Tappar mer hår än vanligt
Hejsan! De senaste två månaderna känns det som att jag till och från tappar mer hår än vanligt. Det ramlar av mer än vad det brukar när jag borstar och drar jag handen genom håret så följer minst 3-4 hårstrån med. Jag får för mig att håret börjar kännas tunnare och jag börjar bli stressad över detta.
Någon som varit med om liknande? Har ni några tips? Vad kan det bero på?

Att du stressar kan vara en orsak, har du börjat med mediciner eller hormonpreparat det senaste? Får du i dig tillräckligt med B-vitamin? Är du ute tillräckligt?
/Christine
Kan definitivt vara stress. Jag vet inte om jag får i mig tillräckligt med b-vitamin, funderar även på om det kan vara järnbrist. Jag har precis slutat med p-piller men jag började tappa hår redan innan det. Jag är ute mycket, är förskollärare så blir många timmar per dag :)

Solen och värmen kan också slita en del på håret, så är man ute mycket i stark sol kan det vara bra att skydda håret med en sjal eller liknande (:
//Jessie
Det är många nu som drabbats av detta de som vart nästan utarbetad stress oro . Dess värre när en sådan upptäckt att håret glesnar så blir det ofta ännnu mer oro . Prova bromsa farten lite ta djupa andetag försök slappna av .
Jag blev trött, fick dålig hy, orkeslös och tappade (och tappar) kopiösa mängder hår. Visade sig att jag har hypotyreos, kan vara värt att kolla upp. Annars kan det vara brist på vitaminer i kroppen eller stress.
Jag tappar alltid lite mer hårstrån än vanligt på senvåren och försommaren. Detta började i 30-årsåldern. Eller det var i alla fall då jag först märkte det. Brukar köra med B-vitamintillskott under den här tiden.