Bada i skolan med mens?
Hej..alltså när man ska bada i skolan och har mens,jag har inte börjat med tampong än. Är 12 år.. Men är jag ensam om att inte vara med på badet då?eller gör flera så..:(
Börja använda tampong?
Jag var sällan med när jag hade mens, och lärarna sa ingenting
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tror de flesta väljer att inte bada med klassen när de har mens :)
/Christine
Vi brukade säga till läraren, och antingen fick man skippa eller bada senare med någon annan klass (man var tvungen att vara med på ett visst antal). Enligt mig är tampong väldigt obekvämt, så för mig var inte det något alternativ.
Alla lärare (både manliga och kvinnliga) jag har haft har varit förstående och accepterat att man inte vill vara med och simma den veckan.
//Jessie
Varken jag eller mina tjej kompisar brukade vara med på simningen om vi hade mens. Jag använder och är bekväm med tampong, men jag är ändå inte bekväm med att bada med det, speciellt inte i en bassäng med klassen.
alla kan inte använda tampong, jag tillhör den gruppen och har nästan alltid missat 2 gånger med bad och därmed bara kunnat vara med en gång p.g.a. mens. Läraren har accepterat detta och jag har fått göra det som behöver visas under en lektion då jag förklarat att jag både missar första och sista gången.
Jag badar inte när jag har mens :)
Har du mens så får du berätta det för läraren och låta bli. Jag tillhör de där som heller aldrig riktigt kunna ha tampong, så det är inget alternativ.
Säg till läraren bara, om Du inte använder menskopp eller tampong.
Nu var det ett tag sedan man gick i skolan. Men jag minns att vi var några tjejer som följde med till simhallen men satt och kollade på eller nåt. Och jag antar att vi alla hade mens den dagen. Minns dock inte om vi sade just det till läraren eller hur man lade fram det.