Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsamlevnad
Läst 1629 ggr
jela96
0

Ok med killkompisar/tjejkompisar?

Hur ser ni på denna fråga, är det okej att er partner har kompisar av motsatt kön, 'får' ni ha kompisar av motsatt kön?

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

molam
1

Det är väll inget fel med det? Jag personligen har jättesvårt att umgås med tjejer, så skulle jag gå ut med en kille skulle han får Lita på mig så att jag ska kunna ha mina killkompisar, jag menar det är ju bara kompisar inget annat och vill han ha tjejkompisar, sure,s så länge jag slipper umgås med dom

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

emeliiiiieee
1

Jag tycker att det är helt okej att min partner har vänner i form av motsatt kön. 

Jag umgås bara med killar och det får min partner faktiskt tåla och helt enkelt lita på mig.

Angelfish
5

Nu har jag ingen partner men hade jag det skulle jag inte bry mig ett dugg om vilket kön det var på hens kompisar.

Och en ev partner som inte skulle tillåta mig att ha kompisar, oavsett kön, skulle inte bli långvarig som partner.

[Tuulikki]
1

Han får ha hur mycket tjejkompisar han vill. Enda gången jag blivit ledsen var när en av dem stötte på honom trots att hon visste att vi varit tillsammans i nästan 1 år.

Jag får ha hur många killkompisar jag vill också. Har bara 1 tjejkompis typ.

Sarah
6

En partner som säger "du får inte" är inte en partner, En partner är ngn som lyfter upp en, stöttar och får en att må bra. En person som försöker bestämma över en är en idiot som inte förtjänar ens tid.

Biancaa
0

#5 så kan du ju inte säga. om båda är med på det är det ju inget problem? :P

Sarah
7

Jo det kan jag absolut säga :) Att inte tillåta att någon har vänner, är att inte lita på den personen. Har man inte tillit har man absolut ingenting.

Fialialej
3

Ja självklart, men ag har i ärlighetens namn lite svårt för det, pga dåliga tidigare erfarenheter. Men det är ju upp till mig att jobba på och försöka komma över. Ska inte behöva gå ut över nån annan.

"På natten är alla katter svarta"

Sarah
6

#8 precis, det ska inte gå ut över partnern.

hahael
1

Jag ser det nästan diskriminerande att motsätta sig olikkönande relationer. Man får umgås med vem man vill, queer/cis/demiboy/demigirl (listan kan bli lång), hetero/pan/bi/homo/asexuell (samma här haha) eller oavsett vilken hudfärg den man vill umgås med har.

Klart att laxen ska ha en jolle

molam
0

Vad är Demiboy och demigirl #10?

Afturelding
1

Givetvis. Om man som vi inte är hetero, så skulle det annars innebära att ingen av oss fick ha vänner alls. Och det låter inte särskilt hållbart.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

hahael
2

Demigirl = Man känner sig som hälften tjej kan man säga, den andra halvan vet man inte riktigt eller väljer att inte identifiera (:

Demiboy är samma sak fast att man byter ut tjejdelen i Demigirl till Kille!

Klart att laxen ska ha en jolle

molam
0

Ohh okej ^^

graleh
1

Jag har flest kompisar av manligt kön, jag går inte ihop med andra tjejer. Min sambo är likadan, fast han går bara ihop med tjejer.

Jag tror inte på att dela in folk efter kön. Jag blir förälskad i en person oavsett vad det är för kön och om man skulle förbjuda mig att umgås med ett kön pga eventuell risk för att vara otrogen (vilket jag aldrig skulle), så skulle jag då inte få umgås med någon över huvud taget och det känns ju knasigt.

It's nice to be important, but it's more important to be nice!