Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: menscykeln-och-mensskydd
Läst 652 ggr
Tiktak697
0

Skjuta upp mens

Hej min mens kommer nog inom kort troligt vis nästa vecka . Och jag skulle villja veta vad de finns för alternativ ? Och frågan är kan man bli gravid under den tiden man skjuter upp den ? De fans några kollar tabletter ? Vad finns gör alternativ skulle gärna vilja ha info kring detta

Mvh Tiktak

ChristineL
0

Varför skjuta upp mensen? Det finns ingenting som garanterar att du slipper blödningen utan min uppfattning (utifrån vad andra har skrivit här och på andra ställen) är att det bara ställer till hela cykeln. Och ja, du kan bli gravid.

Tiktak697
0

Det är ett viktigt evenemang jag absolut inte vill behöva ha mens på

Mvh Tiktak

Karmatarerskanise
0

Sök på sajten. Finns flera trådar om just detta :)

Åsa S
0

Primolut Nor kan man skjuta upp mensen med och de får man på recept från läkare. Man kan dock få en del biverkningar + det är inget preventivmedel.

Tiktak697
0

Vad bra låter som något intresangt för mig #4 . Ja jag behöver inte va skyddad det är väldigt bra att kunna bli gravid o detta fall

Mvh Tiktak

ChristineL
0

#5 - Nu hänger jag inte med, vill du bli gravid eller hoppa över mensen? Ska du ha mens nästa vecka så har du ju redan haft ägglossning nu.

Tiktak697
0

Ja vill hoppa över mensen och blir jag gravid i samband med det är de helt ok . De va så Jag menade de vill säga att Jag förstod att det inte är ett preventivmedel

Mvh Tiktak