Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 4166 ggr
[Elucai]
0

Bröstförstoringskräm under 18

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

jag har ganska små, och framför allt väldigt fula bröst och äckligt stora vårtgårdar. Jag är bara 16 men redan nu pekar nedåt de oavsett hur fin hållning jag har.

Jag är väldigt nöjd med min kropp i övrigt trots att den inte är perfekt, men brösten tål jag bara inte. Blir ibland gråtfärdig så fort jag ser dem och vill så gärna att de pekade lite mer uppåt och var lite fylligare undertill, och såklart att vårtgårdarna inte var så enorma. Vill bara att de ska se vanliga, normala ut. Jag vet att alla snackar om att det inte finns något som heter normalt, men jag känner ingen i min ålder med mina problem, och ja, jag har jämfört.

Så jag bestämde mig för att kolla in olika sätt att förstora brösten på på Internet och hittade då massor med fantastiska produkter. Jag blev direkt intresserad av Siluette Plus och Procurves Plus, en som är en kräm och en som är tabletter. Men sedan insåg jag, precis innan jag skulle beställa, att man måste vara myndig. Anledningarna var att "kroppen inte var färdigutvecklad innan 18". Jag vet mycket väl att det stämmer, för kroppen är inte färdigutvecklad tills ca. 25-årsålder. Men jag är desperat.

Nu till frågan för er erfarna medlemmar: Hur farligt kan det egentligen vara? Skulle jag kunna fråga min mamma om hjälp och sedan använda produkterna (vet att hon kommer hjälpa mig), eller är det absolut riskfyllt? Tack hörni.

Tusen
16

Dessa krämer fungerar inte som utlovat. Det är bortkastade pengar att köpa dessa

MsSofieG
16

Innan du beställer vill jag bara berätta att det inte finns några studier som visat att bröstförstoringspiller och krämer funkar. Tvärt om har det visat sig var bluff och båg, ett sätt för företag att tjäna pengar på folk som är osäkra på sin kropp. 

Sen vill jag tipsa dig om den här sidan http://bodypalace.se/?page_id=2271 Det är en fin hemsida som visar att vi alla är olika men ack lika vackra ändå. Din kropp är vacker, det gäller bara att du också tror på det.

Ladydragon
6

T.S vill du jämföra bröst så är mitt förslag att gå till simhallen gärna på en helg o kolla in hur andra kvinnors bröst ser ut i omklädningsrummet och duschen…kan garantera att där hittar man verkligen alla storlekar o utseende 

och det finns inga bröst som är mer rätt eller fel eller vackrare eller fulare alla bröst ser olika ut och jag tycker det är sååå trist med bröstoperationer och bara silikontuttar som är normen 😕

men visst kan jag emellanåt oxå tycka att mina bröst är lite småfula dom hänger lite har bristningar en leverfläck stora vårdgårdar m.m 
men dom är mina bröst o såhär ser jag ut helt enkelt bara o gilla läget liksom 🙂

Karmatarerskanise
8

Det är bara bluff. Lägg inte pengar på skräp.

Mina bröst var som dina i den åldern. Men dom växte och förändrades under tonåren och till och med upp till 23 års ålder.  Du får ha tålamod.

Och jag lovar, ingen mer än du bryr sig.

Myrrami
3

Tror inte heller att krämerna funkar.

Mina bröst började inte växa till sig förrän jag var ca 20.

Jag har alltid varit smal men hade en period för ett år sen då jag gick upp en del i vikt. jag fick mycket större bröst och funderade allvarligt på att göra en bröstförminskning för att det blev så tungt för ryggen.

När jag var 16 hade jag aldrig trott att jag skulle överväga något sånt utan snarare trodde jag att jag skulle vilja förstora brösten när jag blev äldre.

Det är jätte jobbigt när man inte är nöjd med en del av sin kropp och då spelar det inte så stor roll vad andra tycker. Men mycket kommer att hända de närmaste åren för dig så försök hålla ut tills din kropp har färdigutvecklads.

[pepparkatt]3
4

Men snälla du är 16!! Dina bröst har inte tagit form ordentligt än, det hinner hända mycket rätt som det är känner du inte igen dom! Sen om du fortf inte tycker om dina bröst om några år så får du väl försöka acceptera att du ser ut som du gör och att vi alla är olika och unika. Släng inte pengar på sån där skit, köp snygga underkläder ist så kanske det känns lite roligare iaf :-) och sen en sak till, vem det än är som du tror inte kommer gilla dina bröst vid tillfälle så är jag ganska säker på att hen kommer älska dom för det är ju trots allt bröst!!

Scorpio97
3

Jag är sjutton, och mina bröst ser ungefär ut som dina om jag förstår din beskrivning rätt. Så du är inte ensam.

Däremot blir det lätt så att man fokuserar på dom människor som enligt en själv ser "perfekt" ut. Just för att man redan har bestämt sig för att ens egna bröst är superfula, då ser man bara andra människor som har fina. Dom som har bröst som liknar ens egna, dom missar man. Gäller såklart inte bara bröst, utan i allmänhet. 

Dessutom förändras brösten tills man är tjugofem, eller egentligen hela livet (om man blir gravid, går upp/ner i vikt). 

Själv har jag accepterat min kropp. Jag skulle dock inte kalla mig själv vacker. Men jag tror inte att man egentligen måste älska hela sin kropp, eller alla ens egenskaper. Man måste bara acceptera att det är som det är och fokusera på det positiva. 

