Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: den-kvinnliga-kroppen
Läst 825 ggr
GemTwist
0

Surrande huvud, tampong

Hej, jag har haft min mes i 4 år nu. Jag har alltid använt binda förutom ett extremt fåtal gånger då jag tstat tampong. Prövade idag igen.

Så fort jag prövade sätta in den började det göra ont, huvudet började pipa och allt blev suddigt runt mig. Bestämde mig då för att lägga mig ner och pröva då, vilket gick mycket lättare. Men huvudet börjar tjuta och pipa, jag springer upp och lägger mig i min säng där pipet lugnar nersig och byts ut mot ett surrande som bli allt högre och högre. Trodde huvudet skulle explodera av ljudet. Surrandet byts sedan ut mot pipet igen och så fortsätter det. Tampongen satt perfekt, och jag mådde inte illa eller någonting. (Kan tillägga att detta även händer när jag ska ta ut en sticka u handen och skadar mig.

Någon som vet vad det är? Vill så gärna använda tampong utan att behöva vänta en halvtimme på att ljudet ska förvinna.

Stephanie
4

Skulle tro att det är psykiskt och beror på att du blir rädd/osäker. Typ som när folk blir svimfärdiga av att se blod. Gissar att det går bättre om du vänjer dig och det inte blir en så "stor grej" av det.🙂

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

ChristineL
4

Fortsätt med binda istället, eller prova menskopp. Man ska inte tvinga sig till sånna obehagliga upplevelser.

Myrra
1

Du är på väg att svimma helt enkelt.

[Devya]
1

Låter som om du var på väg att svimma. Kanske du skrämmer upp dig själv alltför mycket.