Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: menscykeln-och-mensskydd
Läst 1146 ggr
smidi
0

Resa, nervös, hjälp

Hej!
Jag ska om ca 1 månad till New York och Tobago.

Vi kommer bada mycket när vi kommer dit. Problemet är att första veckan vi är där är när jag har min mens. Jag är inte redo för tampong känner jag.

Någon som vet något tips på vad man kan göra? D:
Väldigt nervös pga detta

ChristineL
0

Vill du inte ha tampong så  ha inte det och så skippar du badandet dom dagarna bara :) Du hinner bada mycket om ni ska vara borta tre veckor :)

Maria
0

Man kan skjuta på mensen med medicin men då får du vända dig till en gynekolog.

Jag har gjort det några gånger när jag varit ute och rest och det har fungerat väldigt bra.

/Maria

Pialinn
1

Om man är ung ska man nog inte mixtra med mensen. Det blir att hålla sej på land de dagarna och kanske åka på sightseeing i stället, eller bara sola.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

smidi
0

tack! Får hålla mig på land, hoppas det inte kommer när jag fyller år bara haha

Maria
0

Ah, jag såg nu att du är väldigt ung och då är mitt tips inget att ha😉

/Maria

[Nelley]
0

Hur gammal är du? Står ju tio på din profil men den gjorde du ju 2011 och tycker det skulle vara konstigt om du var sex år då, så antar att du är 13/14?😉Min pappa ringde till vårdcentralen, vi behövde inte ens gå dit och vi fick recept på telefon, haha. Några veckor innan jag fyllde 15 var det. Provera 10 mg fick vi alltså recept på som ska fungera som mensförskjutande. Vet inte om jag har kraftiga hormoner, (haha) tog försent eller annat men min mens kom som den ville iallafall. Kanske värt att testa ändå?🙂

Edit: Det ska alltså fungera, gjorde bara inte det för mej helt enkelt.🥶