Tips mot mensvärk?
Den är värre än vanligt denna månaden 😕
Värktabletter hjälper inte.
Testat påse med varmt vatten på magen men ingen skillnad.
Promenad hjälper inte blir värre 😕
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ibland hjälper magnesium mot mensvärk. Kalcium drar ihop muskeln och magnesium får den att slappna av. Har du brist på - magnesium, vilket inte är ovanligt, påverkas även livmodern som är en muskel.
”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”
#1 Hur får man i sig det? Inte möjlighet att köra någonstanns nämligen tänkte om det fanns i någon mat?
Du får ta det som kosttillskott eller smörja in det i huden. Det är något - om du har brist - som kommer att hjälpa dig med framtida menstruationer.
Om du ska köpa magnesium, så se till att det är magnesiumcitrat. För många sorter har kroppen svårt att ta upp och då blir effekten dålig.
I mat finns det mycket magnesium i nötter.
Men skaffa det, testa det och om det hjälper så får du mindre ont.
Ett tecken på magnesiumbrist är spända muskler, kramper i framförallt fötter och benen och myrkrypningar i benen, har man dessa symtom kan man ha uppenbar magnesiumbrist.
http://www.doktorn.com/artikel/alternativ-behandling-vid-sm%C3%A4rtsamma-menstruationer
Lista på var magnesium finns.
#3Ingen möjlighet att köpa det som tillskott nu för ingen möjlighet att köra iväg idag och köpa . Får testa det till nästa gång. Inga nötter hemma heller 😕
Kramp i fötterna kan jag få lätt i perioder, kanske beror på det då?
#4 Ska kolla in sidan tack 🙂
#4 Du har ett pm.
#5 Låter som du har magnesiumbrist, eftersom kramper är vanligt. Det kan vara en orsak till dina svåra menssmärtor. Kanske den enda.
#6 Varför skriver du pm för att göra reklam om magnesium? Har jag skrivit att jag har magnesiumbrist? Nej.
#7 Jag ber om ursäkt! 🌺Jag uppfattade det som du ville ha en lista.Ville inte lägga in det här, eftersom jag inte ville göra reklam.
#6 Detta är första gången det gör såhär pass, har "lätt" annars. Kanske tillfällighet med men ska inhandla sen och testa🙂
#9 🙂Jag hoppas du blir av med värken.