Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: menscykeln-och-mensskydd
Läst 1436 ggr
[Älskamig]
2

Pinsamma menshändelser!

Hej på er!
Så, har ni några pinsamma menshändelser ni vill dela med er av? Så klart är inte mens något pinsamt, men jag tänker mig att ibland kan den ju komma vid lite 'opassande' tillfällen osv. 😃

För ett par år sedan, när jag precis hade fått mens, hade jag vart på toa. Tydligen var de en av dagarna när det var lite mer rikligt… Så hade jag i alla fall inte spolat helt, så när min lillbrorsa skulle på toa, så utbrast han "NÅGON HAR KISSAT BLOD HÄR!" … Det var bara jag och han hemma, men jag har lite kul åt det nu… Dessvärre skulle det ju varit pinsamt om fler var hemma!

Ravynsfair
3

Vilken rolig tråd! 😃

Jag har ett jääääääättepinsamt tillfälle att dela med mig av. 
Var väl runt 11år, hade fått min mens kanske 2ggr tidigare? 
Hade alltså noll koll på när den inföll och kunde vara beredd. 

Var i skolan och vi hade filmstund, satt uppepå på min bänk som alla andra 
och efter ett tag blir jag lite kissnödig så jag väljer att gå på toaletten. 
När jag kommer tillbaka för att sätta mig (upptäckte på toaletten att jag blött igenom) så ser jag att hela bänken är blodig. Alltså rejält kladdig. 

Diskret smyger jag till toaletten igen, hämtar papper och försöker torka så tyst som möjligt. Kompisarna undrar vad jag sysslar med. 
Skyller på att jag råkade spilla drickan vilket vi fick ha medan vi såg på film. 

TUR att det var mörkt i rummet… tar min luvtröja och knyter den runt min mage för att dölja fläcken på mina byxor.
Säger sen till läraren att jag mår dåligt och ber om att gå hem vilket jag som tur väl var fick. .. HUUH

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[Älskamig]
0

#1: Ha ha, åh.. Vilken tur i oturen! Skönt att det löste sig och ingen märkte i alla fall… 

Cyklade en gång hem ifrån skolan. Hade vit påse på cykelsadeln eftersom att det hade regnat… När jag kommer hem och kliver av cykeln ser det ut som att jag har styckat kött eller något.. Den vita påsen var helt röd! Tur ingen märkte det förutom jag!

Kerstinfalk
3

#1 Vad sorgligt att din skam inför mens gjorde att du inte vågade ta del av din utbildning.

Aleya
1

När jag var ung och nyss fått mens så ansåg jag att jag blödde så lite så jag inte behövde bindor(och dom var/är så obekväma) Detta resulterade i att jag lämnade blodspår efter mig på en bänk. OH så jag skämdes. Dock har det hänt flera gånger på jobbet att jag har blödit igenom mina vita byxor. Detta trots tampong och binda. Ibland blir jag inte klok på mens

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Ravynsfair
15

#3 Jag hade i vilket fall som helst fått gå hem från skolan eftersom byxorna var helt nersölade.

Anonym
6

Ååh detta hände mig för bara någon vecka sedan, såå pinsamt! Jag åkte på semester med farmor och farfar och min lillasyster. På första dagen vaknade jag självklart med mens.. Det var tur att jag tog med mig ett paket tamponger iallafall, men vi åkte och badade och de tog slut fort. Där de bodde fanns det inga affärer på 45 minuters avstånd och jag kände inte för att berätta att jag hade mens, pågrund av att min farmor behandlar mig som om jag typ håller på att dö XD Så jag tog papper istället.. Jag skulle byta byxor och de blodiga pappret föll ut ur byxorna och hamnade på golvet där jag sov. När jag gick tillbaka till mitt rum ser jag farmor ta upp de blodiga pappret. Jag gömmer mig bakom dörren men självklart så ser hon mig. Hon lägger en tröstande hand på min axel och säger åt mig att ta på mig strumpor för att inte få värk, ger mig alla möjliga sorters tabletter och glass och berättar till alla att de ska snälla mot mig nu när jag har mens. Haha, liksom jag hade noll mensvärk!

