Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettfysisk-hälsa
Läst 4037 ggr
emeliiiiieee
0

Förminska blygdläpparna

Har nu kommit underfund med att jag måste göra något åt mitt utseende downstairs. 

Inge estetiskt utan jag har rätt mycket problem med tex ont att sätta länge, kan inte ha vilka trosor jag vill utan att det skaver så jag gråter, gör ont att sitta på en sadel. 

Hur går man till väga?

Valkyrija
0

Man kan göra plasikoperationer där de fixar till det du behöver hjälp med ! 🙂

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

[Forest]
1

Ingen aning om man kan vända sig till vanlig husläkare för att få råd vem du kan ända dig till, men plastikkirurger kan man vända sig till om detta. Jag tror att man kan få bidrag för detta då det i ditt fall skapar obehag du kan inte leva ditt aktiva liv utan att det gör ont. Lycka till och hoppas att någon vet mer exakt hur man får vända sig för att få hjälp med detta🙂

emeliiiiieee
0

ska ringa umo och höra om jag kan få en tid hos läkaren där som kan bedöma och hjälpa till med råd kanske.

ChristineL
3

Jag hade så när jag hade Svamp, skavde jättemycket med trosor och jag kunde inte sitta ner och cykla. Kolla upp det, tror det är troligare än att du har extremt stora blygdläppar.

emeliiiiieee
0

Har nyss kollat för Svamp. Det var det inte.

IceTee
0

Gå till en läkare så får de avgöra ifall operation är enda lösningen, och då bör du få det betalt eftersom det försämrar din livskvalité

Medarbetare på Skor iFokus

Myrrami
1

En gynekolog bör kunna avgöra om du är berättigad en operation av medicinska skäl. I så fall betalar landstinget för det. 

Om inte kan man göra det privat men får då stå för kostnaden själv

OlgaMaria
0

Ställer mig också undrande till om dina problem verkligen beror på storleken på blygdläpparna? Kan det inte vara så att de är torra och sköra?

Sen kan jag också tycka att det du räknar upp kan vara obekvämt, men att sitta på en hård stol/sadel länge eller ha obekväma trosor är kanske inte så naturligt för kroppen ändå.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

emeliiiiieee
0

Torra eller sköra vet jag inte. Smörjer med kokosolja dagligen. Sitta på sadel/stol etc hör till jobbet och tyvärr blir de lidande när jag får så ont. Vet int vad jag ska göra.

OlgaMaria
0

Hjälper du om du har en mjuk sadel?

emeliiiiieee
0

Vi har tyvärr bara rätt hårda sadelstolar så jag har ingen aning

[Rhodugune]
6

Själv har jag fått det fixat geneom operation och det gick jätte bra och jag är helt läkt och har inge problem alls längre.
Men det är en lite lång historia att berätta eftersom jag inte var inne för att fixa det i huvud sak.

I höstas så gjorde jag en plastikoperation på mitt underliv, där jag också fick min ena blygläpp förminskad, pga skav och smärta.
Jag fick operationen bekostad genom landstinget eftersom jag alltid har haft problem med mitt underliv, så det känns lite konstigt att det kallas en plastik operation när anledningen till operationen inte är kosmetisk.

Jag har alltid haft stora problem med smärta i underlivet pga av min Vestibulit.
Vad jag missat var att mitt underliv inte riktigt såg ut som det borde och det bedrog till att jag hade mer ont av min Vestibulit än vad jag skulle ha haft annars.
I höstas var det en gynekolog som uppmärksammade att min slemhinna var exponerad på samma viss som det blir på en del kvinnor som spruckit upp mycket under förlossing och att det gick att rätta till, att det gick att operera.

Så jag tog chansen att ta upp de problem min ena blygläpp ger mig, där jag ofta har fått skav, fått ont på den när jag varit fysiskt aktiv, ridit, cyklat tex.
Fick veta att de kunde åtgärda det eftersom jag ändå var inne för operation, men att det annars inte var något de skulle ha hjälpt mig att åtgärda om det var bara det jag hade problem med, så jag hade tur.
Vet inte om det var bara så den läkaren såg på saken eller om det är något allmänt ställningstagande när man kommer med det här problemet till dem.
Så kolla upp vad de säger på din gynmottagning.

Ställ gärna frågor om du är nyfiken på något som jag missat att ta upp, tycker det är så viktigt att vi kan prata om det här och hjälpa varandra, så fråga på . :)

OlgaMaria
0

#11 Finns mjuka överdrag som man kan sätta på en hård sadel. Då kan du ha din egna personliga som du bara sätter på. T ex en sån här. Men finns säkert massa mer att välja på.

[Thiah]
2

#12 plastikkirurgi är inte enbart fejktuttar och liknande.  Jag fick revbenen brutna, isärsågade och ihopsatta på grund av en ryggsjukdom och detta klassades ändå som plastikoperation…

Sarah
1

Jag smorde med kokosolja efter en svampinfektion och behandling, blev bara värre! Blev jättetorrt mellan smörjningarna och jätteskört. Fortsatte smörja i ren panik eftersom vissa säger att det ska vara så bra. Men så fort jag slutade blev allt som det skulle där nere igen.

Sarah
0

När jag rider har jag tajta tunna stringtrosor med sömmar som håller allt på plats :P andra kör med sömlösa trosor, boxer osv, men jag tycker att små string är det enda som kan hantera ett hårt träningspass. Sadelskydd som nämns tycker jag inte är bra, då är det liksom ännu mer tyg och mjukt som ska samsas där nere och då är det lättare för veck och skav tycker jag själv.

[Rhodugune]
0

#14 Visst har du rätt, för mig kändes det lite konstigt att kalla det för en plastikoperation, mycket för att jag inte vill att andra ska missförstå och tro att det handlar om att jag gjorde operationen för utseendets skull.

SaraFag
0

Tycker du borde göra en undersökning först och främst - för att komma underfund med vad problemet är. Och utefter det ta ställning till vad som behövs/inte behövs göras :)

• SaraFag • Medarbetare på adopterade.ifokus •

[Diddit]
0

jag själv har väldigt stora blygläppar och det skaver, många trosor är för små just pga detta, när jag har sex kommer dom i kläm, så ja. har också funderingar på att göra en sådan operation då de endast är ett problem:P

emeliiiiieee
0

#18 ska boka en undersökning såklart innan jag drar till nått så drastiskt som en operation. Men är det så att jag behöver göra en så ville jag ha så mycket info som möjligt innan osv. 

#19 Du får skriva hur det går med det isåfall! :) Har också jätteproblem vid just sec, känns som om dom kommer  i kläm och det gör fruktansvärt ont :/