Jag tror inte produkterna är farliga, däremot tror jag inte dom har någon verkan över huvud taget heller. Lite som att kasta pengarna i sjön.

//Jessie

IceTee
0

Tror faktiskt inte att de fungerar alls, har aldrig hört om någon som fungerar! Kroppen växer tills man är 25, det vet du. Varför inte då se hur den faktiskt blir då? Varför anta att du kommer att se ut så hela livet? Mina bröst fick någon spurt när jag var 18, så ge det tid!

Medarbetare på Skor iFokus

[Rhodugune]
15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Så här tänker jag, att om man har tur så har man en lång resa genom livet framför sig med sin kropp.
Det är så mycket lättare sagt än gjort, men bli vän med din kropp,  för ditt värde sitter inte i hur du ser ut.
Våra kroppar förändras genom livet, det som påverkar den är att vi blir äldre men även viktuppgång och nedgång, graviditet, sjukdomar och skador kan påverkar hur vi ser ut på olika sätt.

Vissa tror stenhårt att de har rätt att dömma ut andra för att de inte är snygga nog enligt idealet, men de är inga att sträva efter att ha i sina liv.
Ens persons värde sitter i hur den är som person, hur den behandlar andra och även sig själv.

Inte tänker väl du att du har en sån tur att ha en sån bra kompis eller mamma, för att de är så snygga?

Det som gör att andra fastnar för oss på riktigt och tycker om en är för att man är en bra människa, kanske har likande intressen, har roligt tillsammans, att man bryr sig om sina nära och kära och att man bryr om och tycker om sig själv också.
För hur roligt är det att ha en relation med en kompis eller en partner som hatar hur den ser ut, som ständigt behöver bekräftelse och som blir jättestressad och svartsjuk att de har andra personer i sitt liv som de tycker om, tänk om de tycker mer om dem, de är ju snyggare och intressantare än mig?

Kanske dina tuttar växer tills sig, att de ändrar sig så du blir nöjd dem tills slut.
Att tänka på är att de kommer att ändra på sig igen för eller senare om du har turen att bli gammal och om du väljer att skaffa barn eller kanake drabbas av någon sjukdom eller skada.

Hur har du tänkt att göra då?
Spara pengar på att operera allt på din kropp som livet satt sina spår i? 
Skippa att skaffa barn om du vill ha det för att det säkerligen  kommer att påverka din kropp på något sätt, kanske få dina bröst och mage att hänga och ge dig bristningar i huden?
Få panik och ångest över att åldras och gömma dig för omvärlden för att du inte är ung längre?
Det är inget liv.

Vi matas, speciellt vi tjejer och kvinnor med att vårt värde sitter i hur vi ser ut och att vi måste se ut på ett visst sätt för att duga och det är så fel så det inte är sant!

Vi duger precis som vi är, så tyck om dig själv och missa inte vad livet har att erbjuda för att du är rädd för att dina bröst inte duger precis som de är.

Jag har bra och dåliga dagar, ibland tvivlar jag på att jag duger, de dagarna brukar jag vara extra snäll emot mig själv.
Ta mig tid att shaka loss i vardagsrummet och dansa och vara glad att jag har den här kroppen som är stark och bra på sitt sätt.

Jag är en kort och tjock liten hobbit, min kille retar mig högst kärleksfullt för det, att det är bara mitt hår på fötterna som är osynligt! 😃

Det gör mig så glad att jag har en kropp som kan visa dem jag älskar hur mycket de betyder för mig genom att ge dem kramar och genom att umgås och ställa upp för dem och ta hand om dem.
Hur mycket glädje det ger mig att kunna röra på mig, dansa göra min yoga, rida, gå ut i naturen och fota, vara min älskling nära.
Att jag har en kropp som tar mig genom livet och låter mig göra det jag tycker om, vad jag behöver för att må bra i både kropp och själ tillsammans med dem som betyder mest för mig.

Jag tog mig friheten att lägga in några bilder på mig för att jag känner att det har gett mig så mycket sen jag började även ställa mig framför kameran och ta självporträtt.
Hur mycket det har förändrat min syn på mig själv sen jag började tillåta mig själv att ha roligt framför kameran och tycka om mig själv.
Att jag är glad för att jag är jag även om jag inte följer idealet genom att vara en tjock kortis på 36 år som går min egen väg när det gäller hur jag klär mig och bär mitt hår och struntar att man måste vara någon speciell ålder för vissa plagg och frisyrer. 

Nästa gång du ser dig själv i spegeln, le emot dig själv och tänk bara snälla tankar, för inte skulle du tycka och säga de här sakerna till dig själv om det vore en kompis du hade framför dig? ❤️

[Thiah]
3

#9 älskar den där spegelbilden. Får lite "Once upon a time" känsla av den.

[Rhodugune]
0

#10 Vad härligt att du tycker det, tack, nu blev jag alldeles glad i hjärtat. 🌺

[Túrwen]
1

Du är fortfarande ung och din kropp utvecklas fortfarande. Jag hade när jag var 16 B-kupa.. var inte superförtjust hur de såg ut då heller jag var dessutom överviktig så det gjorde inte saken bättre. Nu är jag 25 och har F-65/70 i mitt fall handlar det om genetik men p-piller kan också göra att man får större byst. Oroa dig inte som sagt din kropp är inte färdigutvecklad :)

tötenöten
2

https://kroppsbild.wordpress.com/

Här är en jättebra blogg med kroppsbilder, som kanske kan hjälpa dig förstå att du är vacker precis som du är! ❤️

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta