jag frös, och ifall han skulle cykla och hämta mig jacka

Han hade pratat om mig för hans bästa kompis

Han kallade mig '' baby '' och '' älskling '' i telefonen första gången vi pratade( han sa '' jag pratar med älskling '' till sin kompis som frågade.

Han rörde mig mycket när vi tittade på film

Han frågar ständigt'' har du ätit?'' och om jag svarar nej så ber han mig äta

han har sagt att han saknar mig

Han blev lite ledsen när han fick reda på mitt fd självskadebeteende( skärning)

Anledningen till varför jag är osäker på honom var för att han kunde knappt ta ett nej när jag inte orkade ha sex med honom igen, kände att saker och ting gick för snabbt.

Han har själv sagt att han inte är som alla andra killar som har sex och sedan sticker, men blev osäker när han knappt kunde ta ett nej vid frågan om sex igen.

Vad tror ni?

Maria
17

Akta dig för en kille som har svårt att ta ett NEJ.

/Maria

[Diddit]
1

okej,vad ska jag göra tycker du? ska jag visa att jag är besviken över hans beteende?

[Diddit]
1

han frågade väldigt ofta innan första sexet i liknande detta. '' vill du verkligen? du ser inte ut att vilja '' osv :P

Maria
11

Han ska bara acceptera ett nej. 

Du ska klart och tydligt tala om att ett nej alltid är ett nej och självklart ska du tala om att du blir besviken på honom. Han måste fatta…

/Maria

Haku
8

Om någon är kär i dig och verkligen kär i dig skulle den personen inte säga när du frågade om han ville bli din flickvän "inte än, vill se hur du är som  flickvän"

Och sen direkt efter ha sex, känns som att han är ute efter sex mer än ett förhållande, och kommenterade han att du inte presterade bra första gången ni hade sex? hur kan man ens kommentera något sånt? 

Sen ska man kunna ta ett nej! vid första gången man säger nej.

Av alla fina ord han använder det är väldigt vanligt killar säger mycket sånt när dem är ute efter sex för att charma men jag känner inte honom så jag vet inte kanske är han kär i dig på riktigt men av vad du skrivit här så skulle jag säga, nej han är inte kär i dig.

[Diddit]
1

nej han menade att han sa att han själv inte presterade så bra,

Haku
4

#6 Låter mer som en ursäkt för att få ha sex igen :)

Nova1234
1

Jag tror han gillar dig Ni umgås utan att ha sex, han bryr sig om dig, han kanske vill vara säker på att han gillar dig innan ni blir ihop. (Ibland vet man inte ens själv vad man känner för någon) Killen ska kunna ta ett nej, du bestämmer om och när du vill ha sex, ingen kan tjata eller tjura sig till att du ska sex Killen kan också ha svårt att ta ett nej för att han är osäker på om du gillar honom och om du tycker han va bra i sängen, han kanske kände sig sårad när du inte ville. Vem vet? Prata med honom, lär känna honom, det är det enda du kan göra, ingen har några garantier.

Haku
6

#8 Hon skrev ju att dem hade haft sex? så vad menar du med att "ni umgås utan att ha sex" och att han hade svårt att ta ett nej.

Nova1234
1

#9 dom gör mer ihop än att bara ha sex, tittar på film, äter, pratar i telefon, han hämtar jacka åt henne om hon fryser. Det är en kille som bryr sig Det tar tid att veta vad man känner för en människa, det är okey att vara lite osäker om det i början när man träffas Killen kanske blev osäker när hon sa nej till sex igen, han kanske kände att han inte dög Min nuvarande sambo vill ha sex med mig när vi träffades, det betyder inte att han va oseriös Jag ville ha sex med honom, inte kontigt alls

Haku
9

#10 Jag har vart med några killar när jag var yngre, och flertal av dem har tagit sig tiden att titta på film äta med mig prata i telefon utan att bry sig ett skit, dem har bara velat ha sex och gärna flera gånger och få mig att tro att vi skulle gått in i en relation men jag väntade bara för det skulle aldrig hända så jo det betyder inte alls att han gillar henne, men hon känner nog det bäst själv eller så får tiden utvisa om han är äkta med sina känslor eller ej. Jag har aldrig sagt att man är oseriös bara för man vill ha sex, men om han är på henne om sex och har sex efter han sagt att han först vill se hur hon är som flickvän får mig att undra lite.

Karmatarerskanise
4

Är du osäker finns det en anledning till det.  Lita på din magkänsla.

Nova1234
0

"12

Magkänsla kan också vara fel, när man är kär. När jag är kär blir jag väldig osäker och fantiserar ihop all världens scenario, sliter mitt hår och är allmänt galen :)

[Diddit]
1

alltså även om jag sa nej så var han ändå romantisk mot mig, men han verkade lite nere efter att jag sagt nej, berättade för honom att det var första gången vi umgicks på redigt och första gången vi hade sex, och då behöver det inte vara perfekt, och att han och jag hade flera chanser.  ska se om han skriver till mig idag då han var ute och drack igår och firade sin kompis som fyllde år, han ville inte att jag skulle hänga med dem dit och dricka då alla deras kompisar bara pratade deras språk och att han var rädd att jag skulle känna mig utanför. ( han är invandrare, men pratar bra svenska)

Karmatarerskanise
4

#13 Det är skillnad på osäkerhet och på magkänsla.

