sluta använda bh
Sen jag fick större bröst har jag börjat tycka det är jätte obehagligt med bh, antingen vill brösten trilla ur där uppe eller där nere, får gå och fixa till hela tiden. Sen sitter de åt, skaver, och är bara så obekvämt.
När jag var smalare och hade mindre bröst tyckte jag inte alls det var jobbigt, kunde till och med sova med bh.
Har testat sportbh men blir sån tyngd för axlarna och nacken, sen vill brösten krypa ur nertill.
Tunga jävla hängpattar, vad gör man åt dom? finns det ngn skön bh? Eller ska jag lägga av med bh? vet inte för vems skull jag använder de….
Brukar använda ett tight linne istället under kläderna istället för bh så syns inte bröstvåtorna iaf.
Har du testat att fara till en underklädesbutik och få hjälp med att hitta rätt BH?
Själv använder jag inte BH alternativt en mjuk elastisk "one size fits all"
l'm back
Jag använder BH för jag har väldigt hängiga bröst sedan jag gick ner mycket i vikt, och jag tycker det är obekvämt utan. Sitter jag fel kan jag liksom råka klämma dem i armhålorna och det är dels inte bekvämt och dels ser det stört ut när man måste rätta till det också. xD
Men jag har också svårt att hitta bra BH:ar. Mitt tips är att gå till en underklädesbutik och be om hjälp. De brukar vara jättebra på att hitta en typ av BH som passar för en själv. Det finns ju så många olika varianter och innan man hittar rätt variant, märke, kupstorlek (som kan variera mellan olika märken/typer) och omkrets så är det svårt att känna sig bekväm med sin BH. Nu har jag en som jag älskar, men som jag måste ha en förlängare på (då den är köpt i Tokyo och där är omkretsen miniliten, deras 85 är som vår 75 typ) och dels en sån där liten mojäng som håller ihop banden bak. Då sitter den perfekt på mig och är så bekväm att jag har somnat i den ibland. Men som sagt, det handlar om att hitta rätt variant.
Men om det inte personligen stör dig att vara utan BH så måste du ju absolut inte ha en.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Har inte SÅ stora probleem men känner defitinivt igen mig i att det blivit mindre bekvämt efter viktuppgång/större bröst…
Håller med tlover också, de brukar vara väldigt duktiga i specialbutikerna på att hitta rätt BH, samt att kvalitén på deras grejer är snäppet högre = både bekvämare och håller förhoppningsvis längre 🙂
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Sen jag gick upp i vikt har jag också fått större bröst och hittar inte en bh som sitter bekvämt. Jag har problemet att de skaver runt om, eller sitter för tight runt om och skär in, eller så hoppar brösten ur där uppe eller nere. Jag har provat bygelbh, bygellös bh och sportbh och tycker faktiskt att den bygellösa är bekvämast, finns bland annat på Kappahl i okej modell.
Oftast har jag som du hellre ett tight linne under. Det är skönast tycker jag. Nån gång då och då har jag bygellös bh istället, men jag har i princip också gett upp att hitta en bh som är så bekväm att jag vill ha den dagligen.
Låter ju som om du har fel storlek på bh för annars skulle du ju inte ha de där problemen.
Du har definitivt hel fel storlek på bh! Dags att gå och prova ut en ny :)
/Christine
Ditt problem är att du har fel storlek, du behöver en större bh.
Jag har H-kupa och har nästan alltid haft problem med att hitta bra och sköna bh:ar. Numera använder jag nästan bara Newbodys sportbh:ar, tycker de är skönast och ger bra stöd, de sitter jättebra och brösten åker inte ut nertill. Jag får dock ont i nacken/axlarna ibland, men det kan lika gärna ha att göra med mina stora bröst, de blir ju ganska tunga. 🙂
Jag rekommenderar dig att gå till någon underklädesbutik och be om hjälp, som flera andra sagt. Jag brukar köpa bh:ar på Change, Twilfit eller Två systrar, de är väldigt hjälpsamma (i alla fall i västerås).
