Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: off-topic
Läst 1092 ggr
Anonym
1

Mobbad över internet pga utseende, varför?

Jag har genom årens lopp vart en ganska ensam person som sökt kontakt med folk via internetsajter, jag har aldrig vart elak mot någon eller gjort något som ska folk att vilja "hugga mig" men speciellt via sajten emocore som jag var medlem på i 15 års åldern så fick jag ofta höra att jag var ful, kanske om jag skrev öppet i en forumtråd eller i den öppna chatten kunde någon sån där populär person skriva "du har inget och säga för att du är ful" och dem andra ville inte säga något för att dem ville vara i samma status som den där populära personen, grejen är att det har påverkat mig mer än jag velat jag har alltid undrat vad dem fått ut av att kalla mig ful, störde det dem att jag som är ful hade en ansiktsbild? får bara snygga människor ha det?

[TanatosNyx]
2

Nu vet jag inte vad just den sajten du nämner som exempel är för något, men av namnet att döma så anar jag att det är en avkrok av nätet dit människor som mår dåligt dras. Jag antar därför att det är någon/några som mår dåligt som har ett behov av att trycka ner andra för att lyfta sig själva som du har råkat ut för. Med andra ord så ta inte åt dig. Dom vet nog inte bättre, egentligen är det synd om dem. Måste vara jobbigt att vara så ytlig och kall.

Calcifer
8

Just det där med att någon försöker trycka ner ens åsikt med "du är ful" eller andra hugg mot något som verkligen inte har med saken att göra brukar oftast vara ett tecken på att man helt enkelt inte har något bättre att komma med. Det är omoget och korkat, och det har ingenting med dig att göra.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Anonym
1

#1 emocore en av dem mer populära sajterna idag, det är inte enbart folk som mår dåligt som hänger där utan mer en samlingspunkt för folk som delar alternativ stil även om det alltid finns några som mår sämre. Annars är det ett ganska städat forum, jag har inte hängt där på något år men när jag gjorde det så märkte jag en hård och kall ton emot folk som inte är sådär "Klassiskt" snygga. Jag var väldigt lättpåverkad förut, även idag men jag har arbetat bort en del av det. Det tog hårt på mig, jag hade kämpat för att våga lägga ut en ansiktsbild och ville vara öppen och social så skrev i den öppna chatten och då skrev en av dem populära och snygga om hur ful jag var, och jag svarade henne att vad spelar det för roll och hon fortsatte vara elak det har skett fler liknande händelser och jag vill inte hänga där mår bara dåligt av att bli utfryst och "mobbad" finns bättre sajter, men jag undrar vad folk får ut av sånt oavsett men du har rätt kanse handlar det om att dem själv mår dåligt egentligen. Jag själv idag anser inte att jag är speciellt ful, och har ändrat min självbild även om jag várit mer eller mindre mobbad även utanför internet, jag känner att jag fått det bekräftat från andra håll också. Jag är inte klassiskt snygg men jag är inte ful heller, jag ser bara vanlig ut för mig så är huvudsaken att jag är fysiskt frisk  jag lägger inte så stor vikt vid utseendet.

Anonym
0

#2 tack, skönt att höra

[TanatosNyx]
1

Jag har varit rätt hårt mobbad under min uppväxt, men när jag fick mitt första modellkontrakt insåg jag att deras (mobbarnas) dumheter bara var bullshit.

Anonym
1

#5 ibland kan mobbning faktiskt grunda sig i avundsjuka många som är mobbade är absolut inte fula, även om dem får höra det.

IceTee
0

På emocore? Oj, det har jag aldrig upplevt och då har jag hängt där rätt mycket under vissa perioder!

Medarbetare på Skor iFokus

Karmatarerskanise
1

Sådana kommentarer har inget med utseende att göra. Det är bara så en del gör för att de inte klarar av att diskutera.

Anonym
1

#7 Nä du har inte upplevt det, men jag har upplevt det och även bekanta till mig det är ju inte alla som åker ut för det. Men om man väl gör det är det inte kul att bli utfryst,retad av elaka människor.

IceTee
0

#9 jag menar att jag aldrig stött på det. Har ni anmält det admin?

