Jätteont i ena örat
Har varit förkyld men det börjar gå över, istället fick jag lock för öronen och nu gör det ena örat jäääääääätte ont :(
fyllde örat med revaxör igår men hittade inte den där bollen man sköljer örat med. Så revaxör är fortfarande kvar i örat.
Va ska jag göra? ;(
Hade ont i örat tidigt i morse och sprayade in aloe vera (destillat). Nu känns örat tip-top. Men revaxören behöver väl komma ut i det här fallet.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Ring VC för tid, låter som öroninflammation.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Boka tid pa halsocentralen! Oroninfektioner, OMA, forekommer oftare efter forkylningar, eftersom slemhinnorna svaller upp, aven i orontrumpeten och mellanorat kan bli tilltappt.
rinner var från örat hela tiden, har hållit på sen jag skrev inlägget. Någon som vet varför det gör de? Det gör inte speciellt ont iaf.
Troligen har trumhinnan spruckit och innehallet I mellanorat filtreras ut genom horselgangen, ett satt for kroppen att gora sig av med varet.
Säkert på att det inte är revaxöret som rinner ut?
#5 tror snarare det är revaxörer som rinner ut! Eftersom du inte har ont så handlar det nog varken om sprucken trumhinna eller öroninflammation, men det är bra att bli undersökt i alla fall
Medarbetare på Skor iFokus
Nar trumhinnan gar sonder far man en omedelbar smartlindring. Smartan orsakas av vatskan I mellanorat, som trycker mot trumhinnan.
I början trodde jag det var revaxöret, eller ja det var det nog oxå! I BÖRJAN.
Men nu har de runnit så länge och så pass mycket att det omöjligt kan vara revaxöret. Det är flytande, klibbigt och svagt gult. Ursäkta för äcklig information :P
Ont gjorde det ju ett tag, och det var nog innan trumhinnan sprack. Var ju typ två veckor sedan.
Bast att du gar och kollar ett audiogram pa halsocentralen om ngr veckor,sa trumhinnan har lakt och horseln ar aterstalld.
Seriöst, gå till vårdcentralen! Eller ring åtminstone 1177.
Arligt, ingen ide att ga dit nu. De gor inget. Vanta ngr veckor som jag skrev tidigare.
Hade gärna velat att någon kollade på mitt öra, men för mig är det inte så lätt, att ''bara att gå till läkaren'' tar mycket tid och energi för mig.
Skulle jag gått till läkaren så fort de behövdes hade jag nog fått gått dit varje vecka :P Är massa ''fel'' med mig
Nej, jag forstar. Men horseln ar bra att ha. Bestall tid pa Hc om ca 4 veckor, om det var ca 2 v sedan du hade oroninfektionen och be om kontroll av trumhinnan, sa den har lakt. Och att de kor en horselkurva, audiogram.
Om du helt plötsligt slutade få ont (det skrev väldigt plötsligt vad jag förstår det som) så kan ju trumhinnan ha spruckit, men jag rekommenderar ändå att du i alla fall ringer 1177
Medarbetare på Skor iFokus
Min trumhinna sprack för över en månad sedan. Fick droppar till örat, men eftersom den redan är så ärrad tror dom inte den kommer läka ihop. Så om ca två månader kommer jag få en kallelse för koll och planering för op.
Kan fortfarande blåsa luft genom örat.
Varit hos doktorn nu och det var inflamerat. Så fick medicin och nässpray.
Hade även feber, tydligen har jag gått runt med feber utan att veta om det, är så jävla van vid att alltid va sjuk så känner ju inte de längre :(