Anonym
1

Jag vaknade upp hos ett one night stan och såg till min fasa att jag blodad ner sängen hihi!sa ingenting innan jag fick skjuts hem.var så pinsamt

[Älskamig]
1

#6: Hahaa vilken rolig historia!

smellcaramell
1

skola+riklig mens, fick byta binda varje-varannan lektion, detta var en av de gångerna det blev varannan, ställde mig upp efter sista lektionen och känner hur det forsar, skyndar mig till toaletten där jag inser att jag blött igenom fetaste bindan+två par bommulstrosor av hipster/hotpantsmodell, blod på jeansen+mitt svarta linne+ min vita stickade kofta.. drog av mig koftan snabbt som attan o ner med linnet för på det syntes det inte, sen skynda sig hem (vägrade dock ta bussen så gick hem) haha, inte så pinsamt men så jävla hemskt när man var sådär 12 år ;)

Scorpio97
12

Var hos min pappa över helgen och trodde jag skulle få mensen på måndagen. Gick väl i sexan tror jag. 

En kille i min klass bodde i lägenheten bredvid och när jag var hos pappa umgicks vi därför en del. Spelade mest kort och umgicks rent allmänt. Var rejält kär i honom, men det hör inte till historien. I alla fall så var han hos oss till midnatt, och när han precis hade gått gick jag förbi pappa och han sa "Du har blod därbak". Går in på toan och inser förskräckt att jag blött ner hela trosorna och en bra bit av byxorna. 
Som tur är så satt vi ju mest men jag ställde mig upp när killen skulle gå, så risken finns att han såg. Vet än i dag inte om han märkte blodet eller inte, i så fall var han duktig på att dölja det xD 

Hade naturligtvis inga bindor med mig. Istället bytte jag trosor och proppade in så mycket papper som fick plats i trosorna. Morgonen efter vaknar jag såklart upp i en blodpöl, med en lapp där det stod "Köpte bindor. Ligger i badrummet. Ta en dusch så byter jag i sängen åt dig" på nattduksbordet från pappa. 

Jag tyckte inte det var så jobbigt, utan skrattade faktiskt mest åt det. Någon som däremot skämdes rejält var min pappa. Vi kunde prata om det mesta, men mens gick verkligen inte. Kärlek och sex var inga problem, så jag förstod aldrig varför just mens var så jobbigt? När bindorna han hade köpt då nästan var slut några månader senare låg det en ny lapp på nattduksbordet där han frågade vilken sorts bindor jag ville att han skulle köpa, och han poängterade väldigt noga att jag skulle skriva på lappen istället för att komma och prata med honom. Men han tvättade blodiga sängkläder (och vanliga kläder) och såg noga till att det därefter alltid fanns ett paket bindor i toaskåpet utan att klaga, haha.

//Jessie

hahael
5

fast dock var hennes byxor nersölade, och det var filmstund vilket förmodligen betyder att dem kollade på någon rolig film tex disney osv. Så tror inte hon missade något särskilt 

Jadu jag har som tur är inte blött igenom byxor eller dylikt men dock har det hänt lite annat stelt. 
Var nog första året jag hade mens, förstod mig inte riktigt på min livmoder som ville ditten och datten men var inte rädd/orolig pga det. 

Iaf i min skoltoa där jag gick då hade dem ingen "mensburk" ni vet, en tunna där man kan lägga bindor osv pga dessa kan lukta. Jag ville inte lägga i papperskorgen så jag spolade ner bindan i toan! Slurp sa det och så var det problemet ur världen, jag tyckte det var kanon så fortsatte att slänga bindor i toan helt ovetande om konsekvenserna. 

En dag samlade våran lärare klassen och sa att vi inte kunde använda tjejernas toalett på ett tag då det hade blivit stopp i röret som ledde iväg vattnet därifrån. 
Någon frågade varför och läraren sa att dem skulle kolla det senare i veckan,  och var det inte mina (och säkert någon annans) binder som hade klistrat ihop sig som ett stopp i röret.
Efter det satte dem in en mensburk på tjejernas toalett ;P

Klart att laxen ska ha en jolle

[Älskamig]
2

Haha vilka historier ni har… Kommer nu på att en gång blödde jag ner hela pappas sängsida när jag sov i hans säng en gång.. Bara mamma var hemma.. Hade försökt tvätta bort så mycket av blodet som möjligt med tipsen salt och vatten osv. Men allt gick inte bort, så hon fattade väl tillslut. Jag skyllde på näsblod, för hade inte berättat om mensen just då.

