Aktivitetsersättning + csnlån
Måste bara höra då jag googlat och inte hittat info,
Det är så att jag får aktivitetsersättning vid förlängd skolgång. Då jag har två år kvar i gymnasiet blir det ju csnlån som gäller i vanliga fall.. Hur blir det med ersättningen då om jag nu skull ansöka om lån? Är det okej att ha bägge eller är det en som gäller? Håller på funderar om csnlån är mer värt för att kunna flytta.

Svårt att tro att du får båda. Alla andra som pluggar förväntas klara sig på bara csn.
Det går inte att få CSN kombinerat med den typ av ersättning - i fall det bedöms att det behövs kan du dock få få bostadsbidrag kominetat med CSN :)
Dåså :) då får jag skita i ersättningen och ta csn lån istället :)
Varför skuldsätta sig och ta lån? Sök ersättningen istället!
/Christine
Har ersättningen och tyvärr så räcker inte den om jag nu ska flytta.
#5 - Du bor hemma nu alltså? Då skulle jag fortsätta med det, tycker inte det är värt att ta lån "bara för gymnasiet".
/Christine
Hur är det med bidrag och ersättning?
#7 - Studiebidrag menar du? Det har du ju fortfarande rätt till även om du söker bidrag.
/Christine
Om du har aktivitetsersättning har du rätt att söka både bostadsbidrag och bostadstilläg. Och det blir en okej summa. Bättre att pröva den vägen innan du tar ett lån.

Halva csn för gymnasienivå, avskrivs om man pluggar vidare sen :)
Du kan inte ha varken bidrag eller lån ihop med aktivitetsersättning. Hade jag varit du hade jag bott kvar hemma. Jag bor också hemma, har också två år kvar. Jag får ersättningen och bostadstillägg, 8500:- efter skatt. Så när jag betalt min mat och min del av hyran har jag ändå bra summa över.
Undvik lån. Kan du bo hos dina föräldrar så gör det, även om det känns som att det suger. Det suger garanterat värre att ha skulder.
Pratade med fk. Har rätt till csnbidrag iallafall trots ersättning.
På en söndag? Visste inte att dom har öppet på helgerna.
Jo, mellan 15-21 :)