Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 953 ggr
smidi
0

Resa, går igenom ?

Jag ska snart ut och resa, men när man går igenom "säkerhets kontrollen" (där de tittar så man inte har ex vapen med sig, vet inte vad det heter) kan man ha bindor i väskan då? Eller tar dem det som något "farligt" typ? Hoppas ni förstår vad jag menar xD

AnneN
3

Om de ser något som ser misstänksamt ut så öppnar de väskan och kollar vad det är.
Har aldrig hört att någon fastnat i kontrollen pga mensskydd.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Maja
1

Ja, det är absolut inga problem.

Scorpio97
0

Haft både bindor och trosskydd varje gång jag rest, det har aldrig varit något problem.

//Jessie

smidi
0

Okej tack för svaren! :)

Karmatarerskanise
0

Hehe inga problem :)

[KEEL]
1

Så länge du inte planerar på att smugla kokain i tampongerna så klara du dig nog. Jag har själv fått öppna väskan när jag flugit. Dom kollar igenom lite men det är inte så att dom rotar i alla fack och förpackningar.

sisela
3

De ser ju mest hårda saker på scannern. Det är hur många som helst som har bindor i handväskan, så de har sett det 100 gånger om dagen minst.

pyromanen
0

I väskan gpr bra, men inte i fickan.. Man måste ha tomma fickor, så jag fick snällt plocka upp en binda ur fickan ..

[Thiah]
3

Min plånbok hade lite metall på sig så min handväska fick tömmas sist. Jag bryr mig inte ett dugg om men skydd men stackars unga killen blev röd som en tomat. Var lite väl mycket för honom att prata engelska + plocka upp en massa lösa tamponger. ;)

Jetaime
0

#9 Hahah 😃

[scrappy]
0

Jag har rest med både trosskydd och tamponger utan problem. Det är vätskor man måste ha koll på och inga vassa föremål, som sax eller liknande.