Nu är jag trött på honom!
Nu är jag trött på honom!
Sedan ett par år tillbaka har jag varit medlem på en hemsida där jag träffat många vänner. Både tjejer och killar! I våras började jag prata med en kille som mådde dåligt, jag ställde upp för honom och lyssnade när han behövde prata. Jag fick han på andra tankar och efter ett tag verkade det som att han mådde bättre. Nu under sommaren har vi skrivit till och från, men nu det senaste så har han varit väldigt 'stötande' . Han säger, trots att vi inte ens träffat varandra, att jag är så himla vacker, underbar, söt och härlig. Att jag är hans ängel osv. Det värsta är att han vet så väl att jag har pojkvän och att jag inte är intresserad.
Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har försökt avbryta kontakten, men då fortsätter han bara skriva till mig, både på Instagram, den sidan vi är medlemmar på, kik osv. Det är riktigt jobbigt! Dessutom skäms jag när han håller på och kommenterar på mina instagrambilder "duktig du är vännen" osv. Det känns inte bra!
Han har det väldigt svårt med tjejer, men jag tycker inte det ska göra mig skyldig till att vara hans "pelare" som han får flirta med osv. Jag har erbjudit att ställa upp om han vill snacka, men ja.. det är inte rätt att det ska bli mer än så!
Ska jag vara ärlig känner jag mig nästan lite äcklad över hans relation till mig. Han är skum!
Kan du inte blocka honom?
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Blocka honom på alla dina sidor där du kan göra det. Kontaktar han dig där du inte kan blocka, så svarar du inte alls Jag hade en stalker efter mig, det va ett ex. Det spelade ingen roll vad jag sa till honom, han ville inte lyssna. Om jag sa "lämna mig ifred" så fick han ny kraft och skrev ännu längre/ fler sms och mejl. Det enda som hjälpte va att inte svara öht på något han skrev
Tyvärr är nog enda alternativet att blocka om du redan sagt åt honom att du inte uppskattar hans beteende och han ändå inte förändrat det. Jag pratade också med en kille när jag var yngre som hade problem med tjejer och som blev väldigt förtjust i mig. Jag var inte intresserad men han verkade inte kunna sluta att lägga över sina känslor på mig, som att skriva puss och kram eller att han var ledsen att det inte skulle bli vi. Till slut sa jag som det var att om du inte kan bete dig kan vi inte prata och så blev det.
Jag hade en sådan väninna en gång, det fungerade inte och slutade inte väl. Det blev tvärstopp med all kommunikation och umgänge.