Eller så slutar du helt enkelt med bh om du inte känner något behov av att använda det. Jag måste använda det, annars får jag jätteont i ryggen. Men om du klarar dig utan är det bara att köra på det. 🙂
Både du och #4 har antagligen fel storlek! Man behöver inte ha bh om man inte gillar det, men för många med större bröst kan det bli direkt obehagligt att inte ha bh då de inte får något stöd Masa er iväg till en underklädesbutik (jag gillar twilfit bäst) och bli uppmätta! Det gör verkligen under för brösten!
Medarbetare på Skor iFokus
Värt att nämnas är också att de jobbar med sånt här dagligen och det är absolut inget pinsamt att gå och fråga om hjälp. Jag hade en kompis som gick omkring med dåliga BH:ar i flera år innan jag övertygade henne att besöka en riktig underklädesbutik och be om hjälp och hon fick jackpott direkt. Hon har nu fem BH:ar som hon fullkomligt älskar och som sitter perfekt, inte är obekväma och dessutom är smickrande för hennes kroppsform. Hon tyckte det var pinsamt liksom, men det är ju därför de finns, för att hjälpa en hitta rätt. Sen kan det visserligen vara lite dyrt på sådana affärer, men det kan ju vara värt att hitta en perfekt BH i stil/storlek/omfång/etc och köpa där och sen kunna gå till billigare affärer och köpa en BH som kommer sitta perfekt eftersom man nu vet vad som fungerar för en. En dyr BH + säg 4 mindre dyra BH:ar är verkligen underbart att äga.
Håller med #9. Så var de för mig när jag insåg sen stt jag hade för liten bh. När jag hittade rätt storlek var de bättre än bäst! :)
Rätt storlek och modell, då ska den sitta stadigt och snyggt och vara ett bra stöd. Tror du inte hittat rätt. Men om du tycker det är skönt utan så kör på det!

Håller med andra, låter som att du har fel storlek :) Men det är ju mycket skönare att vara utan generellt :P En kompis gick omkring med BH I b-kupa I flera år. När ämnet kom upp, och hon sa att hon hade b-kupor (samma som jag) skickade jag iväg henne till en ordentlg butik. Jag har b och hennes bröst är manga ganger större än mina, hon kom därifrån med bh I d! Inte konstigt att det var obekvämt.
Oj va mkt svar, tack :)
Ja fel bh storlek har jag säkert, men det finns ju inte så många storlekar att välja på… inte på hm,lindex, cubus å liknande affärer.
Skulle gärna gå till en underklädsbutik, ska man visa brösten helt då? Om dom ska mäta och så.
#14 Jag har aldrig behövt visa brösten. Så det behöver du inte oroa dig för. 🙂
#14 nej, de mäter runt om (utanpå kläderna) och ger dig sen några bhar att prova som de tror passar i kupan, sen får du prova och så får de se ifall den passar (de känner bara hur den sitter runt
Man visar bara överkroppen i bh, men det kanske går att lösa om man är obekväm med det (du gör ju det i ett provrum så ingen annan ser)
Jag använder sån där bh-top från TV. Sitter väldigt bra tycker jag. Köpte en hel massa såna på Netto förut.
Vill du vara utan bh så var det tycker jag! Om du är osäker eller obekväm kan du ju börja hemma eller i sammanhang du är bekväm i och känna efter :)
Sedan kan det ju vara bra att veta vilken storlek som passar dig, om du någon dag vill ha en bh, så du slipper ha en som sitter obekvämt.
