Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpsykisk-hälsa
Läst 1273 ggr
GemTwist
0

Rädd att han lämnar

Hej, jag har alltid varit den där perfekta tjejen/dottern och trott att alla är snälla och vänliga. Detta resulterade i att min pappa utnyttjade mig sexuellt (han sa att vi duschade tillsammans, kommer ihåg att han lurade mig till att runka av honom) en gårdsunge lurade mig att suga av honom, och min halvbror utnyttjade mig i tre år och våldtog mig minst tre gånger om inte fler. Jag låg och mös med en kille som jag verkligen tycker om, och han började smeka mig, även mellan benen. Det var då allt hände. Min andning blev stötig precis som vid panik ångestattacker och jag bara låg där och andades på det viset stirrandes ut i ingenting. Han försökte få mig prata men jag bara låg där, paralyserad. Så fort jag försökte se honom i ögonen vek jag av igen för jag var rädd. Det var inte minnena i bilder eller hur jag utsatts som kom. Utan känslan av att det skulle hända igen. Kroppen gick igång på att han skulle göra samma sak som alla andra gjort. Jag åkte hem. Efter jag kramat och kysst honom. Och han var riktigt orolig och allt. Och jag fick skuldkänslor. Han messade mig och skrev att jag inte fick göra så för att jag skrämde skiten ur honom. Då svarade jag att det var minnen som kom. Han sa att jag skulle säga till om jag inte ville. Men jag skrev att jag ville men trodde inte det skulle gå som det gick. Så han tyckte vi kanske skulle lugna oss. Och sedan skrev han förlåt. (Jag hade redan gjort det två gånger) Jag är rädd att jag kastade allt åt skogen, jag vet inte hur han reagerar över min attack, han förstod nog att något hade hänt, och jag är rädd över hur han reagerar på det. Jag är rädd att jag sumpade allt…

sisela
0

Jag tycker hans reaktion verkar ganska lovande. Försiktig och mån om att du ska ha det bra. Ni borde nog snacka lite om det så han förstår hur han ska hantera det och vad han ska låta bli. Du behöver inte alls berätta detaljer, men kanske vore bra med en övergripande förklaring. Han verkar ju gilla dig. Han kanske kan bli ett jättebra stöd om han är mogen uppgiften och du vågar prata med honom.

farvendal
0

Han har ett hum om vad som hänt i ditt förflutna alltså? Har han något hjärta i kroppen så har du isåfall inte sumpat något, han kommer förstå och vänta. Tar han avstånd från dig pga detta är han ändå en skithög och inte något att ha.

Men än så länge låter det som att han är förstående.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Karmatarerskanise
5

Han är 20 och du är 14. Han borde inte smeka dig alls!

Tycker du borde prata med en kurator.

farvendal
0

#3 vart står det? är jag blind?

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Aleya
1

#4 i en massa andra trådar.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Karmatarerskanise
0

#3 Inne på relationer.

farvendal
0

Ahaaaaa!

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Aleya
2

http://relationer.ifokus.se/discussions/55c13fd3ce12c41429000bbb-han-vet-om-valdtakten?discussions-1#3 Jag håller fortfarande fast vid det svaret och jag tycker inte att han borde röra dig på det sättet. Och sen är du fortfarande ung. Det kommer komma och gå en massa människor i ditt liv. Men jag hoppas att du får hjälp med dina upplevelser och att du kan bli hel och trygg.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

farvendal
2

OK, har läst lite nu. Du verkar väldigt osäker när det gäller honom så jag tycker verkligen ni borde lugna ner er. Du fyller ju 15 snart vad jag förstått och får du ju ha sex enligt lagen, men det är fortfarande ganska stor skillnad på en 15 åring och en 20 åring. Man befinner sig helt olika i livet.

Säger inte att det inte kommer funka mellan er, jag träffade själv en fem år äldre kille när jag var i din ålder. Vi var väldigt lika trots åldersskillnaden (men visst märkte vi av den ibland) , det var andra anledningar till att det aldrig blev något seriöst.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se