Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: gynekologsnack
Läst 38010 ggr
UllaRed30
30

Har såå rikliga flytningar

Ja som rubriken lyder så har jag extremt rikliga flytningar och undrar om det finns något att göra åt?

Jag har naturligtvis varit till gyn (upprepade gånger) som kontaterat att inget är fel. Jag känner inte att de tar mig på allvar där. Jag har verkligen problem av detta.

Jag måste varje dag använda trosskydd och byta detta minst varannan timme. För det blir sjöblött. Har jag bara trosor utan skydd så går det många per/dag.

Ska jag behöva ha det såhär?

Flytningarna luktar inte illa. Problemet är "bara" att jag ju alltid känner mig äckligt blöt.

Jag har nog alltid haft rikliga flytningar ända sedan jag fick mens, men senaste 3 åren har det varit extremt. Jag är 30 år nu

Jag har aldrig varit gravid, äter inga mediciner, är normalviktig och mår bra i övrigt.

Har någon några idéer?

hus-musen
0

Kan ju vara något hormoniellt faktiskt, könssjukdom antar jag att de har uteslutit om du varit hos gyn.
Annars obalans ? Provat med sånna där vagiatorer?

Qui dormit, non peccat

UllaRed30
0

Ja könssjukdomar har de uteslutit, nej jag har inte provat något och inte fått några råd på gyn mer än att inte ha för tighta kläder, inte tvätta sig för ofta och sådana saker. De verkar tycka att mina problem är väl inget att oroa sig för.

Men jag kan inte tänka mig att andra kvinnor måste gå med trosskydd jämt och alltid känna sig äckliga

Jag har haft samma sexpartner i 7 år också så det är inte att jag ändrat något sånt. Sen hurudiva han varit otrogen kan jag ju inte 100% veta men som sagt så har jag ju ingen könssjukdom iaf

hus-musen
0

Isåfall skulle jag tippa på hormoner ändå, som kvinna har man ju ett par rätt tydliga hormonomställningar i kroppen. Som tonåring, vuxen, medelålders och såklart klimakteriet. 
En del har säkerligen mer flytningar än andra och det är normalt, mest runt kanske ägglossningsperioden, men att alltid ha massa flytningar låter ärligt talat väldigt jobbigt.

Undrar om inte trosskydd kan förvärra ändå, jag personligen har jättesvårt med trosskydd. Eller använder du sånna där i tyg som man tvättar? De är snällare mot underlivet.

Du kan ju prova med sånna där ph-balans kontrollerande gel eller vagiatorer, kanske är så att du har känsligt underliv.

Qui dormit, non peccat

[Devya]
0

Jag har tyvärr samma problem och det går inte att göra något åt det, tyvärr. It really sucks…

Anonym
1

Har samma problem. Trosskydd förvärrar, men vad ska man göra när det blir så äckligt? Skrikandes

UllaRed30
1

skönt att höra att man inte är helt ensam med detta iaf. För de väninnor jag frågat störs inte alls av sina flytningar.

Ja jag har också hört att trosskydd kan förvärra men som sagt vad gör man. Att hela tiden byta trosor känns väldigt omständigt

Anonym
0

Hade liknande problem en period. För mig var trosskydden en stor del av problemet. Alltså det började med att jag tyckte jag blev lite kladdig och började använda trosskydd som sen provocerade fram mer fukt som gjorde trosskydden ännu mer nödvendiga…och sen var jag "tvungen" att ha trosskydd varje dag hela tiden.

Jag körde "avvänjning" från trosskydd under semestern. Sommar och varmt och mycket på stranden och noll trosskydd och så ofta det gick hade jag lång kjol utan ens trosor under. På natten nattlinne men inga trosor. Det hjälpte!

[Devya]
3

Jag har nog försökt vara utan trosskydd - i ett år som längst. Inte hjälpte det. Bytte trosor 2-3ggr om dagen.

älvses
0

Jag hade mycket problem med rikliga flytningar ett tag och var även hos gyn men det var inget fel.. Det kan vara så periodvis, kroppen är Ju inte den samma hela livet ut, sålänge de inte luktar illa, ändrar färg eller konsistens som du inte känner igen så är det ingen fara. Förstår dock att det är jobbigt. Försök vara utan trosor så mycket som Möjligt! Bästa rådet jag kan ge dig.

När någon kastar sten mot dig, ge bröd tillbaka.

patronsaint
0

Jag hade precis så men gick faktiskt till min läkare på vårdcentralen och fick någon speciell antibiotika utskriven sedan använde jag laktal samtidigt som jag åt medicin. Var bra i en månad sedan kom skiten tillbaka blir mindre när jag använder lactal men man ska ju komma ihåg att ta den med. Så om du får någon mirakel kur vore det tipp topp om du kunde tipsa!

I want to be like the patronsaint of reality.

sannab88
0

Jag har fått så nu efter jag satte in min spiral. Trosorna är dyngsura och utan skydd så rinner det när jag står upp. Det är hemskt. Har precis hittat mig en kille också men skäms så mycket så låter han inte nära mig i de området 😕 ska uppsöka läkare nu när jag kommer tillbaka till England igen. Kan uppdatera efter om ja fick nån hjälp :) hur har de gått för er andra? :)

mieeow
0

Oj, vad jobbigt det låter för er som har det så! Jag kan störas av mina flytningar ibland, att jag känner när det rinner och trosorna blir rätt blöta. Men det är inte hela tiden så det är ju skönt. 

Ni som har känt att det blir värre av trosskydd, är det likadant med tygtrosskydd? det blir ju som en extra trosa, men torkar inte ut som vissa trosskydd kan göra.

nypisnina
1

Fy fasen, det här låter ju hemskt för er.
Viss sorts kost kan orsaka mer flytningar har jag hört, har en kusin som slutade dricka mjölk och undvek eller minskade på alla sorters mjölkprodukter.
Mjölk får en att slemma igen både här och där - kanske kan ni prova?

En annan grej är att försöka använda naturliga produkter när man tvättar "fiffi".
Tvätta sig med olivolja och aldrig någonsin använda tvål (möjligen apotekets tvättkräm isf) men helst tvätta sig med bara vatten och olja är bättre - fick rådet då jag ofta fick fel ph-värde och då tendens till svampinfektion - uuuurk!
Inte heller duscha med strålen rakt upp om ni förstår hur jag menar, utan ha vattnet an och använda händerna - lite svårförklarat men man vill inte spola inuti  fiffi med vatten så att säga.
Tvätta underkläder i minst 60 grader och använda luftiga plagg i bomull och kanske låta bli starka tvättmedel.
Kan dessa tipsen vara något tro?

Att äta sura saker kan förändra ph-värdet den vägen och då kanske det också kan bli bättre - om man tänker på varför man har flytningar så är det ju för att rengöra, det kanske kan lura kroppen så att det blir lugnare?
Ni har säkert hört talas om att doppa en tampong i fil och föra upp också?
Bara spekulationer som jag tror jag själv hade testat om jag hade det problemet, det skadar inte och är helt naturligt så…

Hoppas ni får bukt på det, låter verkligen jättejobbigt.

mieeow
1

Måste bara påpeka att jag tror inte att ph-värdet förändras i underlivet beroende på om du äter sur eller basisk mat, med tanke på att  ph-värdet i magsäcken alltid är surt så blir ju allt surt oavsett när det väl kommer till magsäcken :)

Trollan92
0

Går du på hormonella p-medel? För de kan även vara en bov! :)

ChristineL
0

Tråden är 2, 5 år gammal ;)