Hormonspiral, hjälp!!!
Hej! Jag har haft min mirena i 3 månader. Känns som jag går under snart, vill bara slita ut den ungefär. Från dagen jag satte in den har jag haft 3-4 blodfria dagar, jag går runt med yrsel, illamående och har ont i varenda led i kroppen. Och liksom en tyngd känsla i nedredelen av magen. Har aldrig känt dessa symtom innan Mirenan sattes in! Inte av något annat prev medel iallafall. Så det måste ha men den att göra. Någon som har erfarenhet om detta? Tack på förhand Sandra
Kontakta gyn. Kan vara infektion.
Det ska inte kännas så efter tre månader. Har du haft besvären hela tiden? Jag har också hormonspiral och det var bara första dagen som jag hade lite ont och blödningar i kanske två dagar. Efteråt har jag inte haft några besvär överhuvudtaget.
Jag tycker också att du borde kontakta gyn.
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Att man blöder länge är inget ovanligt. Däremot ont i leder dom kommit i samband med spiralen kan tyda på att något är fel.
Ja dom sa att man kan blöda till och från 6 månader efter insättning innan kroppen stabiliserat sig helt. Men dom nämnde inga biverkningar som jag fått, men när man söker på mirena kommer det upp många historier om kvinnor som fått probelm med yrsel och ledvärk. Får ringa gyn imorgon. Står inte ut mer