Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1338 ggr
[Denjoh]
0

Behöver hjälp, skinnbit som täcker ?

Hej jag är en tjej på 17 år och vet verkligen inte vad jag ska göra. vet inte om detta är rätt sida att skriva detta men som sagt jag är desperat. Jag kan inte använda tampong än, Jag har försökt ett antal gånger men lyckas bara att få in halva ungefär. Det tar liksom bara stopp eller så flyttas den endas nån millimeter (gör ont, speciellt när jag ska ta ut den igen) När jag kollar med en spegel på själva slidöppningen så syns inte hålet eftersom det är en skinnbit som täcker hela hålet(den går in i hålet) ska det vara Så? För mig är det nästan helt omöjligt att de själva hålet? (Men det är inte så att det blir "två hål") Bör jag kolla upp det? Är verkligen tacksam för svar!

Mirrorglace
1

tycker du borde kolla upp det, men oroa dej inte för alla ser olika ut och finns flera  som haft lika problem :)

❤️

Candela
0

Har du testat att föra in ett finger i slidan och känna efter hur det känns? Att man inte får in en tampong kan bero på att man är för torr så att det blir friktion, och då gör väldigt ont. Man kan testa att ha lite glidmedel eller vaselin på toppen av den när man för in den.

JackReacher
0

Råkade ha det här i färskt minne efter att ha hjälpt en vän med skolarbete:

"Hur slidöppningen ser ut skiljer sig från person till person. Vid ingången till slidan finns det flera slemhinneveck. De har en oregelbunden form och kan vara veckiga och flikiga."

Det är med största sannolikhet inget fel på dig men vad du ska göra rent praktiskt för att "åtgärda ditt problem" tycker jag du ska snacka med ungdomsmottagningen / gynekolog om.

Här finns en hel del bra info:

javascript:nicTemp();