Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 2191 ggr
[Lollo 97]
0

Uppblåst, hårig o.s.v

Har länge undrat lite över detta.

Jag är en tjej som snart fyller 13 år jag har haft min mens i ett år 3 månader och 10 dagar. Jag började bli väldigt hårig efter jag fick min mens. Jag fick mensen den 3 mars förra året då och på sommaren började jag få hår från könet upp till naveln. Som jag har förstått på bilder o.s.v så är det normalt. Har haft en fjunig överläpp så länge jag kan minnas också. Sen så fick jag en sträng med hår eller vad man ska säga som nästan går ända upp till brösten, den var typ blond förut men nu har den blivit mörkare. Så upptäckte jag för några veckor sedan att jag hade mörkare strån mellan brösten, jag vet inte om det är onormalt eller inte men aja, det är bara jag som ser det.  Så tycker jag har lite mer mörkare hår kring bröstvårtorna än önskat. Min mamma är inte jätte hårig och inte min pappa heller, men båda min bröder är det, min bror som är 30 år och min bror som är 11 år. Jag har regelbunden mens.

Så på senaste tiden så har min mage varit väldigt uppblåst, asså jag har varit jätte smal förut men nu är jag mer än dubbelt så stor. Jag svälte mig under våren och gick ner 2-3 kg på en månad och jag har inte gått upp dom tillbaka heller. 

Vad kan allt detta bero på?

KastKatt
3

Hej! Jag tycker du ska gå till en läkare/gynokolog och kolla upp PCOS. Jag har det och det påverkar mig inte direkt i mitt dagliga liv (förutom att jag lätt lägger på mig runt magen och får finnar) men sedan jag fått diagnosen har jag kunna arbeta med det hela liksom.

Och att svälta sig själv är inte bra! Gör inte det, det är dåligt för kroppen! Om du absolut vill gå ner i vikt (vilket jag inte tror att du gör, tror att du är fin precis som du är! Dina kg bestämmer inte över hur fin du är <3) försök att typ, hitta ett sätt att motionera som du tycker är roligt och ät extra nyttigt. (det kanske du redan gör, men det är iaf det enda som fungerat för mig. När jag var yngre svalt jag mig själv men kgna kom alltid tillbaka, för mig fungerar bara att ha en rutin av motion och äta bra!)

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

[Lollo 97]
0

#1 Okej, ska nog kanske göra det ;)

Ska stå 9 mars men aja.

Väger ca 52 kg och är 163 eller 164 cm lång.

KastKatt
5

#2 Det tycker jag verkligen att du ska göra :)
Vad spelar din vikt för roll? Jag är 170 och väger sisådär 25 kg mer än dig, är jag mindre värd för det? ICKET. Jag är en assnygg och fab person trots att jag inte är normsmal.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

pyromanen
0

Det är ju vanligt att få mer hårväxt i din ålder. Om det känns som att det är sp mycket att det inte kan vara normalt så kolla upp det. Uppblåst kan man t.ex. bli av vissa matvaror. Jag blir uppblåst om kag äter mycket sötsaker medans magen mår mycket bättre om jag äter nyttig mat vid regelbundna måltider. Svälta sig är absolut ohälsosamt och kan förstöra mycket.