Operera bort leverfläck?
Någon där ute som opererat bort en leverfläck av kosmetiska skäl? Det vill säga, inte för att man är rädd för att det är cancer/liknande?
Min fråga är: Vet någon vad det kostar på ett ungefär? För jag vet att om man gör det av kosmetiska skäl så betalar man för ingreppet själv.
Jag har en leverfläck som jag mått riktigt dåligt över i flera år. Den är stor som ett mynt ungefär och sitter en bit ovanför rumpan. Jag är 100% säker på att jag vill bli av med den om jag kan. Inga "Alla har leverfläckar och det är naturligt och du borde acceptera det"-kommentarer, tack. Jag är mycket väl medveten om det. Det är min kropp och jag vill verkligen genomföra detta.
Vill bara kolla om jag hittar folk med erfarenhet innan jag själv går till en läkare och frågar.
Jag tog bort en leverfläck på axeln som tonåring så det är ju iförsig 10 år sedan, jag gjorde det på en privatklinik i sthlm och det kostade en tusenlapp ungefär. Så glad att jag gjorde det, den var stor och ful och jag störde mig så på den!
Gå inte till ngn privatklinik.
Jag ville ta bort en knuta som jag hade på mitt ben för några år sedan. Jag kollade upp ett läkarhus här i Malmö Slottstadens läkarhus och bokade tid. det kostade som ett vanlgt läkarbesök.
Multi vad?
Jag har tagit bort en på insida lår. Den var väldigt liten men sömmar och liknande skavde på den så den var i princip alltid svullen och gjorde ont. Gick till vc och betalade 100kr för att ta bort och jag brydde mig inte mycket om resultatet alls. Min läkare sa att det är svårt och onödigt att ta bort en leverfläck och få ett snyggt resultat vilket enligt mig låter skumt.. Skulle absolut inte gå dit igen om jag ville ha ett bra resultat. Sen om det är bättre att gå till privatklinik eller om det finns bra läkare vet jag inte men hade nog hellre vänt mig till en privatklinik.
Jag har fått det bortopererat av kosmetiska skäl på vårdcentral och utan att betala något förutom en vanlig avgift för läkarbesök. Jag tror att jag hade tur att träffa på en läkare som hade en bra dag helt enkelt. Jag bokade tid för att fråga om det finns möjlighet att få bort det (ett födelsemärke i ansiktet någon centimeter från örat) och vad det skulle kosta. Läkaren förklarade tydligt att det är inget de gör av kosmetiska skäl men sen sa han: "Fast jag förstår att du vill få bort det. Det är inte vackert. Följ med!".Och innan jag fattade vad han skulle göra så var det borta. 😃
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Som flera har sagt, gå till vårdcentralen och be dem om hjälp. Även jag har fått två leverfläckar /knutor bortskurna på en vårdcentral.
/Désirée
Har opererat bort en på rumpan…så som du säger TS så var min ganska lik din. Tog bort den på vårdcentralen. Bara vanliga kostnaden för att göra detta för läkarbesök. Tror det är 150kr. Blir ett nice ärr efter och det har börjat smälta in med resten först i år. Tror det är 3 till 4 år sen jag gjorde det. Ingen känsel på stället de tog bort den och kändes som en grop med mycket hud haha
Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.
Jag har tagit bort några födelsemärken på VC och det var iof inte kosmetiska skäl men fysiska. Fick skavsår och obehag av dem. Om du har sånna besvär kan du ju kolla med VC om de inte gör det kan de kanskerekomendera nån som kan fixa ditt besvär?
#8 300 kr styck?