Changes underklädesbutik är så himla bra. Tror storlekarna går till enda till J! Första gången tyckte jag det var jobbigt att prova, men jag fick sån bra hjälp och köpte skitbra bhar. Jag brukar köpa balcolnette bh-ar, dom passar mig bäst. Du kommer inte bli besviken ifall du går till en changesbutik
Man behöver absolut inte visa brösten! Har en internetkompis som jobbar inom området och i vissa fall har en del velat ta av sig till BH för att få bättre hjälp och hon har hjälpt 1-2 som valt att ta av den också, men det är som sagt personernas EGNA val. I vanliga fall görs allt utanpå en tunn tröja (dvs, om du har tjocktröja eller jacka är det ju svårt att hjälpa för det kan vara väldigt missvisande). En del vill sen visa sig i de provade BH:arna för att få hjälp med om de hittat rätt, men det kan man också göra med linne eller tunn tröja på. Så finns absolut inget krav på att man ska visa brösten eller ens sin BH. :)
De som arbetar med BH-provning seriöst har ju dessutom sett allt 😃 . Dina är troligen varken hängigast eller störst.
#21 Eller hur.
Tror det är lite som att gå till gynekolog. De har sett allt, de ser det som ett arbete 100% och skulle aldrig bete sig illa.
# 9 Mitt problem är inte kupan, utan att jag behöver en väldig vidd runt om (väldigt överviktig pga sjukdom, så förhoppningsvis vänder det sen igen). Jag har varit inne på både Twilfit och Change för att få hjälp utprovat, men de har inte vidd tillräckligt på sina BH och säljarna står lika handfallna som mig. Så det känns ju lite smådumt både för dem och mig när hela dagens personal gått genom alla deras bh-varianter och efter tre timmar står vi där och kan bara konstatera att det går ju att få specialbeställt för en mindre förmögenhet. Då går jag hellre utan.
De få BH jag har hittat som passar är i storlek 105-110 D-E, men i nittio procent av de fallen är det med bygel och det klarar jag inte av för jag får allergisk reaktion.
Men jag uppmuntrar TS till att gå utan BH i de fallen det känns bekvämt, och de gånger TS behöver BH så brukar de på såna underklädesbutiker i alla fall kunna guida till vad du ska leta efter för modeller, storlekar osv. En riktigt bra, passande BH kan kosta en hel del, men har man svårt att hitta en BH man trivs i och sen hittar en som är riktigt bekväm, då betalar man kanske gärna lite mer.
Men du! Det finns ju såna där skarvar som man kan haka på hyskorna och göra omfånget större! Fungerar inte det för dig? 🙂
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
#23 - Och byglar kan man lätt sprätta bort ;)
/Christine

Jag behöver egentligen ca 95-100 runt bröstkorgen, men eftersom det kan vara svårt att hitta, brukar jag ha 85+förlängare. Den gör dock att axelbanden kommer för långt ut på axlarna och åker ner hela tiden. Superirriterande. Vissa bh'ar har jättehårt resår runt ryggen och kan inte sträckas så mycket. Andra har mjukare och kan funka även om de är liiite för små egentligen.
#26 köp en sån där man kan ta av axelbanden och sätta dem i kors i ryggen! Det borde hjälpa mot problemet med att de åker ner
🙂…
Men om brösten åker ur under, är det för att bhn sitter för tight eller löst? eller har det med kupstorleken att göra? Jag skulle behöva typ.. en rätt åtsittande med stora kupor, men det finns inte i vanliga affärer, Hade en som var 75E men kupan var ändå lite för liten. Hittade inte större än E. Var ju på lindex
#28 gå till en underklädesbutik och låt dem kolla vilken storlek du har!
#28 - Gå inte till lindex, HM, kappahl, gå till Change som flera rekommenderat så du får hjälp :) På ren gissning har du för liten kupa som sitter för tajt. En bh i rätt storlek ska inte vara direkt åtsittande.
/Christine
http://www.details.se/ Detta är suveräna butiker. Vet inte var du bor, dessa finns i Stockholm och Örebro. Lycka till.
Det finns också olika sidor på nätet där du kan mäta och få fram din storlek själv. Här t.ex. http://www.storlekar.se/bh-storlekar.html