Nova1234
0

"15

Osäkerhet påverkar magkänslan

Karmatarerskanise
2

#16 där är vi oense.

Nova1234
0

"17

Förstår inte riktigt vad du menar

Om man känner sig osäker för något, brukar det inte kännas i magen då?

Maria
4

Jag var fruktansvärt osäker som person när jag träffade min man.

Däremot var jag 100-procentigt säker på min magkänsla att han var det rätte.

/Maria

[Diddit]
1

alltså han känns väldigt trygg, han får mig att känna mig trygg, som te.x så erbjöd han att jag skulle ha kudden och han ingen kudde( fanns bara en kudde ) han och jag  har skrivit i mer än en vecka från morgon till klockan 12 på natten te.x

tror ni han är osäker på om han vill ha mig som flickvän eller bara någon att strula runt med? att det var därför han inte ville bli tillsammans än?

Nova1234
1

#19 Om du däremot hade varit osäker när det gäller förhållandet (som i detta fallet) Så hade du fått en magkänsla av osäkerhet Jag hade också 100 magkänsla att jag va dökär i min nuvarande, men jag hade ändå en osäker magkänsla när det gällde förhållandet

Maria
1

#21 Jag hade ingen osäker magkänsla om vårt förhållande. Jag bara visste att han var den rätte.

/Maria

Nova1234
0

Ja du va säker i din relation Vad jag pratar om är ts som känner sig osäker i sin relation med killen hon träffar Vad jag säger är att OM man känner sig osäker i en relation, så kan man inte alltid lita på sin magkänsla, när det gäller den relationen Osäkerheten påverkar magkänslan i det fallet.

Karmatarerskanise
1

#23 Min magkänsla har alltid varit rätt. Oavsett osäkerhet.

Maria
3

Jag håller nog med Hera här faktiskt. Jag är inte övertygad om att osäkerhet påverkar magkänslan.

/Maria

Nova1234
0

"24

Om du litar på din magkänsla så borde du ju inte känna dig osäker/orolig för något alls?

Då kan du förlita dig på magkänslan, varför känna osäkerhet öht om du kan" fråga magen"?

Finns det något tillfälle där du har känt osäkerhet?

Karmatarerskanise
1

#26 Jadå. Har varit osäker massor av gånger.  Sedan började jag lita på magkänsla istället.

Nova1234
0

"27

Så praktiskt, en sån mage vill jag också ha!

:)

Tjeja
7

Gå nu! han blir inte bättre om han redan nu inte kan ta eller förstå ett nej!

Det ska inte gå för fort, känns det inte helt bra så fortsätt inte! Gå innan det blir svårare att bryta.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Diddit]
0

okej, så har märkt att han jämför sig mycket med mina ex. typ frågar '' hur biff var han?'' var dom bättre på sex än mig ?'' osv.   men grejen är det att han verkar gilla mig men inte så jäkla värst mkt. hittade massa kondomer i ett förråd vi var i ( hans förråd) och då skyllde han på hans kompis som han är bästa vän med. kan ju säga att det var en anledning till varför jag sa nej till sex den kvällen. men han ville att jag skulle ha moppe hjälmen och inte han( fanns bara en hjälm). något som gör mig osäker också är för att hans ex stalkar honom typ, igår kväll så ringde hon på dolt nummer och jag känner bara att jag är ivägen typ. samt berättade han att han har haft en tjej som han var bästa vän med och att de var det bästa förhållandet, och det känns som att jag måste tävla…

Tjeja
4

Nej nej nej… inte sund relation. Bara sorg besvär och bekymmer. Svartsjuka och kontrollbevov. Idag är det förklätt till omtänksamhet och nyfiket undrande. Nästa steg blir krav och anklagningar istället. Släpp nu och hitta någon sund person istället.

Karmatarerskanise
7

#30 Lämna honom. Kärlek ska lyfta dig, inte få dig att må dåligt.

Zadeira
3

TS, jag vill inte vara negativ men jag tycker inte att det låter bra alls faktiskt.
De saker som du säger verkar omtänksamma som att låna dig kudden, hämta din jacka, fråga om du ätit osv är sannolikt bara saker han gör för att du ska vilja vara med honom så att han kan få vad han vill ha.

Du verkar inte speciellt övertygad om att han är rätt kille för dig. Lyssna på den känslan och sluta umgås med honom. Det är inte meningen att du ska må sämre och behöva känna dig "i vägen" som du själv sa.

noraa
0

"Han kallade mig '' baby '' och '' älskling '' i telefonen första gången vi pratade( han sa '' jag pratar med älskling '' till sin kompis som frågade."

hur länge hade du känt han när detta hände^^….?

[Diddit]
3

har lagt undan honom då han bad mig att '' må bra '' när jag skrev med honom, enligt mig så skriver man inte bara när personen i sig är glad utan även på de '' dåliga dagarna '' om man verkligen gillar personen.

Haku
4

#35 Självklart ska man ha förståelse när andra mår dåligt vissa människor är ju mer lagda åt att må sämre psykiskt också, vad bra!

Tjeja
1

#35 Helt rätt gjort o resonerat!