#10: Vad gullig pappa du ändå måste ha! :) Min mamma har inte ens varit så förstående och köpt hem några bindor till mig. Först berättade jag ingenting om att jag fått mens till henne, men sen blev det för dyrt för mig att köpa bindor, så berättade för henne. Men hon köpte aldrig bindor till mig ändå :P Kul att du har en så gullig pappa i alla fall!:)

Scorpio97
2

#10 Japp, det var lite gulligt. Speciellt när en femtonårig man måste skriva lappar för att han tycker att det är för pinsamt att prata om (; 

Själv berättade jag för mamma direkt när jag fick första mensen, och hon tyckte det var självklart att hon skulle betala bindor åt mig. Så jag har haft tur och aldrig varit tvungen att betala det själv, även om jag såklart köper det om jag ändå ska på affären.

//Jessie

[Älskamig]
1

#13: Nu bor jag inte hemma längre (som tur är!), så då är det en självklarhet att jag köper egna bindor. Dock är det ju rätt dyrt.. :P Men köper man på t.ex Ö&B blir det ju lite billigare, Libresse's bindor kostar bara 13 kr/förpackningen typ.:)

Scorpio97
1

#14 Ja, jag har också märkt att det är ganska dyrt. Även om jag är så pass bortskämd att jag sällan kollar priser ärligt talat. Men jag tror bindor är billigare på Ica Maxi än Ö&B här (:

//Jessie

[Älskamig]
0

#15: Är dem? I så fall deras egna märke, men Libresse's märke är betydligt dyrare..

Scorpio97
0

#16 Köper alltid Always, så har inte kollat priserna på Libresse (:

//Jessie

[Älskamig]
0

#17: Nehe okej :)

jessica321
2

jag var 16 år och skulle sova över hos min kille. Vi hade det lite mysigt och  efteråt upptäckte vi en jättestor röd fläck på lakanet som så klart hade kommit på madrassen. Jag tyckte det var jättejobbigt men han sa att han skulle tvätta madrassen men vände på den så länge. 

6 månader senare när jag kommer hem till honom får jag skäll från hans farmor och kusin då de upptäckt fläcken som jag trodde var borta!!!!  Gud vad jag skämdes 😕

Karmatarerskanise
7

#19 Helt idiotiskt att skälla på dig!

Haku
1

#19 Varför skällde dem på dig? du kan ju inte rå för att det blev en fläck där olyckor händer. Dessutom var det ju din pojkväns ansvar väl att tvätta bort fläcken eftersom det var hos han, jag förstår inte varför dem skäller på dig alls.

Emouse
0

Vad roligt! Jag har dock inga roliga historier att dela med mig av🤪

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

jessica321
0

#20  Jaa det var det faktiskt men ingenting jag bryr mig om idag x)

#21 Nee jag förstår inte heller, de tyckte väl att det blev jobbigt med tvätten kanske. Tror min pojkvän också fick skäll, kommer inte ihåg, det var flera år sedan nu :P

[xMondSy]
2

Jag har varit med om en pinsam händelse och det var när jag var 14-15 år kanske. Hade varit och badat med min bror i hamnen och cyklade hem i badkläderna med en vit handduk runt midjan, när jag väl kommer hem och hoppar av så tycker jag sadeln ser blöt ut och drar med handen och blir röd. Tittar lite snabbt på handduken och ser en jätte fläck, snabbt som ögat rycker jag av mig handduken och knölar ihop och slänger den i tvätten fort som satan :-)) På den tiden så kom oftast min värk inte försen mensen tittade ut, men gud så pinsamt. Tur att ingen annan såg det! :-P

Ravynsfair
3

Hahhaa, #24! Du påminde mig om en annan historia. 

Var runt 12 år och precis som i ditt fall så kom inte värken förrän precis i samband med mensen, numera kommer det dagen innan så jag är förberedd. 
Nåväl, jag red då en Shetlandsponny, en vit och brun sådan. 
Det var sommar och jag hade ridit barbacka i det härliga vädret, mamma var med och skulle se till att jag inte dog där i skogen då ponnyn var en vilde. 

När jag hoppade av så såg jag en mysko fläck på hästryggen, kände på den och den var fuktig. 
Tittade sen instinktivt mellan benen på mig själv och mycket riktigt.. mens. 
Torkade av hästen fort som attan med Svamp och borste, drog en långärmad runt midjan på mig själv och skyndade på mamma lite så vi kunde åka. 

