Vill vaxa, men gillar inte det...
Hej på er!
Hur gör ni när ni vaxar? Jag tycker det gör såå sjukt ont, men älskar resultatet efteråt.. Gav mina vaxstripes till en kompis, för att jag fick panik efter att ha vaxat benen en gång. Tyckte det gjorde så ont och fick någon form av ångest när jag klistrade fast stripsen på benen. Vill börja med vax igen, men prova att vaxa bikinilinjen.
Vet inte hur jag ska göra. Raka är jag trött på, då det är jobbigt att behöva raka bikinilinjen varannan dag.
Det gör ont att vaxa har inte hört någon som sagt att det inte gör ont, det är bara att bestämma vad du tycker är enklast ;) jag har testat någon gång och gör inte om det tror jag.
Jag rakar mig inte alls men har gjort det förr i tiden.
Jag tycker inte att vaxning gör särskilt ont på benen men sen har jag en väldigt hög smärtgräns också.
Använder enbart varmvax, upplever det mycket enklare och håren fastnar verkligen ordentligt i vaxet vilket de inte alltid gör på sådana färdiga strips.
Vaxa bikinilinje har jag däremot inte gjort.
Ska bannemig prova nästa gång.
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
#2: Har aldrig provat varmvax.. Hur använder man det? Läste att när man ska vaxa bikinilinje är det lättare att vaxa en liten del i taget.. Typ stor som en femkrona!
Sen ska inte varmvaxet fastna på huden heller väl? Det gör vaxstripsen, tycker jag.
Du värmer vaxet i ett vattenbad i en kastrull (jag gör så iallafall) men man får vara väldigt noga med att det inte kommer nån vatten eller ånga i vaxet.
Värm det på låg temperatur, du får en "provsticka" med dig i förpackningen som visar när vaxet är för kallt, för varmt och lagom :)
Varmvax har för mig inte fastnat i huden, kanske beror på hur man smetar på det och hur länge man väntar med att dra stripen?
Kan tänka mig att det är bäst att ta små områden i taket vid bikinilinjen :)
#4: men kan man värma vaxet flera gånger? :) för vad jag förstått så använder man inte en burk med vax på en gång?
Japp, går att använda flera gånger.
Har en burk som öppnades i början av juni som fortfarande inte är slut så.
Viktigast är att det inte kommer i nån annan vätska bara.
#6: Okej tack :)
Jag tatuerar mig gärna. Men jag klarar inte av att vaxa benen ;)
Var och vaxade mig helt där nere för några veckor sedan, första gången. Var inte så farligt för mig. Desto värre för min kompis som gjorde det efter 😂
Men, hon som gjorde de la på babypuder innan vaxet. Då fastnar inte vaxet i huden och drar bara i håret liksom. Gör mindre ont och är snällare för huden.
Jag brukar alltid tänka att sån smärta går över så fort. Det tar 10-20 sekunder sen känns det inte längre. Likadant med tatueringar, det gör skitont under tiden men när man är klar känner man nästan ingenting 🙂
Skulle också rekommendera varmvax, strips suger och tycker att dom bara drar av hårstrået på hälften 50% av gångerna…
Emma