TAMPONG FASTNAT
Snälla behöver hjälp, min tampong har fastnat, men den år påväg ut men den sitter fas i når slags ''tredelat'' i min fiffi, har min fifii gått sönder??? HJÄLP. snälla svara !!!
Prova att ta lite olja/glidmedel eller annat lämpligt halkigt på fingret och sno runt tampongen, så ska du se att du kan dra ut den sen. Ingen panik, ut kommer den på ett eller annat vis med lite tålamod. Prova att stå/huka på lite olika vis, kanske med ena foten på toalettlocket?
#1 men min hud har fastnat i tampongen, den siter över som ett nät typ, mitt skinn ser ut som ett T och det förhindrar att tampongen kommer ut D: Jag har panik :(
ifall jag bara drar hårt så slits en stor del av mitt underliv loss D:
#3 om du dragit mycket i tampongen så kan det vara därför.
Det lossnar bomull rätt och slätt.
Din slida har inte gått sönder.
Försök att krysta ut den och när den kommer så pass långt ner så ta tag i en kant och dra ut den. Annars kan den ha sugit fast lite.

Memento mori

Medarbetare för Julen
Ring sjukvårdsrådgivningen och kolla hur länge det är säkert att ha den inne? Ofta kan det nämligen hjälpa att bara låta det vara ett tag och sen prova igen senare. Man spänner sig så lätt när man stressar och får panik - det är fullt förståeligt - och då krampar man och håller kvar den ännu mer.
Kolla vad de säger, om du kan vänta till imorgon bitti? Eller om du stannar uppe på natten, en timme till eller två. I värsta fall kan du väl åka in till akuten? De har säkert sett detta förr, och alla möjliga scenarier.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Har du ont? Om inte så är det bara att dra på! Hade det varit så att huden i underlivet faktiskt lyckats sätta sig över tampongen så hade du har fruktansvärt ont, jag lovar!
Medarbetare på Skor iFokus
#4 tampongen är hel D: har provat krysta oså men de går inte :(
#5 man ska bara ha den inne i 8 tim o jag har haft i den inne i 12 tim :(
#6 det gör superont bara jag tar i snöret D:
Nejdå du går inte sönder, jag lovar 🙂 men blöt ner tampongen ordentligt, det låter som att du inte har så riklig mens så den är nog ganska så torr? Har du inget glidmedel hemma så duger typ vanlig rapsolja fint, det har dom flesta hemma i skafferiet.
Du ska inte dra om det gör ont, i "värsta fall" får du söka vård så någon kan hjälpa dig att ta ut den.
Tamponger kan inte fastna där inne, men de kan vara luriga att få ut om man inte blöder så mycket. Då kan man bli rädd. Men ut kommer den med lite tålamod.
måste bara få fråga, är det okej om jag slänger in en bild? :(
Det är bättre att ringa 1177, får du inte ut den måste du nämligen gå till en gynekolog för att få ut den eftersom du haft inne den så länge redan
som ni ser sitter den fast
Jag skulle inte råda dig till det, då en bild på nätet aldrig försvinner, och man aldrig är 100% anonym. Tänk om bilden hamnar i orätta händer?
Kan du försöka rita i t.ex. paint hur det ser ut? behöver absolut inte vara något konstverk, bara kludda lite så man får ett hum om vad som hänt. 🙂
Jag får inte bort bilden!!!!!!!!!!!
Hmm menar du att det är någon slags hudflik/hinna som hindrar tampongen, och inte blod som syns på bilden? isåfall behöver du få hjälp att få bort tampongen.
okej jag fick bort bilden
bilden är borta nu :)
Jag säger att du bör åka till gynakuten och låta de ta bort den!
#15 ja precis, men vem ska hjälpa mig O.O
jag viill inte ha mamma pillandes där, är akuten ett val? :(
Ja du kan absolut söka på akuten. De kommer att hjälpa dig direkt att få bort den. Är det otäckt så säg till så tar dom det försiktigt, dom är vana vid att man tycker det är obehagligt att t.ex. sitta i gynstol eller bli undersökt.
#20 japp, akuten! De kommer hjälpa dig, precis som #21 sa
jag pratade o visade för mamma, de blir akuten :I
#23 det kommer att gå jätte bra!
Hoppas du får hjälp snabbt, gardera dig med en bok eller nåt då man kan få vänta länge på akuten (egen erfarenhet). Berätta gärna hur det gick sedan.
Hoppas det gick bra. Jag har också varit hos gyn och tagit ut en tampong en gång, hon sa att den hade jag aldrig kunnat få ut själv.
det gick bra! det tog en stund att få ut den men de lyckades o allt är bra, tack för alla tips o råd jag fått av er, jättesnällt😊