Anonym
0

#10 Jag förstår det, och nej jag har inte anmält det till admin. Jag blev väldigt ledsen efter jag utsatts av det flertal gånger vid helt skilda tillfällen har istället avslutat mitt medlemskap, jag trivs inte på den sajten för 5 öre och kommer aldrig igen bli medlem där. Förstår om det är en fin sajt för andra, men det är den enda sajten jag blivit utsatt för mobbning angående mitt utseende så många gånger! mina bekanta som blivit utsatt är medlem på sajten och har inte blivit "Mobbade" men retade och utfrysta i början men nu har dem etablerat sig på satjen dem har inte anmält.

Karmatarerskanise
1

Synd det inte anmälts till admin. Då kan ju dessa personer fortsätta.

Anonym
0

#12 Nä jag mådde så pass dåligt att jag bara avslutade mitt konto.

Dessutom, det var en admin i den chatten där tjejen skrev att jag var ful och inte borde skriva och han var online och aktiv och skrev bara "haha" till det tjejen skrev även när hon fortsatte vara dryg, så vet inte….

Karmatarerskanise
2

Då förstår jag att du lämnade @

IceTee
0

#13 oj! Var det längesen? Låter väldigt tråkigt

Anonym
1

#15 Några år sedan. Men blev medlem för något år sedan för att se om saker och ting ändrat sig och då blev jag direkt utfryst, ignorerad och om jag försökte skriva något öppet så kommenterade någon något drygt om min bild på mig och då kände jag bara. "nej.." dessutom är sajten inget viktigt för mig, detta handlade inte om denna sajten vilket nu ämnet mer ramlat åt.. jag tänker bara på varför människor känner ett behov av att trycka ner andr.a

IceTee
0

#16 usch vad trist… emocore är nog ett av de få ställena jag upplevt att det inte händer! Det handlar väl om vilken del av forumet man hänger på…

Anonym
0

#17 Ja det är mycket man upplever när man bara ser det från sitt sätt, men då är det bra att få höra från andra hur dem upplevt det också. Jag har hängt lite överallt på forumet så vet inte vilken del det skulle vara.

IceTee
0

#18 jag tycker att jag händer överallt också… känner ingen som det hänt, men återigen vad tråkigt!

Anonym
1

#19 vad menar du? det känns som du försöker få det att låta som om att det inte hänt mig genom att hela tiden berätta att du aldrig hört någon det hänt.. och sen avsluta det med "vad tråkigt" :/

Karmatarerskanise
0

Sådant händer överallt på nätet.

Anonym
0

#21 Vad menar du?

IceTee
1

#20 hur menar du? Jag tvivlar inte på att det hänt, absolut inte. Det är jätte tråkigt att det hänt! Men jag vill inte att folk ska få bilden av att det händer alla där för det är inte sant. 
Dock är det ju som #21 säger att sånt händer överallt på nätet tyvärr

Karmatarerskanise
0

#22 Det som du råkade ut för.

Calcifer
0

#22 Att det inte är unikt till emocore. Det händer överallt att folk beter sig som idioter på nätet och kallar folk namn när de inte har något bättre att säga.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Anonym
0

#23 jag har skrivit flertal gånger att det INTE händer alla utan att vissa trivs fint på sajten, utan att det jag vet är att jag har blivit tråkigt behandlad där och mina bekanta med 2 stycken personer till handlar det om. Det händer överallt på nätet ja, men det är bara på EC Jag personligen vart med om det, varför = vet ej.

Karmatarerskanise
0

#26 Förmodligen för att dina åsikter inte gillades. Oftast är det så enkelt.

Anonym
0

#27 jag skrev inga åsikter, jag chattade bara lite grann det var inga direkt "hetsiga" diskussioner bara småprat..

IceTee
1

#26 jag har inte påstått annat? Förlåt om jag gjort dig arg, det var inte alls meningen! Jag har själv blivit mobbat på bdb (eller dayviews eller vad det heter nu för tiden…) så jag vet hur det känns

Karmatarerskanise
0

#28 Då var nog anledningen omognad.

Anonym
1

#29 Du har inte gjort mig arg. men du skrev "Men jag vill inte att folk ska få bilden av att det händer alla där för det är inte sant. "

Jag har inte heller velat få folk att få den bilden, bara för att jag som person skriver något gäller det inte alla.

tråkigt att du blivit mobbad tyvärr sker det för ofta. och ofta bakom skärmen är folk extra modiga!

IceTee
1

#31 jag tror att vi båda missförstår varandra, men båda är överens om att det finns tråkig människor som väljer att hoppa på andra människors utseende vilket är riktigt lågt!