svårt med att få orgasm
Jag har aldrig haft problem med något sådant men nu har jag kommit in i något som är påfrestande. Det kan vara hur skönt som helst när jag har sex men det går inte för mig.
Behöver råd och tips vad ni har gjort och vad som kan vara orsak och det ni funnit.
Jobbigt som tusan och den jag har sex med men vi pratar om det och känslor finns och jag älskar att ha sex med denna man.
Elisabeth
Inte ofta det händer att man kommer under självaste sexet. Oftast krävs stimulering av klitoris för att man skall kunna få orgasm.
Klimakteriet? Varför skulle det kunna förhindra en orgasm? Det har jag aldrig hört förut…
Om problemet inte funnits tidigare är det nog du själv som bäst kan komma på vad som är anorlunda nu…
Kan vara så enkelt som stress.
Jag kommer då aldrig av rent sex. Det är gött, men det leder aldrig till orgasm om jag inte använder min g-punkt eller finger på klitoris för att ta mig dit. Ibland krävs mycket fantasi. Även om jag är jättesugen eller mindre sugen spelar ingen roll. Behöver alltid stimulans utanpå. Och det är typ det vanligaste hos kvinnor så.
Även kroppen går i olika nivåer. Som berg och dalbana. Har man ofta sex en längre tid så är det lite som att kroppen blir trött eller utmattad på det. Ibland krävs det att man triggar igång det med något nytt eller bara väntar ut och inte känner sig stressad över det. Enligt min erfarenhet.
Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.
Om det har pågått en längre tid, så tycker jag du ska söka hjälp, det kan bero på hormoner stress och det kan också bara ha låst sig för dig Du vill så gärna, för mycket, så det hela ha blivit en "grej". Om det har blivit en grej, så hade jag backat några steg och ändrat på sexrutinen, sexat på nya platser och gjort på annat sätt.