Vill bli gravid
Jag skriver här för jag blir tokiga snart. Och behöver skriva av mig och vet inte vart jag ska göra det annars.
Jag sitter med en övervikt som jag behöver bli av med och jag jag har gjort vissa förändringar och jag är på god väg att lyckas och kämpar varje dag. Men jag vill så gärna bli gravid igen, för att ge min man ett barn till och min dotter ett syskon. Jag drömmer om små kläder och drömmer om liggdelar till vagnar och hur mysigt det skulle vara med en liten bebis på axeln. Jag vill så gärna ha dessa sömnlösa nätter igen då man gick upp mitt i natten och gav nappflaska. Jag längtar så jag håller på och blir tokig. JAg vet att det inte är nyttigt att bli gravid med den övervikten jag har och därför gör jag något åt det men kan inte låta bli att hoppas att nästa gång händer det. Nästa gång blir jag med barn. Varje månad och varje vecka är en besvikelse.
Har bara läst om kost och graviditet. Men varför inte ge det en chans? Det låter logiskt och du kanske slår två flugor i en smäll?
http://www.kostdoktorn.se/bli-gravid-med-mer-bra-mat-och-mindre-traning
Jag tänker inte ge några tips på hur du ska gå ner i vikt eftersom du redan har hittat hur du vill gå tillväga med det här, men testa att gå ut och gå när längtan blir olidlig! (Ett litet tip, kunde inte låta bli, är att gå ut och gå en runda innan frukost!)
Medarbetare på Skor iFokus

För att spinna vidare på de två förekommande inläggen.. barnlöshet och PCOS är rätt ofta ett problem som handlar om metabolt syndrom!
Dvs hyperinsulinemi och fettma är livstilsjukdommar.. i väldigt många fall!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Jag tror inte att chanserna ökar för graviditet med LCHF (tycker att det framgår som om det skulle det).
Hade pratat med en bra dietist
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Har oxå pratat med dietist.. dock inte om PCOs.. och jag kunde ha gett henne några råd om kost.. dock inte hon till mig.. förutom en broshyr om medelhavskost utgiven av ett läkemedelsföretag!
PCOs är enligt vissa en speciell kvinnlig åkomma som hör ihop med metabolt syndrom/hyperinsulinemi!
Hyperinsulinemi är en av huvudfaktorerna till PCOs!
Lider man av det sagda tillståndet, dvs hyperinsulinemi/fettma/dålig blodsockerkontroll kan lågkolhydratkost vara en lösning.
Finns flera andra orsaker till hyperinsulinemi.. tex cancer i bukspottköteln Cushing syndrome.. litta annat som är sällsynt bland unga fertila människor!
Infertilitet kan ha ytterligare flera andra orsaker, tex så kan det handla om mannen!
#5 fast här verkar ju problemet vara TS övervikt, enligt TS. De har ju barn sen tidigare?

Mm.. och hur blir man överviktig, utan rätt mycket insulin för att lagra allt?
Hyperinsulinemi är viktiga faktorer vid både fettma och PCOs.
#7 jag menar bara att du nämnde att problemet kan vara cancer eller ligga hos mannen

Ja altså hyperinsulinemi på grund av Insulinom dvs cancer i bukspottkörtel förekommer.. likaså infertilitet hos män.. ville bara nämna dessa!
The effects of a low-carbohydrate, ketogenic diet on the polycystic ovary syndrome: A pilot study

Jag är ganska rejält överviktig (men har mycket muskler också), och ät gravid. Eftersom jag är med i ett forskningsprojekt om kost, övervikt och graviditet har jag fått en speciell kostplan, med lågt glykemiskt index och såklart motionera. Jag ska helst inte gå upp mer än 4 kilo. Nu är jag 35 så känner inte att jag kan vänta många år för att gå ner i vikt först. Jag får göra det bästa jag kan för att ge barnet en bra start. Tills vidare går det bra och jag har bara gått ner i vikt. Om du blir gravid, så kör på. Gör så gott du kan och försök att inte stressa över vikten. Hoppas det går bra för dig.
#9 trodde att du föreslog att det kunde vara problemen, då förstår jag