Mamma var dum och åkte inte hem direkt, hon skulle tvunget handla på Ica först och då blödde jag såklart igenom min långärmad också eftersom den var väldigt tunn. 
In med kläderna fort som attan i tvättmaskinen när jag kom hem. 
OH HAPPY DAY…

[Devya]
4

Tja, jag kan inte påstå att dessa händelser är särskilt roliga, verkar bara vara väldigt jobbiga. Med andra ord kan jag inte skratta åt dessa händelser utan bara känna hur pass obekvämt det måste ha varit just I den stunden. =P

Inget att skämmas över men otroligt jobbigt att bli nersölad på det där viset.

[Älskamig]
3

Det är verkligen hemskt med mens ibland :P

Haku
2

#26 Dem är roliga i efterhand, självklart är det roligt när det väl händer:P

[Älskamig]
1

Det är kul att ha något att skratta åt i efterhand, men just då är det ju ren fasa och panik tycker jag :P

[Devya]
1

#28 Nja, jag kan tyvärr inte se det roliga i en sådan situation men det är bara jag. :)

Ravynsfair
3

HAHHA kom på ytterligare en händelse. 
(Är nog det enda jag grubblar på nu när jag packar inför flytt 😂)

Hade sex med en fd pojkvän, allt var frid och fröjd osv. 
Sen skulle han gå ner på mig, gör detta och håller på där en stund när jag sedan ser att han inte ser fullt så belåten ut, kände ju hur han stannade av. 

Han tittar konstigt på mig, lyfter upp huvudet och mycket riktigt, blod i ansiktet på honom.. Hah.. 
Han vågar knappt säga något utan går direkt till toaletten och borstar tänder och ansikte.
Jag sitter där och .. "Jahopp.. då var de roliga slut .. " 
Killen kommer tillbaka och jag fnissar åt honom, han blir lite grinig och slänger ur sig ungefär .. "HAR DU INTE KOLL PÅ SÅNT DÄR? UHHH…. " 
Jag går och duschar, fnissar mest åt honom, lite kul var det ju. 
(jag retades ganska länge med honom efter det, hahaha) 

Tro mig, jag fick igen för det där senare med en flickvän jag hade…. 😂

Haku
0

#30 Dem flesta andra tycker det är roligt ;)

Papaya
5

Kul tråd 😉 kan inte låta bli att lida lite med er när jag läser..

Jag minns när jag och en polare planerat en utekväll i stan och jag hinner inte mer än hem till henne förrän jag får mens, högst oväntat och valet av trosor var ju inte det bästa. Jag hade inga bindor eller dyl med mig, så fick låna från hennes mycket begränsade lager. Aja, tänkte jag, kommer aldrig mycket första dagen ändå. När kvällen gått och baren snart ska stänga tycker jag, något alkoholpåverkad, att det är en jättebra idé att ringa en kille som jag var intresserad av. Hade inte sovit hos honom innan, men han hade inget emot att jag kom bort. Jag hade vid det laget typ glömt bort den påbörjade mensen, tills jag reser mig morgonen därpå när han var på toa - och jag bara känner värsta forsen.. Jag smet in på toa så fort han kom ut, där jag konstaterade att läget var kritiskt - och jag hade inte en endaste liten blodsugare i väskan. När jag kommer ut står han å steker ägg, och pratar som att vi har all tid i världen. När frukosten väl var serverad kastar jag i mig den (sittandes så långt ut jag bara kan på stolen för att undvika eventuella fläckar haha), hittar på en löjlig ursäkt till varför jag måste ta nästa buss och drar gärnet! Stackaren trodde nog att han hade gjort något fel.. Bussresan hem var en plåga, väl hemma kunde jag bara förvånas över hur sjutton jag klarade mig undan utan pölar. 🥵

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Ravynsfair
1

Tänker bara "PHEEEEEEEEEEEEEEEEW 🥵" .. hahah! 
Fy så hemskt om man råkar ut för något liknande 😂

[Älskamig]
2

#31: Hahahaha men gud! Jag tror jag vart med om något liknande med min nuvarande pojkvän. Jag var i slutet av mensen, typ när blodet är helt väck.. Jag trodde iaf det.. Så går min pojkvän ner på mig och håller på.. Han säger ingenting, men efteråt när jag ska på toa ser jag att mensen inte alls är helt slut… Tog lång tid innan han ens ville göra det igen.. Har inte tänkt på det för ens nu dock!🤔 Hahahaa.. olyckor händer iaf ;) 

#34: Hahaha… åh vilken tur i otur!

Fridaaaa
2

Få mens under sex tycker jag är pinsamt xD

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.