Skum fråga
Jag vet inte riktigt var jag ska skriva och tror inte att någon har något svar men jag får tvångstankar av typ allt, däribland rutat toapapper. Det måste vara åtta rutor och blir det färre eller en är trasig så måste jag slänga och börja om. Det har funkat jättebra hemma då vårt papper inte haft rutor men nu har de börjat med det.. Detta är en hemskt konstig fråga men jag undrar nu, finns det någon som vet om något papper utan rutor? Jag vill få gå på toa hemma utan tvångstankar!
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Finns flera sorter utan rutor, bara kolla i vilken vanlig affär som helst.
Annars kan det nog vara en bra idé att ta tag i tvångstankarna och söka hjälp för detta om du inte redan gjort det.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Tycker du ska ta tag i tvånget istället. Det är ett stressmoment som du kan bli av med.
Känner inte till något toapapper utan rutor.
Mitt tips är att inte anpassa ditt liv efter tvångstankarna. Vad kommer hända om det blir färre rutor? Har du testat att strunta i tankarna?
Jag har också tvångstankar ibland, men när jag har det så kommer jag på mig själv och försöker strunta i dem. Det som jag "tror" kommer hända händer aldrig, för jag vet ju att det inte kommer hända. För det vore helt ologiskt.
Man kan gå KBT (kognitiv beteendeterapi) och få hjälp om man behöver. Om du fortfarande går i skolan så kan du prata med skolans kurator som kan skicka remiss till BUP. Var så jag gjorde när jag gick på gymnasiet.
Det låter snarare som tvångshandlingar än tvångstankar och jag håller med om att det är bra mycket bättre att ta tag i det riktiga problemet än att leta toapapper
Jag har haft problem med tvångshandlingar i hela mitt liv mer eller mindre men det var mycket värre när jag var yngre.
Problemen har dock aldrig varit så stora att det påverkat mitt jobb eller andra viktiga saker i livet men jag vet inte hur många kvällar jag stirrat och räknat vid spisen, känt på dörren, kollat kontakter osv. Min siffra har alltid varit 7. Fruktansvärt irriterande då mitt "logiska jag" inser hur galet det hela är.
Mitt sätt att komma över det hela har varit att utmana mig själv. Att kolla kanske 5 gånger istället för 7 och märka att det är ingen förändring. Till sist så räcker det med en gång. Dessutom har det hjälpt mig att prata högt. -Nu har jag kollat spisen. -Den är avstäng brukar jag säga högt för mig själv😃
Du kanske kan utmana dig själv också att ta 5 ark papper i stället,för att till sista bara riva av utan att räkna?
/Maria
Mina tvångstankar blir inget problem, de är bara irriterande. Det jag ville veta var om någon har något märke som inte är rutat.
#5 Du skriver ju att du får sådana tankar om typ "allt" bland annat toapapper. Det känns som att problemet då är aningen större än vad du vill få det till.
Hur gör du om du ska på toa någon annanstans än hemma?
/Maria
#5 Klart det är problem när du försöker undvika det.
Toapapper utan perforering har jag bara sett på offentliga toaletter, inte i någon butik.
Även om du hittar det så försvinner nog inte dina tvångshandlingar för det. Då blir det säkert något annat du blir tvungen att göra på ett visst sätt. Bättre söka hjälp, kbt kanske.
KBT brukar vara väldigt effektivt vid dylika tvångsbeteenden. Utan behandling kommer ditt tångs beteende sannolikt att öka o sprida sig till andra delar av ditt liv tills du målat in dig i ett hörn.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Är det svårt att förstå eller? Jag kan hantera mitt liv själv och jag behöver inte höra vad jag ska göra och vad som kommer hända när jag inte ber om det. Jag ville bara få ett märke på toapapper utan rutor.

#10 Jag tror Edet Extra är utan rutor.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#11 Eftersom du avslutade ditt inlägg medJag vill få gå på toa hemma utan tvångstankar! så kanske det inte är så konstigt att du fått en del goda råd men föredrar du dasspapper istället för riktiga råd så är det upp till dig😃
/Maria
#10 Så du hanterar ditt liv genom att undvika problemen?
Sorry. Undvikande fungerar aldrig.
#11 Det är det vi haft men de har börjat med rutor nu.
Gå i affären och kolla. Annars brukar de billigaste pappren vara utan rutor. Så som Ica basic och annat liknande. Vet dock inte om de har utan rutor längre.
#15 Ica basic är bara sjukt tunt, men det har rutor
Medarbetare på Skor iFokus
Basis har rutor och är väldigt dåligt. En rulle försvinner väldigt fort.