Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: samlevnad
Läst 1595 ggr
Fanny92
0

Kan inte sluta tänka på honom

Hej!

Har sedan 3 år haft ett förhållande med en man, vi är sambos och allt är bra. Jag älskar honom och han älskar mig.

Problemet är att jag börjar tänka mer och mer på en gammal kille jag dejtade och nästan inledde ett förhållande med för 4 år sedan. Känns konstigt att jag fortfarande tänker på den killen men vi var som perfekta för varandra, hade samma humor och alltid kul ihop.

Hur ska jag göra?
Behöver verkligen råd om det här.

Aleya
1

Är det bra då ens sambo håller på att ruinera dig? Eller har han skärpt sig? När man inte har det bra är det lätt att tänka på andra som kanske hade varit bättre. Inte ovanligt eller nå man behöver skämmas för.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Fanny92
0

1# Jo han håller fortfarande på så tyvärr.. Men ändå så älskar jag honom..

Aleya
1

#2 fast då är det väl fel att säga att det är bra? Det kanske är dags att fundera om. Dels då du inser att det kanske inte är ett bra förhållande, och du har börja fundera på en annan. Då kanske du börjar bli leds på situationen. Och tillåt dig att vara det.

Medarbetare för Julen

Fanny92
0

Jo antar väl att jag inte är fullt nöjd. Han håller på mycket med psykiskt misshandel. Han stänger inne mig från omvärden, jag saknar mina gamla killkompisar.

Aleya
1

#4 det är svårt. Men det är du som måste välja när det är nog. Ingen kommer komma och rädda en då man sitter i ett sådant förhållande som du gör. Bara du kan säga nej och stopp. Om vi tänker framåt… vill du att dina barn ska ha samma uppväxt som dig? Och eventuellt hamna i liknande förhållanden som du är i nu? Så fundera. För din egna skull

Medarbetare för Julen